Для людей
з порушенням зору

    Новини    13 Вересня 2019, 17:27
Версiя для друку


Україна - морська держава і Міністерство інфраструктури докладе максимум зусиль задля розвитку морської і річкової галузі та захисту інтересів моряків, - Юрій Лавренюк

13 Вересня 2019, 17:27

Україна  - морська держава і ми, як влада зробимо все необхідне задля розвитку морської і річкової галузі та захисту інтересів моряків. Про це 13 вересня 2019 року заявив заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк під час розширеного засідання із представниками державних і приватних стивідорних компаній, профспілок морської галузі та членами Асоціації портів України «УКРПОРТ», до складу якої входять керівники підприємств і організацій морської та річкової галузі, разом понад 60 підприємств.

В ході зустрічі були обговорені питання, які найбільш турбують морську спільноту, зокрема, бачення Міністерства інфраструктури щодо подальшого розвитку морської і річковоїгалузі, вдосконалення законодавства щодо діяльності морського та річкового транспорту, концесія морських портів та реорганізація ДП «АМПУ».

За результатами зустрічі були схвалені наступні пропозиції, які були надані фахівцями галузі задля вдосконалення нормативно-правових актів, що регулюють діяльність галузі, а саме: прийняття закону про концесію; скасування заборони приватизації об’єктів портової інфраструктури; внесення змін до Закону «Про приватизацію державного і комунального майна»; розробка відповідного законопроекту щодо надання права бути орендодавцем нерухомого майна державним підприємствам з метою залишення орендної плати у ДП; удосконалення механізму розподілу (використання) коштів; спрощення процедури отримання права плавання під державним прапором України; створення міжнародного реєстру суден; прийняття Закону «Про внутрішній водний транспорт»; спрощення процедур реалізації проектів будівництва та реконструкції об’єктів на територіях та в акваторіях морських портів; спрощення закупівель товарів, робіт та послуг державним підприємствам; затвердження порядку компенсації і інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури; затвердження меж територій морських портів; запровадження гарантій Клубів взаємного страхування відповідальності судновласників (P&I Clubs); зменшення розміру відрахувань дивідендів з 90% до 30% для державних унітарних підприємств морського транспорту; оптимізація розміру портових зборів та тарифів на доступ портового оператора до причалу; звільнення від якірного збору суден у портах їх приписки; право пріоритетного доступу до причалу для оператора морського терміналу, що прилягає до причалу; та реорганізація АМПУ.

Юрій Лавренюк подякував морякам за професійну роботу та наголосив, що Україна  є морською державою і Міністерство інфраструктури докладе максимум зусиль задля розвитку морської і річкової галузі та захисту інтересів моряків.

Окрім того, Юрій Лавренюк запевнив морську спільноту, що концесійні проекти у портах будуть впроваджуватись тільки на умовах, які будуть задовольняти інтереси держави та сприятимуть збільшенню робочих місць: «Вже цього року стартують два пілотні концесійні проєкти у морських портах Ольвія та Херсон. Хочу наголосити, що такі  проекти точно відповідають концепції ефективної держави, коли непритаманні функції можуть віддаватися в ринок. Ми всі маємо зрозуміти одну річ, що держава не є ефективним менеджером. Держава має виконувати лише регуляторні і контролюючі функції. Однак, хочу підкреслити, що держава буде захищати  інтереси співробітників. Так, за умовами конкурсу в морських портах Ольвія та Херсон передбачені безпрецедентні для подібних проектів гарантії для трудових колективів: діятиме 5 річний мораторії на звільнення працівників, гарантії по збереженню рівня з/п на рівні не нижчому як зараз, а також збереження положень колективних договорів. Тобто всі сторони залишаються у виграші».

Юрій Лавренюк також підкреслив, що в Міністерстві інфраструктури вже є бачення програми подальшого розвитку та завершення реформи морської та річкової галузі: «Вже найближчим часом будуть прийняті відповідні зміни до чинного законодавства, які встановлять чіткі правила гри на морі та річці, розмежують функції державного нагляду та контролю, забезпечать стале фінансування галузі, що в свою чергу сприятиме розвитку галузі та економіки країни в цілому. Ми маємо запустити річку та море на повну!», - наголосив заступник Міністра.



ВСІ Новини