Реформи в галузі водного транспорту
Фахівцями Мінінфраструктури та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків розроблено План першочергових заходів щодо удосконалення системи дипломування моряків (далі План). Основною метою розроблених заходів є оптимізація та спрощення системи дипломування моряків шляхом приведення її до практики провідних морських країн.
Так Планом передбачено:
1. Дерегуляція системи дипломування моряків.
2. Підвищення об’єктивності оцінки кваліфікації моряків та запобігання потенційних корупційних явищ.
3. Підвищення прозорості та ефективності роботи Державної кваліфікаційної комісії та Державного реєстру документів моряків України.
На виконання зазначеного Плану готуються зміни до діючих нормативно-правових актів, проекти яких найближчим часом будуть оприлюдненні на сайті Мінінфраструктури.
З Планом можна ознайомитись нижче:
Кількість документів, які надаються капітаном судна капітану морського порту при заході в акваторію має бути зменшена в 6 разів. Таку ініціативу Асоціації контейнерних ліній, ДП «АМПУ» та профільного міністерства озвучив заступник Голови ДП «АМПУ» з інвестицій В'ячеслав Вороний в рамках Міжнародного транспортного тижня.
На сьогоднішній день підготовлено проект наказу про внесення змін до Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту, затверджений наказом Мінінфраструктури від 27.06.2013 р. № 430.
Відповідно до проекту змін, замість 23 копій документів, які на сьогоднішній день надаються капітаном судна капітану морського порту планується надання всього 4-х:
- Класифікаційне свідоцтво;
- Свідоцтво про реєстрацію;
- Міжнародне обмірне свідоцтво;
- Міжнародне свідоцтво про вантажну марку.
Також в порядок пропонується внести зміни у зв'язку з імплементацією директив ЄС від 20.10.2010 р. № 2010/65/ЄС «Про формальності з надання відомостей про судна, які прибувають та/або відбувають з портів держав-членів ЄС» та від 27.06.2002 р. № 2002/59/ЄС, яка засновує Систему ЄС з нагляду за рухом суден та інформування.
Найголовніша з запропонованих переваг – суттєве скорочення кількості контрольних процедур. Раніше оформлення судна здійснювалося на борту корабля щонайменше 5 контролюючими органами і тривало кілька годин. Відтепер судновий агент матиме всі необхідні для оформлення документи завчасно, до моменту прибуття судна в порт. Сама перевірка здійснюватиметься в службовому приміщенні контролюючого органу. Така кардинальна зміна усуне вплив людського фактору, зекономить час і гроші учасників процедур.
Контроль судна під час переходу між портами України тепер потрібен буде лише у порту відбуття та кінцевому порту прибуття. Раніше нормою були контрольні процедурипід час прибуття до і вибуття з кожного порту.
Нововведення скоротять час перебування суден у портах та збільшать пропускну спроможність портів на 15%. Скоротиться час неефективного простою, за який раніше доводилося сплачувати вантажовласникам.