Ми можемо писати великі і незрозумілі для людей стратегії, малювати красиві презентації. Публічно їх обговорювати, схвалювати і тішитися від тих змін, які тим часом відбуваються лише в нашій уяві.
І всі віртуальні «гіперлупи», які ми запускаємо Україною подумки, розбиваються через невтішну реальність.
А вона така:
● 95% шляхів – розбиті
● 90% доріг не ремонтувались останні 30 років
● Смертність на дорогах – найвища в Європі
● Середній вік локомотивів – понад 40 років
● Рівень зношеності вантажних і пасажирських вагонів - понад 85%
● Тільки 3-4% населення України використовує авіаційний транспорт
● 3% потенціалу річок використовується
● Логістична вартість транспортування товарів на 40% вища, ніж у країнах ЄС
● Середній вік автобусів малого класу (маршрутки) 8-10 років, великогабаритних автобусів 15-18 років і більше.
Ми можемо нескінченно латати дороги або модернізовувати вагони, яким по 40 і більше років.
Але тільки амбітні плани і «велика інфраструктурна революція» можуть дати Україні нову якість.
Побудова модерної держави вимагає модерного підходу.
Стратегічна мета:
Інтеграція України у світову економіку та технологічний стрибок у сфері інфраструктури.
Інфраструктура єднає. Країна – це не територія, а люди. Люди мають побачити і відчути свою країну. Доступне та зручне транспортне сполучення з будь-якого населеного пункту України до іншого.
Транспортна та інфраструктурна сфери міцно з’єднають Україну зсередини, а також забезпечать її повну інтеграцію до європейської та світової транспортної систем.
В цьому підході ми співзвучні зі світовою інтелектуальною елітою, яка має стратегічне бачення розвитку світових процесів.
Старий Світ приречений. Новий Світ невідворотний. Про це йшлося в останній доповіді Римського Клубу – передової частини світової інтелектуальної та політичної еліти.
Ось лише декілька гіпотез щодо глобального розвитку у 2050:
● Поява глобальних правил, обов’язкових для всіх країн
● Зупинка зростання попиту на нафту вже у 2020
● Перехід на відновлювальну енергетику до 2030
● Використання штучного інтелекту
● Висока світова мобільність населення
Ми повинні вийти з-за меж внутрішньоукраїнського мислення і ставити перед собою глобальні цілі.
Стратегія 2030 – це не про транспорт.
Стратегія 2030 – про модерну Україну, про розвинену сильну державу, про людей, для яких ми створили найкраще.
Бо це – наш обов’язок. І наша робота.
При роботі над Національною транспортною стратегією-2030 ми навмисно ставили високі цілі, які зараз здаються недосяжними.
Але щоб схопити зорі, треба намагатися спіймати Місяць.
Інфраструктурний прорив – це створення нової реальності, а не ремонт старої.
Ми хочемо не тільки відремонтувати 16 з 19 існуючих аеропортів, а відкрити понад 30 нових. Це – нові економічні можливості для регіонів, нові дороги і мости, новий міський транспорт, розвиток туризму і соціально-економічний розквіт сіл, містечок – України загалом.
І таких проектів ми заклали в Стратегію чимало.
Національна стратегія-2030 Drive Ukraine – драйвер економічних та соціальних перетворень в Україні. Створення України майбутнього.
Drive Ukraine 2030 – перетворення України на розвинену, високотехнологічну та інноваційну країну завдяки розвитку сфери транспорту та інфраструктури, застосування новітніх технологій.
Drive Ukraine 2030 – цифрова інфраструктура, безпека на транспорті, безпілотні автомобілі, транспортні коридори, єдина транспортна та інфраструктурна мережа з Європейським Союзом.
Автодорожня галузь:
● 10 автобанів, побудованих за принципом концесійних доріг
Будівництво першої концесійної дороги може розпочатися 2019 року
Перший напрямок Київ-Біла Церква
З метою міжрегіональної транспортної інтеграції, а також інтеграції Сходу України у європейськомку напрямку, пріоритетним є будівництво автобанів з Сум, Харкова, Дніпра, Луганська та Донецька у напрямку країн ЄС.
● Понад 100 комплексів автоматичного вагового контролю
● 10 годин - середній час перетину України з Півдня на Північ і з Заходу на Схід
● 0 - дитяча смертність на автошляхах, зменшення травматизму на автошляхах на 90%, 35 млрд гривень з Дорожнього фонду на безпеку
● Міжнародні автобани: Go Highway, Via Carpatia, продовження Одеса-Рені до Греції. А також розвиток внутрішніх напрямків: Львів-Київ-Харків-Донецьк, Київ-Керч, Полтава-Дніпро.
Автомобільні вантажні перевезення: ● Існує термінова необхідність відновлення українського вантажного автомобільного парку ● Сукупний валовий обсяг інвестицій, необхідних для оновлення парку важкого вантажного автотранспорту (ВВА) в Україні сягає 5,9 млрд євро ● Але економія на витратах на паливо завдяки підвищенню економічності парку ВВА дасть змогу зекономити 2, 4 млрд євро ● Продуктивність автопарку (км перевезень/авто) зросте на 35% ● Загальна кількість авто знизиться на 22% ● Таким чином, до 2030 року Україна зможе покращити свій транспортний парк до міжнародних стандартів та посісти провідні позиції в структурі міжнародних вантажних перевезень
Пасажирські перевезення ● Повна відмова від «маршруток» ● Вільний ринок торпедує перехід до комфортабельних неолайнерів
Авіаційна галузь: ● 50 - працюючих аеропортів ● 1 година – середній час, який займає дорога до аеропорту з будь-якої точки України ● 50% населення, яке літає ● Генерація пасажиропотоку регіональними аеропортами (наразі 98% пасажиропотоку припадає на 7 аеропортів)
● Від 50% - частка low-cost сегменту в авіапревезеннях
● 36 млн пасажирів на рік - пасажиропотік аеропорту «Бориспіль». Передбачає 6 об’єднаних терміналів та реконструкцію другої злітно-посадкової смуги
● 3,5 млн пасажирів на рік - пасажиропотік аеропорту «Львів»
● Розширення географії польотів (350 напрямків для польотів з усіх аеропортів України)
Залізнична галузь: ● Вільна конкуренція на залізниці. Інфраструктура і залізничне полотно належать державі. Рухомий склад, локомотиви – як в державній, так і в приватній власності. ● Відповідний законопроект було розроблено в Міністерстві інфраструктури і внесено до парламенту. ● Передбачено спільне виробництво рухомого складу на основі співпраці Укрзалізниці з Крюківським вагонобудівним заводом та світовими компаніями: General Electric, Bombardier, Greenbrier.
● За умови успішної співпраці до 2030 року можна замінити 100% локомотивів та оновити вагонний парк на 100%. ● Відповідний контракт між Укрзалізницею та General Electric вже підписано.
● 150 км/год – середня швидкість залізниці
● На сполученні Київ-Одеса, Київ-Львів, Київ-Харків, Київ-Дніпро має бути замінена колія на колію європейського стандарту
● Ці кроки дадуть можливість вивести Укрзалізницю в топ-5 залізниць світу за фінансовими показниками
Україна – хаб між Європою та Азією ● Україна може серйозно заявити про себе як учасник проекту Нового шовкового шляху, для чого потрібен прозорий і ефективний механізм оформлення митних вантажів, якісна система залізничних і автомобільних магістралей.
Морська і річкова галузь ● Морське «єдине вікно» в усіх українських портах (інформаційна система, що дасть можливість впорядковано збирати і аналізувати дані про судна) - Усунення корупційної складової - Низькі тарифи - Комфортна логістика
● 30% - частка вантажу, який обслуговують українські порти, у чорноморському басейні
● Українські порти у рейтингу ТОП100 найбільших контейнерних портів світу
● 50 млн тон на рік – перевезення вантажів Дніпром та іншими річками
Оновлена «Укрпошта»: понад 70% - частка на ринку поштових послуг
Hyperloop в Україні ● Територією України можуть пройти 5 з 11 глобальних гілок надшвидкісного наземного транспорту Hyperloop, з яких три прокреслені через Київ: - перша з'єднає Китай, Європу та Канаду - друга — Азію, Близький Схід, Європу і Північну Африку - третя — Іспанію і Китай ● З Дніпра і Кривого Рогу на такому транспортному засобі можна буде дістатися до Індії, а з Харкова, Донецька чи Одеси — в Америку.
60 млрд доларів – обсяг інвестицій у транспортну сферу
Інтеграція України у світову економіку та технологічний стрибок у сфері інфраструктури можливі шляхом залучення Світових компаній до України: - Hutchison Ports - DP World - General Electric - Bombardier - Tesla - Ryanair
Будівництво в Україні Tesla Gigafactory з виробництва акумуляторних батарей та сонячних панелей
Імплементація Угоди про Асоціацію з ЄС – схвалення та виконання пакету інфраструктурного законодавства, виконання директив ЄС
Smart Country:
Smart-roads: ● будівництво інтелектуальних доріг для руху безпілотного транспорту ● система контролю трафіку (використання Big Data) ● Smart-road: пілотна дорога, що генерує електроенергію
Єдиний квиток: 1 квиток для всіх видів транспорту
Електричний транспорт: ● Від 50% - частка електрокарів у продажу автомобілів
● 100% - весь громадський транспорт електричний
● 2 заводи з виробництва електрокарів та батарей ● Потужності, що виробляють: вантажівки, літаки, мсорські та річкові судна на електричній тязі