Міністерство інфраструктури України


Відбулась презентація концесійних проєктів в морських портах Ольвія та Херсон

1 Жовтня 2019, 13:30

Сьогодні, 01 жовтня 2019 року, в Одесі відбулась презентація концесійних проєктів в морських портах Ольвія та Херсон. У заході взяли участь Міністр інфраструктури Владислав Криклій, головакомітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради Юрій Кисіль, народні депутати України, голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв, заступник голови Миколаївської ОДА Валентин Гайдаржи, керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс, керівник регіонального представництва IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Пеллмар, представники міжнародних організацій, українських та іноземних інвесторів, загалом понад 200 гостей.

Метою заходу є ознайомлення інвесторів із баченням уряду щодо розвитку українських морських портів, з акцентом на механізм концесії. Представлені пілотні проєкти були підготовлені завдяки спільним зусиллям команди Міністерства інфраструктури, ЄБРР, МФК, Проєктного офісу «SPILNO», ДП «АМПУ» та консорціуму міжнародних консультантів відповідно до кращих міжнародних практик.

Міністр інфраструктури Владислав Криклій зауважив, що успішна реалізація пілотних концесійних проєктів стане підґрунтям для створення концептуально нового підходу до співпраці між державним та приватним сектором в Україні.

«Маємо два перших концесійних проєкта портів Ольвія та Херсон: довгоочікувані, вистраждані. Дуже багато сил та роботи доклали до цього ЄБРР, IFC разом з нашим офісом SPILNO, який займається РРР проектами. Тепер маємо можливість до кінця жовтня, після другого оголошення про початок тендеру, почати приймати тендерні пропозиції. Приємно і неочікувано, що така кількість бажаючих долучитися до цих процесів. Це важливий сигнал від інвесторів для України. Це говорить про ту довіру, яка починає з’являтись в інвесторів і власне ми робимо все для того, щоб спільно з депутатами, Президентом та його командою, щоб ця довіра зростала», - зазначив Владислав Криклій.

Міністр інфраструктури наголосив, що концесія порту Ольвія сприятиме залученню інвестицій у розмірі до 17,3 млрд. грн. та збільшить надходження до бюджетів різних рівнів до 58 млрд. грн. за весь період дії договору концесії (35 років). Концесія порту Херсон сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 1,37 млрд. грн та збільшить надходження до бюджетів різних рівнів до 14,3 млрд. грн. за весь період дії договору концесії (30 років).

Окрему увагу, Владислав Криклій зупинив на питанні збереження робочих місць працівників портів: «Умовами конкурсу передбачені безпрецедентні для подібних проєктів гарантії для трудових колективів. Концесіонер протягом 5 років не зможе звільняти працівників з  власної ініціативи. Впродовж 3 років  концесіонер не має допускати зниження розміру заробітної плати працівників нижче рівня заробітної плати, встановленої станом на 1 березня 2019 року. Нам важливо забезпечити права працівників», - підкреслив Міністр інфраструктури.

Владислав Криклій також зауважив, що дані пілотні проєкти тільки початок і у найближчий перспективі Міністерство інфраструктури планує передати в концесію інші порти, залізничні вокзали та аеропорти.

Довідково: 

Хронологія підготовки проектів МІУ за підтримки ЄБРР та IFC:

  • травень 2017 року - за підтримки Світового банку та ЄБРР завершені попередні ТЕО;
  • липень 2017 року - на базі попередніх ТЕО розроблено концептуальні записки, проведено їх аналіз із залученням представників Мінекономрозвитку та Мінфіну;
  • листопад 2017 року - підписано Меморандум між Мінінфраструктури та МФК про співробітництво у сфері ДПП та Угоду про надання консультаційних послуг між ЄБРР та ДП «АМПУ» щодо розроблення ТЕО проектів;
  • січень 2018 року – рішення Мінінфраструктури про доцільність розробки ТЕО проектів;
  • серпень 2018 року консультантами, залученими ЄБРР завершені ТЕО проектів;
  • грудень 2018 року – Мінекономрозвитку погодило Висновки за результатами аналізу ефективності здійснення проектів;
  • лютий 2019 року – рішення Мінінфраструктури про створення конкурсних комісій;
  • серпень 2019 року – розробка та затвердження конкурсної документації;
  • 12 вересеня 2019 року – оголошення про початок концесійного конкурсу (перша публікація в газеті Урядовий кур’єр);
  • Жовтень 2019 року – друга публікація оголошення про початок концесійного конкурсу в газенті Голос України (початок прийому заявок).

Реалізація проекту у Спеціалізованому морському порту Ольвія передбачає передання концесіонеру на визначений строк цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в порту та включає майно ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», майно ДП «АМПУ», а також об’єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору для цілей здійснення діяльності у сфері будівництва та експлуатації морських портів та їх інфраструктури за умови взяття концесіонером на себе певних інвестиційних зобов'язань. Проект сприятиме залученню інвестицій у розмірі до 17,3 млрд. грн. та збільшення надходжень до бюджетів різних рівнів до 58 млрд. грн. за весь період дії договору концесії, у тому числі надходження від концесійних платежів до 19,5 млрд. грн.

Концесіонер має забезпечити:

  • рівень мінімальних початкових інвестицій в об’єкт концесії - 1,56 млрд гривень з урахуванням ПДВ (не менше ніж 30 % - за рахунок власного капіталу);
  • створення універсального перевантажувального комплексу проектною потужністю 2 млн тонн зернових вантажів на рік - протягом перших 3,5 років;
  • відновлення та підтримання існуючого обладнання та портових споруд (зокрема, причали у складі об’єкта концесії) в стані, що дає можливість його цільове використання (у т.ч. поточний та капітальний ремонт, придбання та заміни майна);
  • додаткові інвестиції в інші об’єкти (в тому числі новостворені) протягом строку концесії;
  • повернення об’єкта концесії у стані, який дозволятиме його подальшу нормальну експлуатацію.

Реалізація проекту у морському порту Херсон передбачає передання концесіонеру на визначений строк цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в порту та включає майно ДП «ХМТП», майно ДП «АМПУ», а також об’єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору. Реалізація зазначеного проекту сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 1,37 млрд грн та збільшенню надходжень до бюджетів різних рівнів до 14,3 млрд грн за весь період дії договору концесії, у тому числі надходжень від концесійних платежів – до 2,8 млрд грн.

Концесіонер має забезпечити:

  • рівень мінімальних початкових інвестицій в об’єкт концесії - 215 735 тис. гривень без ПДВ (не менше ніж 30 % - за рахунок власного капіталу);
  • здійснення інвестицій в об’єкт концесії - протягом перших 3,5 років;
  • відновлення та підтримання існуючого обладнання та портових споруд (зокрема, причали у складі об’єкта концесії) в стані, що дає можливість його цільове використання (у т.ч. поточний та капітальний ремонт, придбання та заміни майна);
  • додаткові інвестиції в інші об’єкти (в тому числі новостворені) протягом строку концесії;
  • повернення об’єкта концесії у стані, який дозволятиме його подальшу нормальну експлуатацію.

Реалізація пілотних проєктів продемонструє готовність до використання найкращих міжнародних практик та механізмів залучення інвестицій у співпраці з міжнародними партнерами (ЄБРР та МФК) та стане позитивним сигналом для потенційних інвесторів, щодо прагнення до продовження реалізації концесійних проектів.





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/31180.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове