Створення нової організаційно-правової та економічної моделі управління залізничним транспортом

дата старту 01.2012
дедлайн 12.2019
прогрес
50%
факт

Загальна експлуатаційна довжина мережі, складає понад 22 тис. км.

Навіщо ця реформа:

Метою реформи є створення нової організаційно-правової та економічної моделі управління залізничним транспортом, розвиток конкурентного середовища на ринку залізничних послуг, підвищення ефективності його функціонування, підвищення інвестиційної привабливості, покращення якості залізничних перевезень та підвищення рівня їх безпеки, зменшення розміру транспортної складової у вартості товарів і послуг.

Опис реформи:

Утворення єдиної державної акціонерної компанії, структурованої за видами діяльності, у володінні якої перебуватимуть об’єкти інфраструктури залізничного транспорту, з поділом функцій регулювання і контролю галузі та господарських функцій між державою та компанією.


Матерiали:
дізнатись про впровадження

Етап #1: Удосконалення нормативно-правової бази, необхідної для реформування залізничного транспорту

старт - дедлайн 01.2012 – 08.2015
виконано задач
2 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: виконано.
Прийняття Законів України
"Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" та "Про внесення змін до Закону України "Про залізничний транспорт"
Результати:
Визначення правових, економічних та організаційних особливостей утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі, управління і розпорядження його майном.
Задача #2: виконано.
Прийняття рішення про утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування.
Результати:
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25.26.2014 № 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" на базі підприємств та установ залізничного транспорту, які реорганізовуються шляхом злиття.
Задача #3: в процесі виконання:
Затвердження Статуту залізничного транспорту України (нова редакція).
Результати:
Регулювання відносин, пов'язаних з організацією та здійсненням перевезень пасажирів, вантажів, багажу, вантажобагажу при наданні (користуванні) послуг (послугами) залізничного транспорту загального та незагального користування.

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #2: Розмежування функцій державного і господарського управління на залізничному тарнспорті, які на сьогодні виконуються Державною адміністрацією залізничного транспорту України

старт - дедлайн 10.2015 – 01.2018
виконано задач
0 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: в процесі виконання:
Утворення ублічного акціонерного товариства "Українська залізниця"
Результати:
Затвердження Кабінетом Міністрів України Статуту (прийнято на засіданні Уряду 02.09.2015) , а також персонального складу виконавчого органу (правління), наглядової ради та ревізійної комісії ПАТ "Українська залізниця", державна реєстрація товариства як юридичної особи.
Задача #2: в процесі виконання:
Трансформаційні зміни, повʼязані з перетворенням державних підприємств і установ залізничного транспорту на філії, у тому числі регіональні (залізниці) та функціональні, формування їх майнових комплексів, призначення керівників та надання їм відповідних повноважень
Результати:
Початок фінансово-господарської діяльності
ПАТ "Українська залізниця"
Задача #3: планується виконання:
Формування вертикально інтегрованої виробничо-технологічної системи залізничного транспорту (на заміну територіально-функціональної), структурованої за видами діяльності, з упровадженням автоматизованої системи обліку та управління
Результати:
Виділення залежних вертикально-інтегрованих компаній за видами діяльності на принципах прозорості, з метою формування ефективної організаційної структури ПАТ "Українська залізниця" з ознаками холдингу, ліквідація перехресного субсидіювання між видами діяльності

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #3: Оптимізація організаційної структури залізничного транспорту,
у тому числі залучення приватних інвестицій

старт - дедлайн 01.2018 – 12.2019
виконано задач
0 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: планується виконання:
Утворення залежних господарських товариств, корпоративні права яких належатимуть
ПАТ "Українська залізниця", за видами діяльності у конкурентному та потенційно конкурентному секторах, зокрема, у сфері пасажирських перевезень
Результати:
Ліквідація перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних шляхом впровадження механізму фінансової підтримки пасажирських перевезень;
підвищення рівня безпеки перевезень
Задача #2: планується виконання:
Збільшення кількості приватних компаній, що володіють парком пасажирських вагонів, утворення нових суб'єктів господарювання різних форм власності, що здійснюватимуть вантажні та пасажирські перевезення
Результати:
Прискорення розвитку конкуренції на ринку залізничних перевезень, створення передумов для підвищення інвестиційної привабливості галузі
Задача #3: планується виконання:
Утворення місцевих залізниць, що володіють об'єктами інфраструктури та рухомим складом, на базі підрозділів промислового залізничного транспорту, малодіяльних та вузькоколійних дільниць;
Результати:
Можливість вирішити питання надання підтримки для закупівлі рухомого складу, будівництва об'єктів залізничного транспорту, що мають соціальне значення, та компенсації збитків, пов'язаних з пільговими перевезеннями пасажирів
Задача #4: планується виконання:
Розвиток мережі логістичних комплексів, складських та розподільних терміналів
Результати:
Підвищення рівня використання транзитного потенціалу держави;
прискорення інтеграції вітчизняного залізничного транспорту в європейську та світову транспортні системи

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Підсумки

дата старту 01.2012
дедлайн 12.2019