Для людей
з вадами зору

    Новини    14 Липня 2017, 17:11
Версiя для друку


Міністерство інфраструктури буде відстоювати розширення ринку дешевих авіаперевезень для українців, - Володимир Омелян

14 Липня 2017, 17:11

Про це заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час прес-конференції в ІА «Главком», яка відбулась 14 липня 2017 року. У заході також взяла участь директор Міжнародного аеропорту «Львів» Тетяна Романовська.

Володимир Омелян наголосив на повній підтримці політики Міністерства інфраструктури України, яка спрямована на здешевлення авіаперевезень для громадян, з боку Президента України та Уряду.

«100 тисяч громадян України перетнули кордон у західному напрямку за час дії безвізового режиму. Лише 30% з них скористалися авіаційним транспортом. Всі інші подорожували автобусами, залізницею, власними авто. Це дорого, це довго і це не завжди зручно. Саме тому ми вважаємо, що залучення лоукостів є прекрасним виходом як для українців, які подорожують по світу, так і для іноземних туристів. Ми чомусь забуваємо про другий варіант. Лоукост не зацікавлений вивезти всіх українців у Європу. Лоукост зацікавлений, щоб люди подорожували в обох напрямках. Отже, це – промоція України, це – залучення туристів. Але коли турист бачить ціну квитка 300−500 доларів США чи навіть більше, то він не поїде. Коли він бачить ціну квитка в 10−20−50 євро, він полетить в Україну бодай на вихідні», - наголосив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури України підкреслив, що керівництво аеропорту «Бориспіль» не мало права розголошувати деталі переговорів із компанією Ryanair: «Було надзвичайно некоректно коментувати будь-які деталі угоди. Угода була конфіденційною. Її можна було опублікувати пізніше, після завершення підписання контракту у разі необхідності та за згоди авіакомпанії. На жаль, цей ключовий принцип будь-яких перемовин був грубо порушений. Мета цього  – зірвати переговорний процес».

За словами Міністра інфраструктури, аеропорт «Львів» був налаштований на успішне завершення переговорів із авіакомпанією, що і сприяло досягненню згоди сторонами: «Аеропорт «Львів» має повне право стверджувати,  що переговори можна провести успішно. Натомість аеропорт «Бориспіль» із самого початку фактично блокував будь-які перемовини з компанією Ryanair, не бажаючи конкуренції та розвитку ринку, бажаючи зберегти монопольне становище однієї авіакомпанії в аеропорту, де за дивним збігом обставин фактично весь керівний менеджмент - це колишні співробітники авіакомпаній «МАУ» та «Аеросвіт». Я вважаю, що таким чином держава вводиться в оману, а з кишень платників податків витягуються кошти. І фактично дотуються перевезення для одної компанії.  Це теж несправедливо. Саме тому ми будемо стояти до кінця».

За словами Володимира Омеляна, авіакомпанія Ryanair готова до поновлення переговорів: «Вчора я мав розмову з керівництвом авіакомпанії. Вони готові до відновлення діалогу, але за умови, якщо ці переговори будуть справді переговорами. Нагадаю, до цього моменту переговорів з аеропортом «Бориспіль» фактично не було. Були просто публічні випади керівництва «Борисполя», звинувачення, максимальне зривання будь-якого переговорного процесу. Я сподіваюся, що за підтримки Президента України та Прем’єр-міністра України ці переговори будуть проведені та завершені на вигідних для України умовах».

Очільник міністерства також зазначив, що політика міністерства спрямована на знищення традиційних монополій, які не несуть жодної доданої вартості для країни, а навпаки, сповільнюють її розвиток: «Якісний продукт держава може добути, лише маючи конкуренцію. Ми повинні чітко зупинитися на цих постулатах і про них пам’ятати. Ані Міністерство інфраструктури, ані я ніколи не будемо пропонувати українцям другосортні чи третьосортні компанії. Ми пропонуємо виключно світових лідерів. І ви можете легко в цьому пересвідчитися».

Інформацію стосовно того, що прихід Ryanair може нанести збитки аеропорту, Міністр інфраструктури України назвав спекуляціями: «Заяви про можливі втрати аеропорту «Бориспіль»  нічим не підтверджені, вони будуються виключно на припущеннях, які зробили менеджери аеропорту - колишні менеджери «МАУ» та «Аеросвіт». Це спекуляції. Я зараз не говорю, скільки обходиться авіакомпанія МАУ державному бюджету. А це не сто і не декілька сотень мільйонів гривень. Я говорю проте, що в нас має бути конкуренція, а отже, - якісний продукт для українських громадян».

Окремо Володимир Омелян наголосив на тому, що Міністерство не забезпечувало привілейованих умов для якоїсь окремої авіакомпанії: «Щоб уникнути будь-яких інсинуацій, що одній компанії допомагаємо, а іншій не допомагаємо, ми встановили абсолютно однакові тарифи для усіх. Вони прозорі. Вони опубліковані на сайті Міністерства. І вони повинні бути відображені в публічній оферті аеропорту «Бориспіль».

«Можливо ви не знаєте, але окремі авіаційні збори аеропорту «Бориспіль» мають рентабельність 700%−800% . Що ми хочемо? Літати дорого і мати одну національну компанію, яка генерує прибуток, чи літати дешево усім і мати нормальну ефективну національну компанію. Ми повинні чітко розуміти, ми або створюємо ринок, або граємо на руку комусь одному. Я вважаю, що ми повинні створити ринок і в цьому ринку розвиватися нормально. Ryanair це не є комфортний учасник переговорного процесу. Але якщо є мета домовитися, то завжди можна досягти компромісу, який буде вигідний усім сторонам. Якщо ж питання в тому, щоб будь-якою ціною не запустити Ryanair в Україну, то я категорично проти цього. Є багато спекуляцій навколо того, скільки аеропорт буде втрачати чи заробляти. Я переконаний, і причому це було надано в розрахунках аеропорту «Бориспіль», що це прибутково для самого аеропорту», - наголосив Міністр.

Директор аеропорту «Львів» Тетяна Романовська зазначила, що аеропорт «Львів» провів переговори з авіакомпанією Ryanair успішно: «Ми вели переговори довго, процес переговорів був надзвичайно важким. Але після довгих переконань, погоджень, узгоджень, авіакомпанія Ryanair прийняла наші умови. Ми підписали угоду, яка є абсолютно законною та вигідною. Ми погодили з ними конкурентну ціну, надання максимальних знижок за умови приросту об’ємів перевезень. Ціни, за якими ми погодили угоду з Ryanair, є однаковими для всіх. Знижки, які надаються авіакомпанії Ryanair, є публічними і ними можуть користуватися всі авіакомпанії без виключення».

«З того переліку вимог Ryanair, які озвучив «Бориспіль», дуже багато пунктів ми відхилили. Тобто, це абсолютно можливо. Є базова угода і є додатки. Коли вони починають свої польоти в перший рік, пропонується тільки базова угода і не вимагається того великого переліку, який озвучив Павло Рябікін. Ryanair насправді не вимагає ані землю під будівництво готелю, ані багато інших пунктів. Базова угода не передбачає тих пунктів, які озвучував «Бориспіль». Ми їх не підписали», - додала Тетяна Романовська.



ВСІ Новини