Для людей
з вадами зору

    Галузі    Авіатранспорт    Реформи в галузі авіатранспорту
Версiя для друку


Реформи в галузі авіатранспорту

Розвиток аеропортів України

Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року

З метою вирішення актуальних питань розвитку аеропортів, реконструкції та розбудови аеропортової інфраструктури та задоволення потреб національної економіки і населення у авіаційних перевезеннях та підвищення конкурентоспроможності авіаційної галузі України Міністерством інфраструктури розроблено Концепція Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2013 № 944.

На виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2013 № 944 Міністерством інфраструктури розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року» (далі – проект програми).

Забезпечення розвитку аеродромів та аеродромних об’єктів планується здійснити за рахунок коштів залучених під державні гарантії, надані в установленому законодавством порядку, та об’єктів інфраструктури аеропортів, що не належать до аеродромних за рахунок коштів приватних інвесторів.

Проектом програми передбачено реконструкція аеродромних та термінальних комплексів регіональних аеропортів таких, як, міжнародний аеропорт «Бориспіль», міжнародний аеропорт «Одеса», міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни), міжнародний аеропорт «Запоріжжя», аеропорт «Івано-Франківськ», аеропорт «Ужгород», аеропорт «Чернівці», аеропорт «Миколаїв», міжнародний аеропорт «Херсон», міжнародний аеропорт «Дніпропетровськ», тощо.

Лібералізації ринку авіаперевезень та підписання Спільного авіаційного простору

Створення Спільного авіаційного простору базується на взаємному вільному доступі до ринку послуг авіаперевезень, рівних умовах конкуренції та спільних правилах, зокрема, в сферах безпеки польотів, авіаційної безпеки, організації повітряного руху, захисту навколишнього середовища та спільних галузевих соціальних нормах, розвитку співпраці між авіапромисловими комплексами ЄС та України.

За результатами аналізу впливу Угоди про САП на ринок повітряних перевезень України встановлено, що лібералізація ринку між Україною та країнами ЄС в рамках Угоди про САП матиме позитивний ефект:

  • доступ українських авіакомпаній до ринку ЄС – збільшення пасажиро- та вантажопотоків
  • реалізація трансферного потенціалу України (розвиток міжнародного хабу в аеропорті Бориспіль)
  • розвиток регіональних аеропортів України, збільшення рівня зайнятості
  • залучення низькобюджетних перевізників на український ринок
  • збільшення кількості польотів, обслугованих Украерорухом

За результатами тривалого переговорного процесу, який було розпочато у грудні 2007 року,  Угода про САП була парафована 28 листопада 2013 року у м. Вільнюс (Литовська Республіка).

Українською стороною було виконано відповідні внутрішні процедури та отримано повноваження на укладання Угоди у травні 2014 року. У зв’язку із зміною складу Уряду повноваження на підписання Угоди про САП переоформлено на Міністра інфраструктури Пивоварського А.М.

Однак, наразі залишається неузгодженою редакція пункту 31 «Територія» статті 2 «Визначення» про територіальне застосування Угоди про САП, з огляду на відсутність консенсусу між Іспанією та Великою Британією щодо формулювання в частині Гібралтару.

Сторона ЄС повідомила, що вирішення зазначеного питання можливе лише у політичній площині та наголосила про необхідність порушувати це питання на найвищому політичному рівні.