Міністерство інфраструктури України


«Інвестиційно-голодну Україну переслідують залицяння Ryanair»

Матеріал видання «The Irish Times» (неофіційний переклад)
9 Жовтня 2017, 17:55

Інтеграція України з Заходом може спричинити зіткнення олігархів та міжнародних компаній 

Україна сподівалась оголосити про угоду з компанією Ryanair вже цього літа, коли Європейський Союз надавав безвізовий режим 46 мільйонам українців і це стало одним із найбільших досягнень після революції 2014 року та курсу на євроінтеграцію.

Угода зірвалась, київський аеропорт "Бориспіль" відхилив її як економічно невигідну. Більшість українців звинуватили відомого олігарха у тому, що він позбавляє їх доступних та дешевих авіарейсів до Європи, захищаючи свої інтереси.

Це була публічна невдача України у залученні великої іноземної компанії. Країни, яка витратила більше трьох років на боротьбу з російською агресією та загрозою економічного колапсу. Але уряд наполягає на тому, що прихід Ryanair відкладено, а не скасовано.

Домінуючим перевізником у аеропорті "Бориспіль" є Міжнародні авіалінії України (МАУ), що частково належить мільйонеру-олігарху Ігорю Коломойському, який має як політичний, так і фінансовий вплив.

Коли в липні Ryanair оголосив, що не буде здійснювати польоти в Україну, оскільки: "Київський аеропорт вирішив захистити авіаквитки за високими тарифами, включаючи "Міжнародні авіалінії України", всі підозри впали на Коломойського.

"Офіційний реліз авіакомпанії - це діагноз державі", - написав депутат-реформатор Мустафа Найем у своему Facebook. "Шановні українці, оскільки в вашому дурдомі звикли захищати інтереси і платити данину одному конкретному олігарху, ми, мабуть, інвестуємо наші кошти в іншу, більш цивілізовану державу",-  фактично говорить авіакомпанія.

"Штучна блокада"

Володимир Омелян, Міністр інфраструктури України, розповів The Irish Times, що ця угода не відбулась "лише через штучну блокаду монополіста - Міжнародних Авіаліній України, що належить Коломойському".

Він описує перспективи Ryanair,  як "чудову перспективу для всієї України, за винятком, можливо, одного або двох хлопців".

"Я переконаний, що Ryanair повинен стати і стане криголамом для України. Мова йде про руйнування монополії не тільки в авіації, а й в інших сферах економіки"

МАУ подало позов проти пана Омеляна, заперечуючи своє втручання в переговори між компанією Ryanair та Борисполем. Таку ж позицію поділяє і генеральний директор аеропорту Бориспіль - Павло Рябікін.

"Співвласник МАУ Ігор Коломойський, інші власники і бенефіціари не брали участь у переговорному процесі між Борисполем та Ryanair, не тиснули на менеджмент аеропорту", - сказав Павло Рябікін The Irish Times.

Бориспіль звинувачує пана Омеляна у погодженні меморандуму про взаєморозуміння з компанією Ryanair і звинувачує авіакомпанію у вимогах необґрунтованих знижок  аеропортових зборів.

Пан Омелян зображує менеджерів Борисполя маріонетками Коломойського, але деяка відповідальність за фіаско з угодою може бути пов’язана з генеральним директором Ryanair  - Майклом О'Лірі.

"Ryanair гарно малював картинку. Це було блискуче введення переговорів з їх боку, але це не вся картина", - сказав Деніел Білак, директор канадської компанії  UkraineInvest, агенції із залучення інвестицій у країну. Угода, яку хотів Ryanair "вбила б всю бізнес-модель аеропорту "Бориспіль", пояснив він.  "Немає сумніву в тому, що у нас є проблеми з конкуренцією МАУ. З іншого боку, вони не контролюють повністю аеропорт Бориспіль. У нас є багато авіакомпаній, які літають та конкурують з ними".

Брудні бої

Така брудна боротьба, ймовірніше, буде розгортатися у всіх сферах економіки України. Міжнародні компанії кидають виклик вітчизняним магнатам, які звикли використовувати свій політичний вплив для підтримки свого бізнесу.

"Ми не просто реформуємо систему, але змінюємо її повністю. Звичайно, є супротив. Це останній ринок таких масштабів в Європі, що розвивається", - зазначив пан Білак.

Що відкривається для інвесторів: країна, яка межує з чотирма державами ЄС, має високий рівень освіти, але низьку заробітну плату, одні з найкращих сільськогосподарських угідь у світі, динамічний сектор ІТ, великі, але старі дорожні та залізничні мережі, судноплавні річки та Чорноморське узбережжя з кількома великими портами. Окупований Росією Крим та райони, якими керують московські сепаратисти, складають лише 7 відсотків території України. Решта частина країни зараз інтегрується у західні ринки через Угоду про асоціацію з ЄС, яка повністю набрала чинності у минулому місяці.

Біометричні паспорти

Безсумнівно, Ryanair відзначив, що з шести мільйонів українців, які відвідали ЄС з червня цього року, більше 235 000 мали біометричні паспорти, які дозволяли  подорожувати без візи.

"Мета полягає у тому, щоб такі світові компанії як Ryanair та інші лоукости були в Україні, змінити Україну через присутність світових авіакомпаній. Допомогти змінитись українцям, надавши їм можливість подорожувати Європою, щоб побачити, що Європа є іншою", - сказав Омелян. "Переговори тривають ... і я на 100% впевнений, що Ryanair буде в Україні у 2018 році".

За словами пана Білака: "Ми б хотіли мати Ryanair в Україні, як найбільшого лоукост перевізника у світі. Вони не можуть ігнорувати цей ринок у 46 млн. людей".

Оригінал: https://www.irishtimes.com/news/world/europe/investment-hungry-ukraine-pursues-troubled-courtship-of-ryanair-1.3248545





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/29168.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове