Міністерство інфраструктури України


Щодо методики розподілу польських дозволів

3 Грудня 2019, 21:24

З метою максимального задоволення всіх учасників ринку вантажних перевезень, а також урегулювання ситуації з чергами на ПВД із завантаженими транспортними засобами, у першу чергу тих перевізників, які враховуючи тимчасові обмеження щодо видачі польських дозволів, які діяли для дозволів із числа 5 тис. додаткової квоти дозволів 2019 року, що фактично видавались на 7 ПВД Укртрансбезпеки  у період 12.11.2019-18.11.2019, щодо їх оформлення на завантажені транспортні засоби, пропонується зразок заяви перевізника щодо оформлення дозволу на міжнародне перевезення вантажів його транспортним засобом із числа залишків 10 000 дозволів Республіки Польща з попереднього обміну дозволами 2020 року, які дійсні для оформлення, починаючи з грудня 2019 року, які не були розподілені. Звертаємо увагу, що розглядатимуться заяви з наданими копіями та зазначеними номерами вантажно-митних декларацій, які були оформлені з 11.11.2019 до 18.11.2019.

Рішення щодо розподілу таких дозволів буде прийматись на наступному засіданні Комісії з розгляду питань, пов’язаних з оформленням, видачею, обліком та аналізом ефективності використання дозволів на поїздку по територіях іноземних держав (далі – Комісія), яке попередньо заплановано на 04.12.2019.

Додатково звертаємо увагу, що питання розподілу 5 тис. додаткової квоти дозволів 2019 року, щодо передачі яких домовлено було на зустрічі Міністрів інфраструктури України та Польщі, що відбулась 28.11.2019, буде вирішено на засіданні Комісії після повідомлення польською стороною про вид таких дозволів та дату їх передачі до України.

Питання розподілу дозволів квоти 2020 року буде вирішуватись на засіданні  Комісії в кінці грудня 2019 року, про прийняте рішення буде повідомлено на офіційних вебсайтах Мінінфраструктури та Укртрасбезпеки.

Варто зазначити, що зміна механізму розподілу дозволів Республіки Польща відбулась за результатами засіданні українсько-польської Змішаної Комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень, 25 жовтня 2019 року у м. Варшава. Однією з умов польської сторони для збереження для України на 2020 рік квоти поточного року, у кількості 160 тис. дозволів, а також виділення 10 тисяч дозволів з попереднього обміну дозволами 2020 року, які дійсні для оформлення, починаючи з грудня 2019 року, було запровадження Україною прозорого механізму розподілення таких дозволів між українськими автоперевізниками та введення обмежень з метою підвищення рівня екологічності транспортних засобів. Також, було домовлено про розгляд українською стороною питання щодо застосування аналогічного досвіду Польщі, який пізніше було обговорено під час проведення українсько-польської робочої групи, 25.11.2019 у м. Києві.

07.11.2019 на засіданні Комісії було прийнято рішення за результатами аналізу ефективності використання дозволів Республіки Польща в першому півріччі 2019 року українськими автомобільними перевізниками ввести додаткові обмеження тимчасового характеру відносно оформлення зазначених 10 тисяч дозволів, відповідно до прозорого механізму з урахуванням повної маси автомобіля більше 10 тонн та екологічних параметрів транспортного засобу Євро-3 і вище для універсальних дозволів та Євро-4 і вище для транзитних дозволів.

Такий розподіл було розраховано окремо для видів дозволів – транзит та універсал – на підставі всіх дозволів, які було використано та повернуто перевізниками у І півріччя 2019 року. При цьому враховувались відомості по всім перевізникам, що мали відповідну діючу ліцензію станом на кінець зазначеного періоду.

Враховуючи, що кількість використаних перевізником дозволів – це його доля ринку, оформлення  10 тисяч дозволів  Республіки Польща з попереднього обміну дозволами 2020 року, які дійсні для оформлення, починаючи з грудня 2019 року, здійснюється перевізникам, які зробили найбільшу кількість поїздок їх транспортними засобами.

Отже, кількість передбачених по розподілу дозволів перевізнику є його відсотковою долею із окремого виду дозволу, які наявні для оформлення. Для транзитних дозволів – його доля від 6 тис. таких дозволів, які наявні для оформлення. Аналогічно з універсальними дозволами, проте потрібно брати до уваги, що для оформлення наявні по 2 тис. універсальних дозволів Євро-3 та універсальних дозволів Євро-4, саме тому мінімальна кількість дозволів перевізника сумарно становить 2 шт., бо його доля в цих 2 видах дозволів однакова.

Крім того, щоб мінімізувати кількість не розподілених дозволів до кожного перевізника застосовувався принцип арифметичного округлення або іншими словами  коригуючий коефіцієнт. Для універсальних дозволів – 1,121, для транзиту – 1. У результаті чого залишилось 284 дозволи, які не передбачені до видачі перевізникам, перелік яких наведено у таблиці до протоколу Комісії.

Варто зазначити, що використаний механізм розподілу стосувався виключно 10 тисяч дозволів  Республіки Польща з попереднього обміну дозволами 2020 року, які дійсні для оформлення, починаючи з грудня 2019 року. Результати такого розподілу опубліковані лише на офіційному сайті Мінінфраструктури, також оприлюднено інформацію про рух дозволів кожного виду на сайті Укртрансбезпеки у розділі новин.

 

З 





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/31358.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове