Міністерство інфраструктури України


Україна залучатиме морських перевізників з Азії до Балтики, вдосконалюючи свої порти

14 Липня 2016, 10:13
  • Міністр веде переговори з портами Dubai, China Shipping, Hutchison
  • Уряд прагне передати чорноморські порти у концесію

Україна, чиї торговельні зв'язки з Росією були розірвані через збройний конфлікт у східних регіонах, намагатиметься компенсувати цю втрату, ставши транзитним хабом для поставок з країн Перської затоки, Азії, Китаю до скандинавських країн і країн Балтики.

Уряд хоче створити "комфорт і впевненість" для бізнесу і щосили намагається змінити громіздку митну політику, зменшити  високі портові збори і покращити складну логістику, сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю Bloomberg у Києві. Кабмін веде переговори з декількома міжнародними компаніями, шукаючи інвесторів для модернізації чорноморських портів, залізниці та річкового транспорту.

"Я хотів би привести переговори з China Shipping і Портом Dubai до успішного завершення", – сказав В. Омелян, додавши, що Адміністрація Порту Dubai розглядає можливість інвестицій в Одеський порт. "Ми почали обговорювати попередні можливості з Hutchison Port Holdings Ltd. Існує чітке розуміння того, що логістика в портах України не відповідає сучасним вимогам. Багато портів повинні бути перебудовані".

Найбільша країна Європи за площею після Росії розраховує на іноземні інвестиції, щоб пришвидшити відновлення після 18-місячного спаду. Крім протистояння на Сході і взаємних з Росією торговельних санкцій, Кабмін і його західні донори борються з бюрократією та корупцією, якаі відлякують інвесторів. Парламент досі не затвердив нові закони про приватизацію, концесію, про стратегії залізничного і річкового транспорту для підвищення потенціалу країни в якості глобальної транзитної країни.

"Інвестори з Азії, Європи і США знаходяться в контакті з нами," – сказав Омелян, - "Вони зацікавлені в портовій інфраструктурі, стивідорних компаніях, приватизації та концесії».

Концесії портів

Україна планує запропонувати порт Октябрськ у Миколаївській області у концесію, після того, як Парламент схвалить закон про концесії, складений разом з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку, сказав Омелян. Якщо все піде добре, сказав він, більші порти, такі як Південний або Іллічівський також будуть запропоновані у концесію.

Влада скоротила портові збори для вантажних суден на 50 відсотків, сказав міністр, додавши, що політика спрощення логістики для транзитних вантажів триватиме. Україна має 13 морських портів, за винятком п'яти портів в анексованому Криму. За даними Фонду держмайна, інфраструктура порту на 70 – 90 відсотків зношена.

За словами міністра, General Electric Co. зацікавлена ​​у можливому виробництві локомотивів в Україні, якщо буде хоча б план розвитку залізниці на п’ять років, що б забезпечило замовлення від 40 до 50 двигунів на рік. Україна підписала у вівторок угоду з Bombardier  про співпрацю для спільного виробництва локомотивів.

Українська залізнична монополія «Укрзалізниця» потребує оновлення своєї інфраструктури та заміни старих колій, щоб збільшити швидкість і об’єми перевезень. Кабмін потребує приватних інвестицій для управління деякими секторами залізничної системи України, для виробництва локомотивів та інвестування у рухомий склад, сказав міністр.

"Якщо закон про залізничний транспорт буде прийнятий Парламентом, як ми і пропонуємо, то будуть і приватні інвестиції," сказав Омелян.

Дунай, Дніпро

Країна співпрацює з Польщею та Білоруссю у розширенні річкових зв'язків між Чорним та Балтійським морями для перевезення товарів Дніпром, Дунаєм та іншими річками. Влада прагне розвивати судноплавство на річці Дніпро в напрямку південних портів оскільки місцеві та іноземні підприємства , за словами Омеляна, "все більше і більше зацікавлені у цьому". Новий закон про внутрішні водні перевезення сприятиме залученню приватних інвестицій у цей сектор, сказав він.





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/27292.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове