Для людей
з вадами зору

    Новини    20 Грудня 2016, 17:13
Версiя для друку


Міністерством інфраструктури розроблено пакет регуляторних актів з лібералізації та дерегуляції ринку регулярних міських, міжміських та міжобласних автобусних перевезень, - Володимир Омелян

20 Грудня 2016, 17:13

Міністерством інфраструктури розроблено пакет регуляторних актів з лібералізації та дерегуляції ринку регулярних міських, міжміських та міжобласних автобусних перевезень. Про це 20 грудня 2016 року під час брифінгу повідомив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

У брифінгу також взяли участь радник Міністра Віктор Сасін,  голова громадської організації «Союз перевізників України» Валентин Демчук, віце-президент Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців автомобільного транспорту «УкрАвтоТранс» Петро Овчар, Голова ВГО «Українська асоціація перевізників» Сергій Почесюк, голова офісу Ефективного регулювання Олексій Гончарук.

Метою впровадження запропонованих змін є реалізація загальнодержавної політики, спрямованої на децентралізацію влади, лібералізацію суспільних відносин між державними органами влади та бізнесом, а також з метою належного виконання Угоди про Асоціацію.

 «Ми підготували комплекс непростих, але, на наше переконання, абсолютно ефективних заходів, які відповідають як майбутньому України, так і європейським директивам, які вже регулюють такий вид діяльності у ЄС. Зараз ці регуляторні акти перебувають на останній стадії громадського обговорення. 21 грудня завершується термін останньої пропозиції. Після того будемо виносити їх на розгляд у відповідні міністерства та відомства, а також КМУ.  Весь пакет змін був розроблений в межах чинного профільного Закону України», - зазначив Володимир Омелян.

В цілому, проблему з автомобільними перевезеннями Міністр поділяє на кілька складових. З одного боку, питання полягає у правовій основі роботи перевізників: «З понад 13 тис ліцензіатів, які мають ліцензії на міжобласні чи будь-які інші види перевезень, на регулярних маршрутах працює лише 5,5 тисяч, 7,5 тисяч -  на нерегулярних. Це означає, що більша частина з них перебуває в тіні, не сплачуючи податки, створюючи хаос на українськи автошляхах».

З іншого боку, у відсутності простих правил відкриття чи закриття автостанцій: «У нас є величезна сіра зона, коли маршрутки зупиняються, де їм зручно. Ми хочемо створити максимально прості правила для відкриття чи закриття автостанцій, але під контролем держави і муніципалітетів. Щоби уникнути будь-яких спекуляцій чи керування цією сферою в ручному режимі. Ми переконані, що для пасажира зручно отримувати ефективну і комфортну інфраструктуру автостанцій для того, щоб він чітко планував свій час, напрям руху і головне – щоб не було ніяких збоїв при перевезеннях».

Крім того, Володимир Омелян наголосив на багатьох нюансах підготовлених регуляторних актів: «Міські перевезення будуть організовані виключно за принципом громадських перевезень. Міська влада формує мережу та замовляє відповідні послуги. Комерційні перевезення є автобусними маршрутами загального користування, усі мають доступ до цих послуг, пільговики в тому числі. Конкурс залишається. Усі нормативні документи в межах чинного профільного закону. Під час здійснення громадських перевезень замовник укладає договір з перевізником і оплачує обсяг платних транспортних послуг, таким чином знімається питання компенсації за перевезення пільговиків. Процес децентралізації влади та розподіл бюджету на місцях для забезпечення надання необхідних послуг громадянам також присутній. Завдяки новій системі конкурсу з перевізника знімається навантаження для утримання супутньої інфраструктури, технічна база, механіки, слюсарі, медики. Ці кошти перевізник може вкладати в оновлення автопарку для підвищення рівня комфорту і безпеки пасажира. Водночас, ми посилюємо контроль силами транспортної інспекції за кожним перевізником для того, щоб вони дотримувалися цих простих і прозорих правил. І головне: пасажир зможе обрати ту послугу і на ті кошти, які він хоче отримати. Ми запускаємо ефективний ринок для того, щоб була вільна конкуренція, яка дасть можливість вибору вищої якості за меншу вартість».

Такі ініціативи Міністерства були одностайно підтримані представниками громадських організацій. Так, Сергій Почесюк та Валентин Демчук наголосили на тому, що запропоновані Міністерством зміни повністю відповідають європейській практиці регулювання пасажирських перевезень.

 

 

Довідково:

 

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України, а також для проведення лібералізації та дерегуляції ринку автостанційних послуг та регулярних автобусних перевезень на приміських, міжміських та міжобласних сполученнях Мінінфраструктури підготувало пакет змін до нормативно-правових актів з питань автомобільного транспорту. До пакету змін увійшли наступні нормативно-правові акти:

1.      Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 р. № 1081»;

2.      Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176»;

3.      Проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Порядку регулювання діяльності автостанцій, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 27 вересня 2010 року № 700, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада  2010 року за № 1068/18363»;

4.      Проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 № 480, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 липня 2013 року за № 1282/23814.

Проекти цих актів спрямовані на:

•       створення конкурентних умов на ринку автомобільних перевезень;

•       скасування надмірного державного втручання у фінансово-господарську діяльність учасників транспортного процесу;

•       створення нових робочих місць;

•       забезпечення якісних умов для користувачів послуг з перевезень, надання можливості пасажиру обирати найкращі способи і засоби для відправлення і прибуття в пункти призначення;

•       Створення умов для автомобільних перевізників для розвитку свого бізнесу, інвестувати більше коштів у оновлення рухомого складу.

Метою імплементації Регламенту 1370 є забезпечення пасажирів надійним, ефективним та високоякісним транспортним обслуговуванням завдяки врегульованій конкуренції, прозорості та якості послуг.

Основними завданнями імплементації є:

•       гарантування дотримання цілей Регламенту 1370, якими передбачено забезпечення надання суспільно важливих послуг, до яких застосовуються спеціальні вимоги щодо чисельності, надійності, якості та доступності порівняно з аналогічними послугами, що надаються іншими суб’єктами господарювання на комерційній основі;

•       забезпечення конкурентного середовища та укладання прозорих угод про надання суспільно важливих послуг;

•       забезпечення фінансової стабільності підприємств автомобільного транспорту; забезпечення відповідної тарифної політики та компенсації перевізникам за надання суспільно важливих послуг (пільгові перевезення та перевезення за регульованими тарифами);

•       забезпечення інформаційної прозорості шляхом публікації даних щодо обраних перевізників з надання суспільно важливих послуг, компенсаційних виплат перевізникам;

•       забезпечення суспільно важливих пасажирських перевезень без порушення загального економічного стану транспортних підприємств;

•       визначення порядку укладання угод про надання суспільно важливих послуг і порядку компенсації таких послуг.

 

Зазначені проекти нормативно-правових актів створені на базі діючих норм законодавства.

Усі вищезазначені проекти були розміщені на офіційному сайті Мінінфраструктури 21 листопада 2016 року та направлені на погодження до усіх зацікавлених органів державної влади.



ВСІ Новини