Міністерство інфраструктури України


Щодо стану імплементації Угоди про асоціацію

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ

Угода про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС (далі – Угода про САП) була парафована 28 листопада 2013 року (м. Вільнюс).

Однак питання підписання Угоди про САП наразі гальмується з огляду на відсутність консенсусу між Іспанією та Великою Британією щодо формулювання пункту 31 «Територія» статті 2 «Визначення» про територіальне застосування Угоди в частині Гібралтару. Для вищезазначених країн це є актуальним з огляду на проблематику у двосторонніх відносинах щодо Гібралтару.

Довідково: у питанні Гібралтару мова йде про відсутність згоди між Великобританією та Іспанією щодо умов застосування Угоди до аеропорту Гібралтар, який був побудований Англією на спірній для Лондона і Мадрида території. Україна пропонувала виключити цей пункт з тексту Угоди, щоб не зачіпати нічиїх територіальних інтересів. Однак спірний пункт залишається в тексті документа.

Питання підписання Угоди про САП обговорювалось в рамках спільних з ЄС заходах, зокрема:

- четвертого засідання Комітету асоціації між Україною та ЄС (05.10.2018, м. Київ);

-  четвертого засідання Кластеру 3 (енергетика, навколишнє середовище та зміна клімату, транспорт та цивільний захист) Підкомітету з питань економіки та іншого галузевого співробітництва Комітету асоціації між Україною та ЄС (19-20.11.2018, м. Брюссель, Королівство Бельгія);

-  п’ятого засідання Ради асоціації між Україною та ЄС (17.12.2018, м. Брюссель, Королівство Бельгія).

Необхідно зазначити, що після узгодження формулювання стосовно статусу аеропорту Гібралтар в рамках Угоди про вихід Великої Британії з ЄС, схваленої 25.11.2018 на спеціальному засіданні Європейської Ради, зникла остання перепона для прийняття позитивного рішення щодо готовності сторони ЄС до підписання Угоди про САП.

Представниками Європейської Комісії було зазначено, що підписання Угоди про САП стане можливим після 30 березня 2019 року, зокрема після планованого виходу Великої Британії з ЄС.

Безвідносно до укладення Угоди про САП на постійній двосторонній основі продовжується робота з країнами-членами ЄС, а також іншими країнами-партнерами з метою встановлення більш ліберальних умов здійснення регулярного повітряного сполучення в частині зняття обмежень щодо кількості призначених авіапідприємств, пунктів відправлення/призначення, а також кількості рейсів.

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ

Мінінфраструктури спільно з експертами проекту технічної допомоги Європейського Союзу «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії в Україні» розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу».

Метою проекту акта є вдосконалення законодавчого врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні, задоволення потреб суспільства й економіки у перевезенні пасажирів та вантажів, безпеки перевезень, шляхом адаптації законодавства України до права ЄС, зокрема, імплементації Регламенту (ЄС) № 1071/2009 Європейського Парламенту та Ради від 21 жовтня 2009 року (додаток XXXII до глави 7 «Транспорт» розділу V «Економічне і галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію між Україною та ЄС).

Проектом Закону:

запроваджується система отримання свідоцтв професійної компетентності менеджерів (управителей) з перевезень;

впроваджується механізм підтвердження бездоганної ділової репутації;

встановлюються заходи впливу на автомобільних перевізників та норми, які регулюватимуть всі аспекти діяльності щодо адміністративних правопорушень на внутрішніх та міжнародних автомобільних перевезеннях пасажирів та вантажів.

Разом з тим, здійснюються заходи щодо розроблення проекту Закону України «Про врегулювання ринку транспортних послуг, шляхом введення прозорих механізмів фінансування соціально важливих пасажирських перевезень, з метою наближення законодавства України до права Європейського Союзу», який передбачає імплементацію Регламенту (ЄС) № 1370/2007 Європейського Парламенту та Ради від 23 жовтня 2007 року.

Метою проекта акта є вдосконалення законодавчого врегулювання ринку послуг автомобільного та міського електричного транспорту в Україні, задоволення потреб суспільства й економіки у перевезенні пасажирів, безпеки перевезень, шляхом адаптації законодавства України до права ЄС, зокрема імплементації Регламенту (ЄС) № 1370/2007 Європейського Парламенту та Ради від 23 жовтня 2007 року (додаток XXXII до глави 7 «Транспорт» розділу V «Економічне і галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію між Україною та ЄС).

Проектом Закону:

  • запровадження системи надання соціально значущих послуг з перевезень пасажирів автомобільними маршрутами, лініями, маршрутами міського електричного транспорту;
  • запровадження системи отримання фінансового відшкодування, що виплачується операторам соціально значущих послуг;
  • встановлення  нових заходів впливу на автомобільних перевізників та норм, які регулюватимуть всі аспекти діяльності щодо системи надання соціально значущих послуг з перевезень пасажирів.

З метою імплементації Регламенту (ЄС) № 1071/2009 Європейського Парламенту та Ради від 21 жовтня 2009 року, що запроваджує загальні правила стосовно умов допуску до роботи операторів автомобільних перевезень та скасування Директиви Ради № 96/26/ЄС, розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезень пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Крім того, 30 серпня 2018 року в тестову експлуатацію впроваджено сервіс надання адміністративних послуг на автомобільному транспорті в електронній формі – «Електронний кабінет перевізника», який дозволить спростити автоперевізникам отримання послуг з ліцензування, мінімізувати корупцію у цій сфері та підвищити безпеку пасажирських перевезень.

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ

За результатами спільної роботи Мінінфраструктури, Комітета Верховної Ради України з питань транспорту за участю АТ «Укрзалізниця» та бізнесу розроблено проект Закону України «Про залізничний транспорт України», який внесено на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Остапчуком В. М. та іншими (реєстр № 7316 від 17.11.2017).

18.10.2018 законопроект розглянуто на засіданні Верховної Ради України. Не зважаючи на підтримку законопроекту під час дискусій усіма фракціями депутатів, за результатами голосування законопроект відхилено та знято з розгляду.

У листопаді – грудні 2018 року в Комітеті Верховної Ради України з питань транспорту відбулись робочі зустрічі щодо розгляду пропозицій Американської торгівельної палати та Європейської Бізнес Асоціації до законопроекту за участі народних депутатів України, представників Мінінфраструктури, АТ «Укрзалізниця».

За результатами обговорення нову редакцію проекту Закону України «Про залізничний транспорт України» внесено на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Дубневичем Я. В. та іншими (реєстр. № 9512 від 30.01.2019).

Законопроект передбачає імплементацію 6 директив та 2 регламенти Європейського Союзу відповідно до Додатку XXXIІ Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Імплементація відповідних актів законодавства Європейського Союзу передбачає, зокрема, забезпечення прозорості та недискримінаційного доступу до інфраструктури залізничного транспорту всіх підприємств залізничного транспорту, покращення послуг залізничних перевезень пасажирів та сприяння інтеграції української залізничної системи в залізничну систему Співтовариства.

Після прийняття Закону України «Про залізничний транспорт України» буде напрацьована та прийнята нова нормативно-правова база функціонування залізничної галузі, зокрема, правила доступу до інфраструктури, нові процедури доступу до ринка – ліцензування, сертифікація безпеки, допуск машиністів локомотивів, тощо.

Мінінфраструктури спільно з європейськими експертами проводиться робота щодо розробки методики визначення плати за доступ залізничної інфрастуктури, методичних рекомендацій для розробки залізничними підприємствами систем управління безпекою, правил рівноправного доступу до залізничної інфраструктури.

З урахуванням коментарів європейських експертів розроблено попередній проект Ліцензійних умов діяльності з перевезення залізничним транспортом (ліцензія перевізника) відповідно до Директиви Ради № 95/18/ЄС від 19 червня 1995 року.

Розпочато роботу щодо запровадження пілотного проекту контрактного замовлення суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів залізничним транспортом відповідно до Регламенту ЄС 1370/2007/ЄС. В проекті беруть участь: Мінінфраструктури, АТ «Укрзалізниця», Дніпропетровська ОДА, Запорізька ОДА та ЄІБ.

В АТ «Укрзалізниця» триває робота щодо формування нової бізнес-моделі розвитку товариства та визначення ключових пріоритетів щодо внутрішніх трансформацій, утворення вертикально-інтегрованих виробничо-технологічних вертикалей, соціального та організаційного розвитку.

Проект Плану Дій з Корпоративного Управління АТ «Укрзалізниця», розроблений консультантами ТОВ «Делойт і туш», схвалений на засіданні Кабінету Міністрів України. Наразі триває опрацювання Політики державної власності щодо АТ «Укрзалізниця» та Стратегії Товариства до 2023 року.

МОРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.10.2017 № 747 схвалено Стратегію імплементації положень директив та регламентів Європейського Союзу у сфері міжнародного морського та внутрішнього водного транспорту («дорожню карту») та затверджено план заходів з імплементації актів права ЄС у зазначеній сфері.

Завершено процес приєднання до Міжнародної конвенції про контроль над шкідливими протиобростаючими системами на суднах. 21.04.2017 підписано Указ Президента України № 112/2007 «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль над шкідливими протиобростаючими системами на суднах».

Крім того, Урядом прийнято рішення щодо приєднання до Протоколу 1988 року до Міжнародної конвенції про вантажну марку 1966 року з поправками 2003, 2004, 2006, 2008, 2012, 2013 та 2014 років до нього (постанова Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 р. № 991).

Утворено Державну службу морського та річкового транспорту України, основними завданнями якої є реалізація державної політики у сферах морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, забезпечення навігаційно-гідрографічного мореплавства, а також забезпечення та здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на морському та річковому транспорті (постанова Кабінету Міністрів України від 06.09.2017 № 1095).

Ведеться робота щодо ратифікації Конвенції Міжнародної організації праці 2006 року про працю в морському судноплавстві. У зв’язку з цим, розроблено проекти Законів України «Про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці 2006 року про працю в морському судноплавстві, з поправками» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з ратифікацією Конвенції Міжнародної організації праці 2006 року про працю в морському судноплавстві, з поправками», які надіслано Міністерству закордонних справ України для подання Президенту України.

У червні 2018 року проходив аудит Міжнародної морської організації (ІМО). Метою аудиту є перевірка відповідності виконання Україною як державою порту, державою прапору та прибережною державою міжнародних зобов’язань у сфері безпеки судноплавства.

18 червня 2018 року в Міністерстві інфраструктури України відбулось розширене засідання за участі Міністра інфраструктури України В. Омеляна, аудиторів ІМО (Міжнародної морської організації), керівництва Адміністрації морських портів України, Морської адміністрації, Державної служби з безпеки на транспорті, представників міністерств і відомств та очільників портів, під час якого було представлено результати аудиту ІМО.

03.01.2019 Мінінфраструктури отримано фінальний звіт за результатами проведення аудиту України командою аудиторів Міжнародної морської організації. З урахуванням результатів аудиту складено план коригувальних дій, відповідно до якого протягом 3-х років Україна має усунути недоліки, викладені у 9 зауваженнях і 1 спостереженні аудиторів, повідомити про це Міжнародну морську організацію та надати до Секретаріату ІМО документальні докази та підтвердження щодо усунення недоліків.

З метою імплементації статті 4 Директиви № 2009/45/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 6 травня 2009 року стосовно правил та стандартів безпеки для пасажирських суден прийнято наказ Мінінфраструктури України від 07.08.2018 № 362 «Про внесення змін до Положення про навігаційно-гідрографічне забезпечення мореплавства у внутрішніх морських водах, територіальному морі та виключній (морській) економічній зоні України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.08.2018 за № 974/32426.

З метою імплементації Регламенту Європейського Парламенту та Ради № 530/2012 від 13 червня 2012 р. про прискорення запровадження вимог про подвійний корпус або еквівалентну конструкцію для нафтоналивних однокорпусних суден та Регламенту (ЄС) № 417/2002 Європейського Парламенту та Ради від 18 лютого 2002 р. про прискорення запровадження вимог про подвійний корпус або еквівалентну конструкцію для нафтоналивних однокорпусних суден та про припинення дії Регламенту Ради (ЄС) № 2978/94, розроблено проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження вимог щодо подвійного корпусу або еквівалентної конструкції для нафтоналивних однокорпусних танкерів».

З метою імплементації Регламенту (ЄС) № 725/2004 Європейського Парламенту та Ради від 31 березня 2004 року про посилення безпеки суден та портових споруд та Директиви № 2005/65/ЕС Європейського Парламенту та Ради від 26 жовтня 2005 року про посилення безпеки портів, розроблено проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до Порядку організації охорони морських та річкових портів».

З метою імплементації Директиви Ради 1999/63/ЄС від 21 червня 1999 року про Угоду про організацію робочого часу моряків, укладену між Асоціацією судновласників Європейського Співтовариства та Федерацією транспортних профспілок Європейського Співтовариства та Директиви 1999/95/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 13 грудня 1999 року про правозастосування положень щодо годин праці моряків на борту суден, які зупиняються у портах Співтовариства, розроблено проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до Положення про робочий час та час відпочинку плаваючого складу морського і річкового транспорту України».

З метою імплементації Директиви 2009/15/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 23 квітня 2009 р. стосовно загальних правил і стандартів для організацій з інспектування та огляду суден, а також відповідної діяльності морських адміністрацій та Регламенту (ЄС) 391/2009 Європейського Парламенту та Ради від 23 квітня 2009 р. про загальні правила й стандарти для організацій з інспектування й огляду суден відбувся аудит класифікаційного товариства державне підприємство «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України» 03-04 квітня 2018 року аудиторами Мінінфраструктури (Морської адміністрації) відповідно до вимог Кодексу для визнаних організацій ІМО. Звіт знаходиться в Міністерстві інфраструктури України (Департамент реформування та функціонування морського та річкового транспорту).

З метою адаптації національного законодавства до права ЄС в частині реалізації інформаційної системи «Морське Єдине Вікно» розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», який листом Мінінфраструктури від 21.09.2018 направлено на розгляд Кабінету Міністрів України.

За результатами засідання Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності проект постанови повернуто Мінінфраструктури.

На сьогодні доопрацьований проект постанови «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451» надісланий на погодження до Міністерства фінансів України та Державної фіскальної служби України.

З метою імплементації Директиви 2002/59/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 27 червня 2002 р., що засновує систему Співтовариства з нагляду за рухом суден та інформування і скасовує Директиву Ради 93/75/ЄЕС та Директиви 2010/65/ЄС Європейського Парламенту та Ради про облікові формальності для суден, що прибувають та (або) відбувають з портів держав — членів Співтовариства, та скасування Директиви Ради 2002/6/ЄС, внесені зміни у ст.14 ЗУ «Про морські порти України». Пропозиції у законопроекті враховано, проект Закону опубліковано на сайті ВР України від 08.12.2017 за 7385 (сторінка № 9).

А також, наказом Мінінфраструктури від 18.08.2017 № 284 внесені відповідні зміни до наказу Міністерства інфраструктури України від 25.04.2012 № 221 та викладено у новій редакції положення про функціонування єдиної системи моніторингу надводної обстановки з використанням автоматизованої ідентифікаційної системи на Чорному та Азовському морях у зоні відповідальності України.

З метою імплементації Директива 2000/59/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 27 листопада 2000 р. про портове приймальне обладнання з прийому відходів з суден та залишків вантажу, Мінінфраструктури розроблено проект Методики розрахунку ставок портових зборів опубліковано на сайті Мінінфраструктури 19.06.2018.

З метою імплементації Директиви Ради № 92/29/ЄЕС від 31 березня 1992 р. про мінімальні вимоги щодо безпеки та здоров’я з метою покращення медичного обслуговування на борту суден наказом Мінінфраструктури від 24 квітня 2016 року № 158 внесені зміни до самого Порядку визначення мінімального складу екіпажу судна, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 10 липня 2014 р. № 575, зареєстрованого в Мін’юсті 26 листопада 2014 року за № 1507/26284, а також до його додатків, якими передбачено:

Додаток 2. Розрахунок мінімального складу екіпажу самохідних суден, при якому допускається вихід судна в море за межі територіальних вод України: «Для пасажирських суден пасажиромісткістю більш як 100 пасажирів повинно бути не менше одного кваліфікованого лікаря».

ВНУТРІШНІЙ ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ

За участю Мінінфраструктури проект Закону України «Про внутрішній водний транспорт» доопрацьовано та внесено на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Козирем Б. Ю. та іншими (реєстр.№ 2475а-д від 09.07.2018).

Метою розробки проекту акта є правове врегулювання правовідносин в галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах та встановлення економічних та організаційних засад діяльності внутрішнього водного транспорту.

БЕЗПЕКА НА ТРАНСПОРТІ

Мінінфраструктури спільно з експертами проекту технічної допомоги Європейського Союзу «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії в Україні» розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони».

Законопроект розроблено з урахуванням положень проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» (реєстр. № 7317 від 17.11.2017), внесений на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Бурбаком М. Ю. та іншими.

