Для людей
з вадами зору

    Діяльність    Міжнародні зв’язки    Співробітництво з міжнародними організаціями в сфері транспорту    Європейська конференція цивільної авіації (ЄКЦА)
Версiя для друку


Європейська конференція цивільної авіації (ЄКЦА)

Європейська конференція цивільної авіації (ЄКЦА)  заснована у Страсбурзі у 1955 році згідно з ініціативою Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) та Ради Європи. ЄКЦА керується Статутом, прийнятим із внесеними до нього змінами у 1994 році, та Правилами й Процедурами.
Головною метою ЄКЦА є розвиток безпечної, ефективної та життєздатної системи європейського повітряного транспорту, досягнення координації та співробітництва у рамках галузі між країнами-членами, тісне співробітництво з ІКАО.
На цей час членами ЄКЦА є 44 країни – Албанія, Австрія, Азербайджан, Вірменія, Бельгія, Болгарія, Боснія і Герцеговина, Грузія, Греція, Македонія, Угорщина, Данія, Ірландія, Ісландія, Іспанія, Італія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Молдова, Монако, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Сан Марино, Сербія, Словаччина, Словенія, Сполучене Королівство, Туреччина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швейцарія, Швеція, Естонія, Україна, Чорногорія. Штаб-квартира ЄКЦА розташована у Парижі (Франція) поряд з Європейським та Північно-Атлантичним бюро ІКАО.
Методи і форми роботи.
Найвищий орган організації - Пленарна сесія (скликається один раз на три роки для розгляду програми роботи та прийняття основних рішень у сфері регіональної авіаційної політики, обрання Президента ЄКЦА, ухвалення бюджету на 3 роки). Для прийняття особливо важливих рішень скликаються позачергові спеціальні сесії.
Іншою формою робочих органів ЄКЦА є наради Генеральних директорів цивільної авіації країн-учасниць ЄКЦА, які здійснюються 3-4 рази на рік. За рішенням Генеральних директорів цивільної авіації, які згідно зі статутом ЄКЦА представляють свої країни у ЄКЦА, можуть створюватися різноманітні робочі групи, спеціальні комітети та групи експертів для вирішення конкретних нагальних завдань галузі.
Робочі групи ЄКЦА вивчають проблемні питання у сфері перевантаження повітряного простору, економічної та аерополітичної діяльності, безпеки польотів, спрощення формальностей, авіаційної безпеки і кіберзагроз, функціонування аеропортів, захисту довкілля від наслідків авіаційної діяльності, економіки повітряного транспорту, прав авіапасажирів та здоров’я авіапасажирів, перешкод для розвитку галузі, готують спільні позиційні матеріали до нарад ІКАО.
Координаційний Комітет ЄКЦА погоджує роботу 4-х постійних комітетів й нарад Генеральних директорів цивільної авіації, а також слідкує за фінансовою діяльністю ЄКЦА у міжсесійний період.
Рішення ЄКЦА мають рекомендаційний характер.
ЄКЦА приймає Резолюції та Заяви у галузі політики, котрі можуть включатися у національні правила кожної країни-члена ЄКЦА. Конференція також виступає у якості форуму для дискусій між Європейським та іншими регіонами світу, укладає міжнародні угоди, домовленості, меморандуми про взаєморозуміння, веде діалог з питань діяльності авіаційного транспорту з Єврокомісією, активно проводить європейську політику у своїх взаєминах з ІКАО, іншими регіональними організаціями цивільної авіації - LACAC, AFCAC, ACAC. 
Членство у ЄКЦА до 01.07.2009 було  передумовою для членства у JAA (Об’єднаних Авіаційних Властях), що до 01.07.2009 були асоційованим членом ЄКЦА- підзвітним цій Організації та припинили свою діяльність внаслідок розширення компетенції Європейського Агентства з безпеки польотів (EASA) на сфери компетенції JAA та ЄВРОКОНТРОЛЮ (Європейській організації з безпеки аеронавігації). Наразі здійснюється співробітництво з JAA-TO – асоційованим органом ЄКЦА, що забезпечує підготовку авіаційних фахівців.
Україну прийнято у члени ЄКЦА 15 грудня 1999 року за рішенням 23-ї Спеціальної Пленарної сесії (м. Париж) за результатами досягнення Україною Критеріїв щодо набуття членства у цій організації, визначених Додатком до Статуту ЄКЦА від квітня 1994 року. 
Заявка на вступ була подана у червні 1996 року і набути членство стало можливим лише тоді, коли була створена єдина Державна адміністрація авіаційного транспорту (червень 1996), Україна приєдналася у червні 1997 року до Угоди про транзит при міжнародних повітряних сполученнях (м. Чикаго, 1944) (оформлено Указом Президента України від 04.06.1997 №490/97), були внесені зміни у Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях (ухвалені постановою Кабінету Міністрів від 16.06.1998 №889 «Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 №819», підписано Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством транспорту України та ЄКЦА від 13.07.1999 (доручення КМУ від 12.07.1999 №15429/14).
Упродовж 1996-2012 років налагоджено і забезпечується активна співпраця з ЄКЦА, включаючи участь українських фахівців у регулярних нарадах та конференціях, нарадах робочих груп EMTO, FAL , AVSEC, ANCAT, підготовку спільних робочих документів та скоординовану загальноєвропейську позицію на Асамблеї, конференції та наради під егідою Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), що відображають позицію європейського регіону з усіх питань авіаційної діяльності.
Починаючи з 2001 року на території України (у травні 2001 р. у Києві, серпні 2002 р. та у серпні 2008 р. у Ялті) були проведені спеціальні наради Генеральних директорів цивільної авіації країн - членів ЄКЦА.
Українська сторона активно використовує можливості нарад під егідою ЄКЦА, як найширшого за представленістю європейських країн форуму для обговорення нагальних питань.
Українською стороною підтримуються регулярні програми ЄКЦА – Інтеграційна (Integration Programme), Аудиту за авіаційною безпекою (AVSEC Programme), з безпеки польотів (SAFA Programme).