Для людей
з порушенням зору

    Відстеження результативності регуляторних актів    23 Січня 2017, 16:47
Версiя для друку


Звіт про повторне відстеження результативності наказу Міністерства інфраструктури України від 23.06.2015 року № 231

«Про затвердження Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 липня 2015 року за № 818/27263
23 Січня 2017, 16:47

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Наказ Міністерства інфраструктури України від 23 червня 2015 року № 231 «Про затвердження Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 липня 2015 року за № 818/27263 (далі - Наказ).

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство інфраструктури України (Державна служба України з безпеки на транспорті).

 

3. Цілі прийняття акта

Метою прийняття Наказу є затвердження Порядку проведення технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті (далі - Порядок).

Порядком визначено права та обов’язки посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на транспорті, інших посадових осіб, що проводять таке технічне розслідування.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження

Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось через рік з дня набрання ним чинності протягом 40 робочих днів: з 5 вересня 2016 року по 31 жовтня 2016 року.

 

5. Тип відстеження

Повторне відстеження.

 

6. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності Наказу здійснювалось шляхом збору та аналізу статистичних даних.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних

Результативність Наказу відстежувалась шляхом дослідження кількісних та якісних показників регуляторного акта, які формуються за результатами проведення технічних розслідувань дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті.

Поінформованість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб забезпечувалась шляхом розміщення Наказу на офіційних веб-сайтах Мінінфраструктури та Укртрансбезпеки.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

кількість та види технічних розслідувань дорожньо-транспортних пригод (далі - ДТП), катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті;

кількість розроблених рекомендацій щодо профілактичних заходів запобігання виникненню дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті;

причини ДТП, катастроф, аварій;

рівень дорожньо-транспортного травматизму на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті та тяжкості його наслідків.

У період здійснення повторного відстеження результативності регуляторного акта Укртрансбезпека за 10 місяців 2016 року організувала проведення територіальними органами Укртрансбезпеки 238 технічних розслідувань ДТП, катастроф, аварій місцевого та регіонального рівня, а також організувала і провела 13 технічних розслідувань ДТП, катастроф, аварій державного рівня з тяжкими і дуже тяжкими наслідками.

За результатами технічних розслідувань та підставі висновків комісії розроблено рекомендації щодо профілактичних заходів до підвищення рівня безпеки руху з метою недопущення таких ДТП у майбутньому.

Проведений аналіз технічних розслідувань показав, що основними причинами настання цих дорожньо-транспортних пригод є порушення Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі – Правила дорожнього руху), а саме: порушення правил маневрування, порушення правил проїзду перехресть, перевищення швидкості руху, виїзд на смугу зустрічного руху, порушення вимог Правил дорожнього руху пішоходами та велосипедистами.

Супутніми причинами, що призвели до ДТП, є недотримання автотранспортного законодавства автомобільними перевізниками та водіями транспортних засобів, а саме: недотримання водіями режиму праці та відпочинку, непроведення автомобільними перевізниками стажувань та інструктажів з безпеки руху для водіїв, неналежна організація та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, неналежний контроль технічного та санітарного стану автобусів чи таксі перед початком роботи, нездійснення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, а також використання для перевезення пасажирів транспортних засобів, переобладнаних з вантажних транспортних засобів.

Згідно із статистичними даними, за 10 місяців 2016 року на автошляхах України сталося 1330 дорожньо-транспортних пригод за участю автомобільного транспорту, яким надаються послуги із перевезення пасажирів та небезпечних вантажів, у яких 117 осіб загинули та 1462 отримали травми.

Із зазначеної кількості аварій з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту за вказаний період сталось 645 дорожньо-транспортних пригод, у яких 31 особа загинула, а 639 отримали травми різного ступеня тяжкості.

За аналогічний період 2015 року на автодорогах України з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту сталася 1021 дорожньо-транспортна пригода, у яких 58 осіб загинули та 648 отримали травми.

Таким чином, рівень аварійності з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту знизився на36,8%, кількість загиблих у ДТП осіб зменшилася на 46,6%, травмованих осіб – на 1,4%.

За 10 місяців 2016 року сталося 344 дорожньо-транспортні пригоди за участю міського електричного транспорту, в яких 8 осіб загинули та 132 отримали травми.

З вини водіїв міського електричного транспорту за вказаний період сталось 115 дорожньо-транспортних пригод, у яких 1 особа загинула, а 23 отримали травми різного ступеня тяжкості.

За аналогічний період 2015 року з вини водіїв міського електричного транспорту сталося 238 дорожньо-транспортних пригод, у яких 1 особа загинула та 72 отримали травми.

Таким чином рівень аварійності з вини водіїв міського електричного транспорту знизився на 51,7%, кількість загиблих у ДТП осіб – така сама, як у минулому році, кількість травмованих осіб зменшилася на 68,1%.

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

На підставі результатів повторного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок, що його прийняття досягло визначених цілей державного регулювання.

Регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики.

 



ВСІ Відстеження результативності регуляторних актів