Міністерство інфраструктури України


Порти Азовського моря повертають конкурентні переваги

11 Липня 2016, 17:15

Порти Азовського моря повертають конкурентні переваги не дивлячись на наближеність до зони проведення антитерористичної операції.

Так, в Маріупольському та Бердянському морських портах ведуться роботи з експлуатаційного днопоглиблення силами підрядника — компанії «Техморгідрострой Миколаїв» (земснаряди «Severodvinskiy» і «Milford»). Станом на 1 декаду липня в акваторії Маріупольського порту виконані роботи обсягом 680 тис. м куб. Всього в ході робіт, які триватимуть 16 місяців, буде вилучено близько 4 мільйонів куб.м грунту. Таким чином буде забезпечено підтримку глибин, необхідних для маневрування в морських портах.

У Маріупольському порту в 2016 році буде вилучено 1 млн 370 тис.м куб. На 2017 рік -заплановано —903 тис.м куб. У Бердянському порту за 2016 рік вилучено 842 тис.м куб. Плани на 2017 рік —853 тис.м куб.

Вартість робіт згідно з процедурою закупівлі склала 712,18 мільйонів гривень. Відповідний договір з підрядником було укладено 11 березня 2016 року.

Минулорічний договір з проведення днопоглиблювальних робіт передбачав обсяг днопоглиблення в обсязі 2 млн200 тис.м куб. (В акваторії і на підхідному каналі Маріупольського порту —800 тис.м куб, Бердянського −1 млн 400 тис.м куб.).

Нагадаємо, в серпні 2015 року прохідне осідання в Маріупольському морському порту знизилося до небезпечних 7,2 метрів, що разом з порушеним залізничним сполученням загрожувало як роботі порту, так і роботі металургійних комбінатів. А значить — під загрозою були робочі місця портовиків, податкові відрахування до бюджетів усіх рівнів. Відповідні побоювання висловлювалися неодноразово профільним комітетом Верховної ради України.

«Особливість портів на Азові така, що замулювання досягає близько 1 млн м куб. на рік і якщо тривалий час не займатися проведенням ремонтного черпання, це може негативно вплинути на конкурентоспроможністьгаваней — говорить начальник адміністрації Маріупольського морського порту Олексій Росинський. Завдяки минулорічному черпанню осідання в порту доведено до 8 метрів. Тепер залишається регулярно виконувати експлуатаційні роботи».

Надалі, зусилля АМПУ щодо забезпечення безпеки мореплавства і стабільної роботи порту були відзначені під час виїзного засідання Комітету Верховної ради України з питань транспорту, яке відбулося в Маріуполі22 червня2016 року.У рішенні комітету чітко позначена необхідність підтримки прохідного осідання на підхідному каналі порту не менше8 метрів.

«Днопоглиблення в Азовському регіоні, мабуть, найскладніший напрям роботи АМПУ. Близькість до лінії фронту, складність технічних робіт, особливості грунтів … Але в цьому і ключові компетенції нашого підприємства — акумулювання коштів портових зборів, що збираються АМПУ, для підтримки паспортних глибин. Без проведення цих робіт, враховуючи логістичні обмеження зруйнованої ділянки залізниці, важко було б говорити про розвиток всього цього регіону»,— підкреслив голова ДП «АМПУ» Андрій Амелін.

Також, в даний момент ведуться днопоглиблювальні роботи в морському порту «Южний» (315 тис.м куб з початку року), Білгород-Дністровському порту (250 тис.м куб.), на ГСХ«Дунай-Чорне море» (100 тис.м куб) на БДЛК (100 тис.м куб.). В найближчих планах підприємства — тендер на проведення днопоглиблювальних робіт в Іллічівському морському порту.

Про складну і забюрократизовану процедуру проведення державних закупівель говорять численні факти скасування торгів. Так, були скасовані закупівлі з проведення робіт з експлуатаційного днопоглиблення в Ізмаїльському порту (в листопаді 2015 року,в березні і червні 2016 року) через неправильне оформлення документів учасниками. За портам «Миколаїв» та «Октябрьск» торги не відбулися у червні 2016 року через відсутність учасників.

Вся діяльність Адміністрації морських портів — абсолютно прозора в рамках профільного законодавства. Так, з усіма результатами процедур закупівель можна ознайомитися на сайтахhttps://tender.me.gov.ua або https://prozorro.gov.ua/.

 





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/27243.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове