Create specialised fund of managing road budget

launch date 06.2015
deadline 03.2017
progress
70%
fact

Гроші на дороги є, але сьогодні вони до них просто не доходять

Why this reform:

На сьогодні в Україні дорожні роботи фінансуються за рахунок акцизів з пального, яких збирається близько 35-40 мільярдів гривень щорічно. А за умови легалізації тіньового ринку імпорту нафтопродуктів, ця сума може сягати 50-60 млрд. грн. вже сьогодні.

 

Проте, реально на будівництво та ремонт доріг за останні 10 років доходило не більше 20%-30% від цієї суми. Це було пов’язано з неефективною та непрозорою системою розподілу та використання цих коштів з боку державних органів та Укравтодору.

 

Необхідно нарешті вирішити цю проблему та забезпечити достатнє та ритмічне фінансування дорожньої галузі, а також цільове використання коштів.

 

Також потрібно знайти додаткові джерела фінансування, для того, щоб відремонтувати наші дороги якомога швидше. Ними можуть стати детінізація ринку імпорту нафтопродуктів, плата з вантажівок вагою більше 12 тонн та/або подальше збільшення акцизів на пальне.

Description reform:

Планується створити спеціалізований Державний Дорожній фонд та Територіальні Дорожні фонди, до яких будуть надходити всі акцизи та штрафи, зібрані на дорогах, та використовуватись цільовим способом лише на дорожні роботи та супутню інфраструктуру.

 

Для цього необхідно ухвалити необхідне законодавство “Про Дорожній фонд”, а також внести відповідні зміни до Закону про бюджет. Наразі відповідні проекти напрацьовані Міністерством інфраструктури спільно з робочою групою народних депутатів України та експертів дорожнього ринку. Законопроекти пройшли обговорення та зареєстровані в РАДІ.

learn about implementation

Stage #1: Створити Державний Дорожній Фонд та Територіальні Дорожні Фонди в областях України для забезпечення достатнього та ритмічного фінансування галузі.

start - deadline 06.2015 – 03.2017
completed task
4 / 5


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
  • 5.
Task #1: completed.
Створення робочої групи з Народних Депутатів, спеціалістів МІУ, юристів, експертів галузі та розробка відповідних законопроектів
Results:
Проект Закону України "Про Державний дорожній фонд та Територіальні дорожні фонди."
Task #2: completed.
Подача законопроекту на реєстрацію до Верховної Ради
Results:
Реєстрація законопроекту в РАДІ та отримання позитивних відгуків від зацікавлених органів влади
Task #3: completed.
Розгляд законопроекту на комітеті ВРУ з питань транспорту
Results:
Законопроект погоджено комітетом
Task #4: completed.
Розгляд законопроекту на комітеті ВРУ з питань бюджету
Results:
Законопроект погоджено комітетом
Task #5: in progress:
Внесення законопроекту на голосування та ухвалення Народними депутатами ВРУ
Results:
Законопроект ухвалено ВРУ

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #2: Імплементація закону: створення Державного дорожнього фонду та Територіальних дорожніх фондів

start - deadline 10.2016 – 03.2017
completed task
0 / 2


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
Task #1: planned execution:
Розробка та затвердження методик та процедур розподілу надходжень до ДДФ на витрати за конкретними проектами дорожніх робіт, погашення кредитів МФО та інших витрат дорожнього господарства.
Results:
Процедури розподілу надходжень до ДДФ затверджено Кабінетом Міністрів.
Task #2: planned execution:
Створення відповідних рахунків у Казначействі
Results:
Операційна готовність рахунків у Казначействі до проплат за виконані дорожні роботи

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #3: Техніко-економічне дослідження впровадження плати для транспортних засобів масою більше 12 тон за користування автомобільними дорогами загального користування державного значення

start - deadline 01.2016 – 12.2016
completed task
1 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: completed.
Визначення переліку проблемних питань для дослідження. Формування технічного завдання для консультанта-розробника.
Results:
Дослідження проводиться за кредитні кошти, що надаються Світовим Банком. Від результату виконання завдання консультантом-розробником має надати Україні оптимальне рішення інституційних змін.
Task #2: in progress:
Тендерна процедура закупівлі послуг консультанта
Results:
Обрано досвідчену компанію для виконання проекту, укладено відповідний договір.
Task #3: planned execution:
За напрацьованим порівняльним аналізом досвіду країн, що впровадили інтелектуальні транспортні системи, в тому числі системи справляння плати з ТЗ масою більше 12 т, обирається рішення для України.
Results:
Робочою міжвідомчою групою за участі фахівців галузі та представників громадськості обрано оптимальне технологічне рішення справляння плати й підхід формування тарифів, відповідне рішення офіційно затверджено.
Task #4: planned execution:
Розробка концепції та детальної архітектури інтелектуальної транспортної системи. Підготовка технічної, тендерної документації, нормативної бази.
Results:
Розроблено концепцію, детальна архітектура та план впровадження інтелектуальної транспортної системи. Здійснено повне документальне забезпечення.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #4: Запровадження плати за проїзд з автомобілів загальною масою більше 12 тонн

start - deadline 10.2015 – 01.2016
completed task
0 / 3


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Task #1: in progress:
Розробка законопроекту "Про впровадження плати за використання транспортними засобами вагою більше 12 тонн автомобільних доріг загального користування державного значення"
Results:
Подання законопроекту "Про впровадження плати за використання транспортними засобами вагою більше 12 тонн автомобільних доріг загального користування державного значення" на реєстрацію до Верховної Ради
Task #2: in progress:
Розгляд проекту на Комітеті ВР з питань транспорту
Results:
Законопроект погоджено комітетом
Task #3: planned execution:
Внесення законопроекту на голосування та ухвалення народними депутатами ВРУ
Results:
Створення законодавчих підстав для впровадження системи стягнення з вантажних транспортних засобів фактичною вагою більше 12 тонн.

Забезпечення додаткових надходжень до Дорожнього фонду на рівні 10-15 млрд.грн. на рік

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #5: Детінізація ринку імпорту нафтопродуктів

start - deadline 01.2016 – 12.2016
completed task
0 / 2


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
Task #1: in progress:
Посилення обліку операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку
Results:
Запровадження акцизної накладної, як обов'язкового електронного документу, которий повинен складатись при виконанні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку
Task #2: planned execution:
Посилення прикордонного контролю на напрямках з підвищеним ризиком: кордони з Республікою Молдова та Республікою Білорусь
Results:
Перекриття контрабандних потоків імпорту пального з боку прикордонників

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #6: Збільшення надходжень від акцизів на імпорт пального

start - deadline 01.2016 – 03.2016
completed task
0 / 1


Scale execution:
  • 1.
Task #1: in progress:
Збільшити надходження від акзиців з імпорту нафтопродуктів шляхом перегляду ставок
Results:
Запровадження нового принципу розрахунку акцизного податку на бензин та дизпаливо, що забезпечить додаткові надходження в бюджет в розмірі від 20 млрд.грн. на рік до 50 млрд.грн. на рік

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution