Міністерство інфраструктури України


Прихід бюджетних авіаліній в Україну створить понад 800 тис. нових робочих місць вже до 2030 року, - Володимир Омелян

8 Лютого 2018, 16:32

Прихід бюджетних авіаліній в Україну створить понад 800 тис. нових робочих місць вже до 2030 року. Про це заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час зустрічі із журналістами, експертами та представниками громадського сектору у форматі прес-сніданку «Відкрите небо: коли літати зможе кожен», яка відбулась 8 лютого 2018 року. Захід було організовано громадською організацією «Європа без бар’єрів» за сприяння Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження».

Міністр інфраструктури України наголосив, що проведення реформ в інфраструктурі – шлях до якісної зміни країни: «Що ми хочемо довести реформами в інфраструктурі? Що країна може бути іншою. Ми бачимо, що відбувається в розвинутих країнах: Франція, Німеччина, інші країни Європейського Союзу постійно оновлюють національну інфраструктуру, оновлюють свої економіки. Ми маємо шанс використати їх досвід і перейти в сучасну цивілізацію четвертої хвилі».

«У чому успіх ринку авіації, який зростає на 30% другий рік поспіль? Насправді, дуже просте пояснення: ми забрали чиновників зі сфери ручного управління авіаційним сектором. Елементарна річ: ми заборонили чиновникам у ручному режимі визначати, кому, як і коли літати і віддали це на розсуд ринку. Кожна авіакомпанія, яка подається на отримання маршруту, отримує цей маршрут. Немає жодної відмови, немає хабарів, немає спекуляцій і ринок запустився. Ми бачимо дуже різкий ріст. Думаю, що він буде продовжений у цьому році, у наступному, потім буде певна стабілізація ринку, а далі все буде залежати від економічного добробуту українських громадян», - підкреслив очільник Міністерства.

За його словами, західні інвестори готові заходити в Україну, але для них створюються штучні перепони: «Я ще раз наполягаю на тому, що коли нам розповідають, що західні інвестори не хочуть іти в Україну, нас нахабно і цинічно обдурюють. Ми бачимо це на прикладі Ryanair. Так, переговори з ними були дуже складні, але якби не було блокади, з вересня минулого року Ryanair літав би з України. Це не просто бюджетний перевізник – це маяк для інших інвесторів, що в Україні можна нормально працювати. Але одна річ – коли йдеться просто розмова, декларація, а інша – коли йде реальність, коли одна або декілька людей розуміють, що вони будуть у конкурентному середовищі і їх прибутки будуть зменшені, а вплив буде мінімізований фактично до нуля, і тоді починається боротьба, включаються всі ресурси: суди, правоохоронні органи, медіа, для того, щоб зупинити або відтягнути цей час. Зупинити не вдалося, відтягнутися вдалося. Але те, що відбувається в авіації може бути у всіх інших сферах».

Володимир Омелян наголосив, що прихід бюджетних авіаліній в Україну дозволить збільшити кількість пасажирів до 71 млн у 2030 році: «Також це дасть понад 800 тис. нових робочих місць вже до 2030 року. Матимемо і позитивний вплив на ВВП: зростання на 65 млрд грн у 2030 році, а саме: 16 млрд -  доходи аеропортів; 18 млрд -  від будівництва та підтримки аеропортів; 8 млрд принесе розвиток торгівлі; 22 млрд -туристична сфера».

«Ми розвиваємо інфраструктуру українських аеропортів. З цим біда. Бо якщо говорити відверто, у нас є тільки два аеропорти, які обладнанні згідно сучасних вимог і мають добрі злітні смуги – це аеропорт Львова і «Бориспіль». Все інше треба ремонтувати - десь капітальний ремонт, десь дрібний. В Харкові теж непогана ситуація. Ми почали ремонтувати злітну смугу Одеського летовища, у нас амбітні плани по Дніпровському аеропорту. Ми в переговорах з місцевою владою і я сподіваюсь, що, об’єднавши зусилля, ми дамо нову якість авіаперевезень для цієї конгломерації», - зазначив Володимир Омелян.

Він окремо підкреслив, що питання підписання Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС буде одним із ключових під час проведення Транспортного діалогу Україна-ЄС, який має відбутися в 20-х числах лютого: «Я щиро вірю, що ми нарешті підпишемо Угоду про спільний авіаційний простір з Європейським Союзом. Тут, на жаль, проблема не в українські стороні. В 20-х числах лютого у нас буде транспортний діалог Україна- ЄС. І я сподіваюсь почути від європейських партнерів кінцеву дату, коли буде підписано Угоду про САП».

Виконавчий директор ГО «Європа без бар’єрів Ірина Сушко наголосила: "Ми можемо говорити про те, що переваги від долучення до Спільного неба в Україні можуть бути значно помітнішими, ніж вони є на сьогоднішній день і в Грузії, і в Молдові - через потенціал транспортний, і людський, про який говорять результати нашого опитування, ми вважаємо, що він може привабити іноземних перевізників, і при цьому будуть розвиватися і українські перевізники".

Під час заходу також було представлено результати соціологічних досліджень, які проводилося на замовлення ГО «Європа без бар’єрів» Фондом Демократичні Ініціативи ім. Ілька Кучеріва та Київським міжнародним інститутом соціології у жовтні-листопаді 2017 року.

Згідно з результатами опитування, 12,8% українців заявили, що не користувалися авіаційним транспортом, але планують ним скористатися у разі появи на українському ринку нових бюджетних авіакомпаній.

«Ще 3,9% збираються після появи лоукостів почати користуватися авіатранспортом частіше,  5.3% будуть здійснювати перельоти з такою ж частотою, як і раніше, а 45,4% повідомили, що не користувалися авіаційним транспортом і не планують цього робити», – розповіла виконавчий директор ГО «Європа без бар’єрів» Ірина Сушко.





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/29525.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове