RST Reform support team

Офіс підтримки реформ

RST Reform support team

Офіс підтримки реформ


«Офіс підтримки реформ» - час від часу ця назва з’являється в офіційних новинах Міністерства інфраструктури, про роботу Офісу схвально відгукується Володимир Омелян, а «Укравтодор» та інші підпорядковані Міністерству підприємства мріють мати таку ж команду фахових і незалежних експертів у себе.

Але хто вони – «RST-team»? Чому вирішили спробувати свої сили в державному секторі, чим живуть і яких цілей мріють досягти? Хто вони – ті, що несуть зміни?

Ми вирішили зробити окремий матеріал саме про команду Офісу підтримки реформ. Бо зміни – це люди, які їх несуть. І частка праці саме цих людей в реформах, які здійснює Міністерство інфраструктури, значна!

Олександра Клітіна

Керівник Офісу підтримки реформ


Чому саме державна сфера?

Я вірю, що в Україні можливі якісні зміни, але я не вірю, що їх зробить хтось замість нас.

Мій вибір державного сектору був свідомим і виваженим. Легше бути ззовні, критикувати державу і вказувати на помилки. Складніше – зануритися всередину процесів і спробувати їх змінити не так, як хотілося б комусь особисто, а так, як це має бути в розвиненій країні. Моя робота спрямована саме на це.

Я вважаю, що саме RST-команди, сформовані з фахових незаангажованих людей, які часто мають закордонну освіту і досвід роботи за кордоном, ринкову зарплату і найголовніше – мають чітку картинку, в якій Україні вони хочуть жити, от саме вони і стануть агентами змін.

Важливо також, що Міністр інфраструктури Володимир Омелян – людина з європейським світоглядом, яка намагається поставити українську інфраструктуру на європейську колію в прямому і переносному сенсі. Наша команда йому в цьому допомагає.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Україна має значну підтримку з боку європейських і американських партнерів. Спектр допомоги, яку можна залучати, насправді широкий. Але ніхто не допомагатиме, якщо не має розуміння, навіщо і який з цього буде результат. Тому часто я є своєрідним «послом» Міністерства в комунікації із західними партнерами: пояснюю, що ми хочемо зробити і якої допомоги потребуємо. Ми залучаємо міжнародних експертів, які допомагають з аналізом законодавства, дають свою експертну допомогу щодо галузевих реформ, підтримують в розробці логістичної і транспортної стратегій.

Ніхто не дає нам «рибу», але коли ми просимо допомогти із «вудочками» – така допомога завжди є.

Я рада, що мені вдалося зібрати чудову команду. Це абсолютно різні люди, часом навіть здається, що несумісні, але разом – ми круті і ми даємо результат.

Наразі Офіс підтримки реформ формується в «Укравтодорі», і я хочу, щоб мережа RST заполонила всю інфраструктурну галузь щонайменше.

Ваша професійна і особиста мрія?

Це той випадок, коли професійна і особиста мрія збігаються. Я хочу жити в європейській країні. І я буду жити в європейській країні. І це – Україна.

Олена Гула

Керівник програми фінансування проектів та реформи державних підприємств


Чому саме державна сфера?

Державна сфера це можливість покращувати життя всієї країни своїми руками. Я – людина дії. Якщо я бачу проблему, то я її вирішую. Навіть якщо для цього потрібно багато зусиль та залучення додаткових ресурсів. Не скиглити, не шукати винних. А прокинутися раніше, прийти на роботу і своїми руками написати, створити, допомогти. Не подобаються дороги, тарифи, корупція? То не чекай, що хтось зробить замість тебе. Я вчилась та працювала за кордоном. Я точно знаю, що саме і в який спосіб необхідно змінити в Україні, щоб наша країна стала європейською країною з відповідними цінностями.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Я відповідальна за два основних напрямки – фінансування проектів та реформу державних підприємств. Що стосується фінансування проектів - ми провели пріоритезацію більше чотирьох сотень інфраструктурних проектів згідно встановленої методології пріоритезації ЄС. Залучили до співпраці всі міста та області країни, а також профільні Міністерства. Але основна робота тривала з Європейською Комісією в Брюсселі. Підготовка належних проектів та залучення грантового фінансування потребує кропіткої роботи компетентної команди. Нам вдалося залучили грантове фінансування інфраструктурних проектів не тільки на розробку, а й на реалізацію інфраструктурних проектів. Це стало можливим завдяки підтримці з боку європейських і американських партнерів. В першу чергу, ми розвиваємо проекти, які дозволяють зменшити корупційні ризики. Серед них проекти, які добре зарекомендували себе в Європейському Союзі, зокрема Intelligent Transport System. Також працюємо над запровадженням та поширенням електронного білету.

Окремий напрям – концесія морських портів та відповідне оновлення концесійного законодавства. Ми залучаємо міжнародних експертів, які допомагають з покращенням законодавства, допомагаємо з розробкою Логістичної та Національної транспортної стратегій та відповідних планів заходів.

Також я відповідальна за реформу державних підприємств в транспортному секторі. Реформування державних підприємств передбачає, як корпоратизацію державних підприємств, так і впровадження принципів корпоративного управління. Ми надаємо експерту підтримку у таких державних підприємствах як, наприклад, Адміністрація Морських Портів України з впровадження принципів корпоративного управління тощо. Наразі ми співпрацюємо з представниками RST Міністерства економічного розвитку і торгівлі з питань корпоратизації та корпоративного управління.

Ваша професійна і особиста мрія?

Моя мрія полягає у тому, щоб ми та наші діти користувалися якісним дорогами, належним авіасполученням, пишалися портами і це було у нас - в Україні.

«Легше бути ззовні, критикувати державу і вказувати на помилки.
Складніше – зануритися всередину процесів і спробувати їх змінити…»

Олександр Калініченко

фінансовий аналітик


Чому саме державна сфера?

Це унікальна можливість працювати на користь українців та брати участь в розвитку державного управління країни. Робота в офісі підтримки реформ передбачає активну роботу спрямовану на поєднання сильних сторін української моделі інфраструктури із кращими світовими практиками. Також вагомим каталізатором змін є допомога провідних міжнародних експертів, які сприяють якісному впровадженню реформ із врахуванням сучасного світового досвіду.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Будучи частиною професійної команди беру участь у аналітичній підтримці розробки політик та процедур Міністерства, оцінках інвестиційних можливостей.

Ваша професійна і особиста мрія?

Відвідати Одеський джазовий фестиваль вітчизняним автобусом на «анти-гравітаційній» подушці.

«RST-команди, сформовані з фахових незаангажованих людей,
які часто мають закордонну освіту і досвід роботи за кордоном,
ринкову зарплату і найголовніше – мають чітку картинку,
в якій Україні вони хочуть жити, от саме вони і стануть агентами змін…»

Наталія Джевага

Менеджер проекту – Авіаційний транспорт


Чому саме державна сфера?

Я впевнена в тому, що найважчі й найголовніші зміни, які повинні відбутися насамперед, – це зміни в свідомості людей. Саме вони започатковують зміни в країні. Починати повинен кожен із себе, не чекаючи, поки все навколо зміниться саме собою.

Якщо ми хочемо бачити нашу країну гідною європейською державою, то ми повинні слідувати найкращому світовому досвіду, докладати максимум зусиль кожен у своїй сфері, щоб започатковані реформи сприяли підвищенню рейтингу нашої країни у світовому співтоваристві.

Наша команда складається саме із таких прогресивно мислячих та налаштованих на позитивний результат людей, які і є рушіями трансформацій в країні. Бути частиною такої команди – честь для кожного з нас.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Моє завдання – підтримувати проведення реформ у авіаційній галузі України.

Найперше важливе досягнення – це розробка спільно з громадськістю та іншими експертами в цій галузі Авіаційної транспортної стратегії України до 2030 року, яка є логічним продовженням і підтримкою реалізації Національної транспортної стратегії.

З метою лібералізації ринку авіаперевезень та створення конкурентного середовища ми разом з іншими незалежними експертами, а також фахівцями Державіаслужби України працюємо над розробкою та прийняттям нормативних актів у цій сфері.

В рамках інтеграції України до Європейського Союзу також працюємо над імплементацією правил та директив ЄС в українське законодавство.

Ваша професійна і особиста мрія?

Моя мрія – бачити навколо задоволених життям людей і щоб обираючи справу за покликанням, кожен мав змогу забезпечити собі гідний рівень життя.

Ольга Пуленко

Юридичний радник з морського права Офісу підтримки реформ


Чому саме державна сфера?

Мій вибір державної сфери відбувся ще 20 років потому, коли я вирішила працювати у морській сфері та приєдналася до трудового колективу відділу договорів державного підприємства "Одеський морський торговельний порт». Здобувши в порту неабиякий практичний досвід, зробивши кар’єру та очоливши протягом майже 10 років відділ договорів найбільшого порту України своїх часів та пізнавши всі процеси роботи цього велетня, я зрозуміла, що настав час втілити отримані знання та здобутий досвід на іншому рівні, з боку державного регулятора – Міністерства інфраструктури України. Мені пощастило - саме в цей час в нашій країні почали створюватися офіси реформ при міністерствах і я потрапила до потужної команди фахівців офісу підтримки реформ Міністерства інфраструктури України, яку зуміла зібрати під своїм крилом Олександра Клітіна.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Моя позиція в офісі – юридичний радник з морського права. Моя компетенція – юридична підтримка питань реформування морської галузі, які набули актуальності з реформою портової галузі, що відбулася у 2013 році з набуттям чинності Закону України «Про морські порти України» та створенням державного підприємства стратегічного значення «Адміністрація морських портів України». Ще за часів роботи в Одеському порту я мала безпосереднє відношення до створення ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ), забезпечуючи юридичний супровід процесу утворення АМПУ шляхом виділення з державного підприємства стратегічних об’єктів портової інфраструктури. Наразі, зі втіленням в життя норм Закону України «Про морські порти України» набувають актуальності безліч питань, в тому числі нормативно-правового характеру, якими я і продовжую займатися зараз в офісі реформ Міністерства інфраструктури України під керівництвом нашого енергійного керівника та за підтримки європейських партнерів.

Щодо досягнутих результатів – нещодавно (лютий, 2018 р.) на сайті Міністерства інфраструктури України був опублікований проект постанови Кабінету Міністрів України щодо затвердження Порядку компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання в стратегічні об’єкти портової інфраструктури, передбачений нормами Закону України «Про морські порти України», розроблений за допомогою офісу реформ.

Ваша професійна і особиста мрія?

Після присвячення майже всього мого свідомого життя морській сфері та будучи вихідцем з морської столиці України, вихованцем Одеського порту та патріотом своєї країни, як би пафосно це не звучало, моя професійна мрія – спостерігати результат вкладених державою (а це, насамперед, людський потенціал) зусиль у реформування морської галузі – запровадження прозорих механізмів задля інвестування в морську галузь країни. І як наслідок - це заповнені суднами причали морських портів наряду зі спостеріганням українських портів у переліку першої сотні (Топ-100) портів з найбільшими контейнерними перевезеннями у світі. Професія (робота) має приносити задоволення. А це можливо лише при наявності результату вкладених зусиль.

Євген Катков

Керівник напряму з електронного урядування


Чому саме державна сфера?

Чесно кажучи ніколи не думав що буду працювати в державному секторі. Відразу після університету почав працювати в сфері ІТ в комерційних організаціях. Але в 2015 році мене попросили провести аудит ІТ систем міністерства інфраструктури і запропонувати перші кроки щодо поліпшення ситуації. У підсумку погодився свої ж поради реалізувати. Тут вже познайомився з великою кількістю ентузіастів, які дійсно хотіли змінити щось на краще. Напевно, від них і заразився цим ентузіазмом і не зміг піти, розуміючи скільки ще всього необхідно і що саме треба робити.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

У зону моєї відповідальності входять проекти, які включають ІТ складову. Проекти, над якими працюємо, дозволять автоматизувати рутинні операції, перевести адмінпослуги в електронний вигляд і збільшити прозорість як Міністерства інфраструктури, так і підприємств, які входять в сферу управління. У підсумку результатом повинні бути максимально зручний доступ до транспортних послуг і сервісів як людям, так і бізнесу, а так само якісні дороги, які необхідно будувати використовуючи сучасні системи управління і контролю будівництва, а також зберігати від руйнування за допомогою непідкупних автоматизованих систем.

Ваша професійна і особиста мрія?

Професійна мрія, на найближчі кілька років - це напевно впровадити в Україні Інтелектуальну транспортну систему, яка зможе крім багатьох інших бонусів помітно підвищити безпеку руху, з якої зараз у нас біда, а також мати можливість подорожувати по всій країні, плануючи маршрут і оплачуючи проїзд з телефону.

А з особистого хотілося б в майбутньому, що б нас запрошували в розвинені країни ділитися досвідом, так як ми зараз запрошуємо європейських експертів.

Анатолій Тіменко

Головний менеджер проекту: Реформа морської галузі


Чому саме державна сфера?

Батьки з дитинства готували мене до роботи в державній сфері розмовами про не ідеальність системи і постійно розповідаючи, що вся надія на мене. Мабуть так намагались підвищити мою самооцінку та показати, які великі сподівання та надії вони на мене покладають. Але це відклалося в моїй голові і навчаючись в інституті я вже знав, що піду в державний сектор і навіть на волонтерських засадах набирався досвіду в Регістрі судноплавства України. Після закінчення навчання, представилась можливість спробувати свої сили в Державній адміністрації морського та річкового транспорту і після цього морська галузь мене вже не відпускала. Я попрацював в ДУ «Держгідрографія», Департаменті морського та річкового транспорту та ДП «Адміністрація морських портів України».

Вже під час спільних проектів познайомився з висококваліфікованими співробітниками офісу RST. Зрозумівши рівень спеціалістів та їх максимальну відкритість та прозорість, прийняв для себе рішення спробувати себе в команді реформаторів та наблизити галузь морського транспорту до ідеалу.

Гордий працювати в команді висококваліфікованих та незаангажованих спеціалістів з якими, без сумніву, приведемо транспортну галузь до нового рівня розвитку та зростання.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Все життя працюю в сфері морського транспорту і всі досягнення в кар’єрі пов’язані з морем. В 2013 році було прийнято ЗУ «Про морські порти України», якого потребувала вся морська галузь і розробкою якого займались всі разом багато років до його остаточного прийняття.

Цей закон встановив основи державного регулювання та визначав нові процедури будівництва, розширення та закриття морських портів України, а також процедуру для здійснення будь-якої господарської діяльності та території морських портів. Було створено ДП «Адміністрація морських портів України», що забезпечує функціонування морських портів, утримання та використання об’єктів портової інфраструктури, організовує та забезпечує безпеку мореплавства та інше.

В 2015 році був одним з розробників та втілив в життя реформу по спрощенню формальних процедур в морських портах України, що виключила необхідність контакту бізнесу та контролюючих органів, а також було започатковано подачу документів до адміністрації порту в електронному вигляді.

В 2016 році одноосібно займався розробкою та погодженням проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про відкриття міжнародного пункту пропуску через державний кордон в річковому порту Київ». На разі, згаданий пункт пропуску функціонує та приносить користь.

Ваша професійна і особиста мрія?

Моя професійна мрія це створення ідеально-функціонуючої системи на морському транспорті та у морських портах України, яка відповідатиме міжнародним конвенціям та збільшить суднозаходи в морські порти, кількість вантажів на річці, тоннаж суден під українським прапором, а також підвищить рівень безпеки на внутрішніх водних шляхах, що зробить нашу країну впливовим гравцем на міжнародній морській арені та забезпечить економічне зростання держави.

Оксана Лесик

Керівник напрямку- Реформа державного управління


Чому саме державна сфера?

Державна служба завжди асоціювалася з бюрократією, довгими ланцюгами погоджень тощо. Важливим є руйнування стереотипів та результат того, що за дверима офіційних кабінетів сидітимуть мотивовані люди, які націлені на спільний результат.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Основна ціль- це реформа державного управління шляхом визначення пріорітетів, оптимізації структури міністерства, залучення ефективних лідерів та виконавців. Людський фактор відіграє важливу роль на всіх етапах цього процесу, тому правильний вибір ресурсів та формування ефективної команди є запорукою успіху.

Ваша професійна і особиста мрія?

З професійної точки зору, є велике бажання, щоб найкращі практики управління лягли в площину нової державної служби, аби вона стала прозорою та повернула довіру громадян. Суспільство вимагає змін, а їх, як відомо, потрібно починати з себе.

Катерина Ткаченко

Юридичний радник реформ дорожнього сектору


Чому саме державна сфера?

Ми всі залежимо тією чи іншою мірою від держави та державного регулювання, яким встановлюються публічні «правила гри» для всіх зацікавлених сторін. Робота в RST дає мені можливість працювати над реформуванням таких «правил гри» та робити їх прогресивними і пристосованими до потреб суспільства. Для фахівця, який працював в консалтинговому бізнесі більше 12 років, подивитися на ті ж самі питання з іншого боку, боку регулятора – це є дуже пізнавальний і цінний особистий і професійний досвід.

Чим саме Ви займаєтеся і яких результатів досягли?

Головним чином, я надаю юридичну підтримку проектам RST в дорожньому секторі, яка зокрема охоплює наступні проекти: порівняльний аналіз національного регулювання та acquis ЄС в дорожній галузі; підготовка пропозицій та робота на підготовкою законодавчих та нормативно-правових актів разом із супровідною документацією у дорожній галузі (аудит безпеки автомобільних доріг, незалежний інженерний контроль дорожнього будівництва та експлуатації, впровадження інтелектуальних транспортних систем на дорогах України: контроль швидкості, зважування в русі тощо); допомога щодо організації та проведення всебічної перевірки та оцінки статусу та стану діяльності головного підрядника із технічного обслуговування автомобільних доріг України.

Ваша професійна і особиста мрія?

Мрію безпечно, швидко і комфортно подорожувати рідною країною: автомобілем, залізницею, літаком, і знати, що я також зробила свій внесок у важливу справу.