Проект Закону передбачає істотне вдосконалення механізмів державного регулювання у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів шляхом імплементації 2 регламентів та 4 директив Європейського Союзу (додаток XXXII Угоди про асоціацію між Україною та ЄС):

впровадження періодичних перевірок транспортних засобів на придатність до експлуатації, що мають прямий вплив на безпеку дорожнього руху;

впровадження на законодавчому рівні вимог щодо встановлення контрольних пристроїв (обмежувачів швидкості, тахографів) на певні категорії транспортних засобів з метою забезпечення безпеки учасників дорожнього руху на дорогах України та зниження рівня смертельних ДТП;

створення системи періодичної підготовки водіїв транспортних засобів окремих категорій, експертів з перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації та підвищення їх професійної компетентності;

забезпечення контролю та встановлення відповідальності за порушення режимів робочого часу та часу відпочинку водіїв;

забезпечення дотримання норм законодавства у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів шляхом впровадження адміністративної відповідальності водіїв, посадових осіб суб’єктів господарювання, фізичних осіб-підприємців за вчинені правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, господарської діяльності у сфері транспорту, у тому числі надання послуг автомобільним транспортом.

запровадження чітких, спільних з країнами - учасницями ЄС правил щодо часу керування, перерв та періодів відпочинку водіїв автотранспортних засобів, залучених до здійснення національних і міжнародних автомобільних перевезень, шляхом впровадження скоординованих дій між Україною та країнами - учасницями ЄС відповідно до принципу пропорційності.

З метою імплементації Директиви № 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24 вересня 2008 року про перевезення небезпечних вантажів розроблено проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів», який внесено на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Корчиком В. А. та іншими (реєстр. № 7387 від 08.12.2017).

23.05.2018 законопроект розглянуто на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу з урахуванням пропозицій та поправок Комітету.

Проектом Закону України передбачено приведення умов перевезення небезпечних вантажів до європейського рівня шляхом перегляду національного законодавства в цій сфері, зокрема щодо наявності та відповідності норм стосовно функцій, обов’язків і відповідальності уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (консультанта, радника) та інших учасників процесу перевезення небезпечних вантажів, а також стосовно операцій завантаження/розвантаження, перевантаження, взаємодії з іншими видами транспорту, забезпечення транспортної галузі кваліфікованим персоналом, використання рухомого складу з підвищеним рівнем безпеки до конструкції з метою гарантування належного рівня безпеки під час перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та річковим транспортом.

За участі експертів проекту технічної допомоги Європейського інвестиційного банку «Модернізація та підвищення системи безпеки дорожньої мережі в Україні» розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільні дороги» щодо аудиту безпеки автомобільних доріг», який передбачає імплементацію Директиви 2008/96/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 19 листопада 2008 року про управління безпекою дорожньої інфраструктури.

Зазначений проект Закону внесено на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Бурбаком М. Ю. та іншими (реєстр. № 7320 від 17.11.2017).

Проект акта спрямований на створення правового регулювання аудиту безпеки автомобільних доріг шляхом незалежної, детальної, системної, технічної оцінки інженерних рішень щодо складових автомобільних доріг з метою визначення їх впливу на забезпечення безпеки дорожнього руху, яка здійснюється на всіх етапах від планування до введення в експлуатацію та під час експлуатації з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та інтегрування автомобільних доріг України в міжнародну мережу автомобільних доріг з високим рівнем безпеки дорожньої інфраструктури, та досягнення значного зниження рівня аварійності на дорогах загального користування.

21.03.2018 законопроект розглянуто на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, за результатами якого прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

За результатами обговорення в рамках робочих зустрічей та узгоджувальної наради за участю представників Мінінфраструктури, Укравтодору, ДП «ДерждорНДІ», консультанта Комітету ВРУ з питань транспорту розроблено новий проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління безпекою автомобільних доріг», який доопрацьовується з урахуванням пропозицій зацікавлених сторін.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 червня 2017 р. № 481 схвалено Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 435 затверджено Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

З метою гармонізації умов перевезення небезпечних вантажів у внутрішньому сполученні з діючими міжнародними документами розроблено зміни до Правил безпеки та порядку ліквідації аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом, Правил перевезення наливних вантажів та Правил перевезення небезпечних вантажів, які затверджені наказом Мінінфраструктури від 25.04.2017 № 156, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 17.07.2017 за № 865/30733.

З метою забезпечення запобігання аварійних ситуацій, що виникають через витоки небезпечних вантажів, невідповідність конструкції, технічного стану цистерн та їх обладнання вимогам нормативно-правових актів, а також встановлення вимог до суб’єктів господарювання, що планують здійснювати перевірку цистерн, та технічних експертів, які залучаються ними до проведення перевірок розроблено Порядок перевірки цистерн для перевезення небезпечних вантажів, затверджений наказом Мінінфраструктури та МВС від 12.05.2015 № 166/550, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.06.2015 за № 663/27108.

З метою встановлення умов перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України, визначення відповідності транспортних засобів та персоналу судноплавних компаній, що виконують перевезення небезпечних вантажів вимогам національного та європейського законодавства у сфері перевезення небезпечних вантажів розроблено Правила перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України, які затверджені наказом Мінінфраструктури від 04.04.2017 № 126, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 28.04.2017 за № 536/30424.

З метою формування ефективного механізму оцінки відповідності залізничних систем і підсистем технічним специфікаціям інтероперабельності, ухваленим Директивою 2008/57/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 17 червня 2008 року про оперативну сумісність залізничних систем в межах Співтовариства прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 № 797 «Про затвердження модулів оцінки відповідності у сфері залізничного транспорту».

ТРАНСПОРТНА ПОЛІТИКА

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.05.2018 № 430 схвалено Національну транспортну стратегію України на період до 2030 року.

Спільно з експертами проекту технічної допомоги ЄС «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії в Україні» розроблено проект плану заходів з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року (далі – проект Плану заходів).

Проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року» опубліковано на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури для проведення електронних консультацій з громадськістю.

27.11.2018 під головуванням заступника Міністра з питань європейської інтеграції В. Довганя проведено громадське обговорення проекту Плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України до 2030 року.

На сьогодні здійснюється доопрацювання проекту Плану заходів, який найближчим часом буде направлено на погодження центральним органам виконавчої влади.

З метою наближення законодавства України до права Європейського Союзу у сфері транспортної політики та інфраструктури розроблено проект Закону України «Про мультимодальні перевезення», який передбачає імплементацію Директиви Ради 92/106/ЄЕС від 07 грудня 1992 року «Про встановлення спільних правил для окремих типів транспортування товарів між державами-членами» (додаток XXXII Угоди про асоціацію між Україною та ЄС).

Проект Закону спрямований на вдосконалення законодавчого врегулювання організаційних та правових засад мультимодальних перевезень вантажів в Україні, а також державної підтримки мультимодальних перевезень.

На сьогодні готується пакет документів з метою направлення проекту Закону «Про мультимодальні перевезення» на розгляд Кабінету Міністрів України.

ПОШТОВИЙ ЗВ’ЯЗОК

З метою гармонізації національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку Мінінфраструктури розроблено  проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про поштовий зв’язок», який передбачає імплементацію Директиви 97/67/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 грудня 1997 р. про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та покращення якості обслуговування зі змінами, внесеними Директивою Європейського Парламенту та Ради 2002/39/ЄC від 10 червня 2002 р., Регламентом (ЄC) Європейського Парламенту та Ради № 1882/2003 від 29 вересня 2003 р., Директивою Європейського Парламенту та Ради 2008/6/ЄС від 20 лютого 2008 р (додаток XVII Угоди про асоціацію між Україною та ЄС).

Проектом Закону пропонується визначити правову основу діяльності у сфері послуг поштового зв’язку, зокрема повноваження центральних органів виконавчої влади та національного регулятора; права та обов’язки операторів поштового зв’язку та користувачів зазначених послуг; врегулювати засади відповідальності операторів поштового зв’язку та користувачів послуг у цій сфері.

21.01.2019 відбулося публічне громадське обговорення законопроекту, за результатами якого створено спільну робочу групу для подальшого опрацювання проекту Закону, за участю представників суб’єктів господарювання у сфері поштового зв’язку та органів державної влади.

Під час засідання робочої групи представники Міністерства інфраструктури України разом з представниками операторів поштового зв’язку опрацювали найбільш важливі аспекти проекту Закону та узгоджену оновлену редакцію проекту Закону було надіслано операторам поштового зв’язку.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 року № 104 схвалено Стратегію імплементації положень директив Європейського Союзу у сфері послуг поштового зв’язку та кур’єрських послуг («дорожню карту») та затверджено план заходів щодо її реалізації.




Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/content/shchodo-stanu-implementacii-ugodi-pro-asociaciyu.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове