Для людей
з вадами зору

    Новини    19 Жовтня 2018, 10:54
Версiя для друку


Реформи в Укрзалізниці мають нарешті розпочатись, - Володимир Омелян

19 Жовтня 2018, 10:54

Реформи в Укрзалізниці мають нарешті розпочатись. Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян під час наради зі членами Наглядової Ради  ПАТ «Укрзалізниця», яка відбулась 18 жовтня 2018 року в Міністерстві інфраструктури. У зустрічі  також взяли участь голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав Дубневич, в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Володимир Омелян привітав членів Наглядової Ради із початком роботи та висловив готовність до постійної спільної роботи з Наглядовою Радою, правлінням Укрзалізниці та Комітетом  Верховної Ради України з питань транспорту, результатом якої має стати повне оновлення ПАТ «Укрзалізниця»: прозорість усіх процесів  та  створення таких механізмів, які унеможливлюють корупцію на підприємстві.

Голова наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» Шевкі Аджунер подякував Міністру інфраструктури за підтримку, зокрема, за зусилля у реформуванні підприємства та його корпоратизації та відзначив, що наглядова рада ПАТ «Укрзалізниця» діятиме відповідно до завдань, визначених Урядом України.

Під час зустрічі обговорено проблеми ПАТ «Укрзалізниця», що потребують першочергового вирішення. Члени наглядової ради, в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» та голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту висловили своє бачення кроків з реформування Укрзалізниці.

Міністр інфраструктури зазначив, що відсутність прогресу в реформуванні системи управління ПАТ «Укрзалізниця» є неприйнятною: «До сьогодні в ПАТ «Укрзалізниця» немає чіткого плану здійснення реформи організаційної структури, яка на сьогодні відбувається хаотично, без урахування вимог Державної цільової програми реформування залізничного транспорту та плану імплементації актів законодавства ЄС у сфері залізничного транспорту.  Досі не вирішено питання формування прозорої системи управління підприємством, за якої кожна особа повинна не тільки керувати, але і відповідати за свою діяльність. Взагалі не піднімалось базове питання: покращення фінансового обліку товариства, фінансові потоки між видами діяльності товариства є непрозорими та не дають можливості визначити реальні витрати на кожну складову тарифу», - зауважив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури запропонував, а наглядова рада та голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич підтримали, такі шляхи покращення роботи підприємства  та подолання кризи:

  1. Розробити стратегію розвитку ПАТ «Укрзалізниця», яка враховуватиме положення Національної транспортної стратегії України до 2030 року, Угоди про асоціацію України та ЄС та включатиме конкретні кроки з покращення конкурентоспроможності Товариства, підготовки його діяльності до відкриття ринку залізничних перевезень, включатиме реальні інвестиційні проекти, перспективи впровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні, тощо.
  2.  Провести структурну реформу ПАТ «Укрзалізниця» із забезпеченням прозорості кожного виду діяльності Товариства. Це дозволить розділити види бізнесу ПАТ «Укрзалізниця» на прибуткові та збиткові, проаналізувати причини збитковості (неефективність управління або зовнішні фактори), та запропонувати обґрунтовані пропозиції щодо кожного виду діяльності.
  3. Розпочати розробку підзаконних актів для імплементації нового Закону України «Про залізничний транспорт України». Після прийняття Верховною Радою України нового Закону України «Про залізничний транспорт України», який запровадить європейську модель функціонування галузі, для імплементації Закону необхідно буде розробити більше 50 підзаконних актів, по суті – переглянути майже всю нормативно-правову базу, що регулює залізничний транспорт.  Ця робота потребуватиме залучення відповідних фахівців ПАТ «Укрзалізниця», отримання та аналізу інформації щодо діяльності залізничного транспорту. Міністерство сподівається на підтримку членів наглядової ради ПАТ «Укрзалізниця» в цьому процесі.
  4.  Провести реструктуризацію боргових зобов’язань. Запозичення структуроване у національній валюті України на відміну від строкових валютних кредитів, які наразі складають більшість кредитного портфелю Товариства, дозволить підвищити прогнозованість витрат такого запозичення, знизити валютні ризики, оптимізувати боргове навантаження, що в свою чергу вплине на підвищення якості структури кредитного портфелю та стабілізацію фінансово-економічного стану залізничної галузі.
  5. Удосконалити тендерні процедури.Тільки у липні-серпні 2018 року Антимонопольним комітетом України було розглянуто 87 скарг на дії ПАТ «Укрзалізниця» та його філій. Претензії здебільшого ініціювалися  різними суб’єктами господарювання, які подавали або мали намір подати свої тендерні пропозиції для участі у торгах. Предметом скарг найчастіше були рішення замовників про визначення переможців торгів, а також про відхилення пропозицій учасників та  умови тендерної документації. Ключ до вирішення проблем із закупівлями – спілкування з бізнесом. ПАТ «Укрзалізниця» необхідно опрацювати з потенційними виробниками-постачальниками основних видів продукції залізничного призначення, закупівля якої здійснюється з дотриманням тендерних процедур, питання  удосконалення тендерної документації та  унеможливлення участі у тендерних процедурах посередників, що призводить до збільшення витрат ПАТ «Укрзалізниця» від придбання продукції за цінами, що перевищують ринкові показники та є економічно необрунтованими.
  6. Враховуючи збільшення пасажиропотоку з країнами Європейського Союзу, приділити особливу увагу питанням розвитку існуючого пасажирського залізничного сполучення з Республікою Польща, а також перспективам розвитку пасажирського сполучення з іншими країнами Східної, Західної Європи та країнами Чорноморського узбережжя (Болгарія, Хорватія, Румунія та ін.).
  7.  Активізувати співпрацю з місцевими органами влади щодо вирішення проблемних питань, які виникають у сфері приміських пасажирських перевезень, а саме – погашення заборгованості за перевезення пільгових категорій пасажирів у приміському сполученні, та  визначитись щодо перспектив створення незалежної «Приміської пасажирської компанії» з урахуванням європейського досвіду та досвіду інших країн.
  8. Враховуючи значний резонанс бізнес-спільноти у питанні закриття залізничних станцій,  терміново відновити роботи тих станцій, які були ПАТ «Укрзалізниця» тимчасово закриті. В подальшому, ініціативи Товариства щодо закриття вантажних залізничних станцій проводити виключно у порядку, визначеному статтею 7 Закону України «Про залізничний транспорт». Розробити та впровадити план першочергових дій з метою стабілізації перевізного процесу, зокрема в частині забезпечення достатньою кількістю тягового рухомого складу, дотримання строків доставки вантажів, виконання планів перевезень  та ін. Вжити заходів щодо найскорішого запуску в експлуатацію системи автоматизованого розподілу вагонів-зерновозів з урахуванням потреб аграрного ринку.
  9. Визначитись щодо подальших дій та заходів щодо експлуатації двох поромів «Герої Шипки» та «Герої Плевни».
  10. Забезпечити стабільне завантаження підприємств ПрАТ «ДТРЗ», ПрАТ «ЗЕРЗ», ПрАТ «ЛЛРЗ» та своєчасне фінансування заходів з виконати ремонтних робіт тягового рухомого складу відповідно до затверджених планів Товариства.

 «Я радий, що у нас є фахова та незалежна Наглядова Рада. Реформування – це складне завдання, воно не відбувається в одну мить. Але часу для зволікань вже немає. Я впевнений, що Наглядова Рада спільно з Євгеном Кравцовим досягнуть того результату, на який чекає Україна», - підсумував Міністр інфраструктури.

 



ВСІ Новини