Міністерство інфраструктури України


Чотири компанії змагатимуться за перемогу у концесійному конкурсі у порту Херсон, - Владислав Криклій

9 Грудня 2019, 14:38

Чотири компанії, дві з яких міжнародні (Туреччина, Грузія - Швейцарія), змагатимуться за перемогу у концесійному конкурсі у порту Херсон. Про це заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій під час брифінгу, який відбувся сьогодні, 9 грудня 2019 року.  Участь у заході також взяли керівник сектору інфраструктури ЄБРР в Україні Марк Магалецький, радник Міжнародної фінансової Корпорації Акнур Джуматова та керівник проектного офісу SPILNO Тарас Бойчук.

Міністр інфраструктури відзначив, що реалізація концесійних проєктів в інфраструктурі є пріоритетом Уряду та подякував міжнародним партнерам за допомогу в їх підготовці та Офісу державно-приватного партнерства SPILNO. «Ми зацікавлені в тому, щоб концесійні конкурси були прозорими та забезпечили вигідні умови для держави. За світовою практикою, кількість учасників у концесійних конкурсах коливається від  трьох до шести. Ми маємо чотири учасники  для порту Херсон. Серед учасників конкурсу є дві успішні міжнародні компанії, які мають досвід роботи в портовій галузі. Такі результати свідчать про конкурентність, рівність та прозорість конкурсу, що є підґрунтям для успішної реалізації концесійного проєкту. Ми плануємо оголосити переможця конкурсу у середині січня 2020 року», - заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Марк Магалецький та Акнур Джуматова від імені ЄБРР та МФК висловили готовність і в подальшому співпрацювати з Міністерством інфраструктури у реалізації концесійних проєктів.

Владислав Криклій наголосив, що наразі триває підготовка концесійних проєктів, які плануються до реалізації у 2020 році: «Ми спільно з нашими міжнародними партнерами готуємо нові концесійні проєкти у портах Чорноморськ, Одеса, Ізмаїл, Бердянськ, Маріуполь. Залізничні станції – Дніпро, Харків, Вінниця, Хмельницькій, Миколаїв, Чоп. Вивчаємо оптимальний варіант щодо концесії регіональних аеропортів. Хочу запевнити, що рішення буде зваженим і в інтересах держави», - заявив Міністр інфраструктури.

За результатами 60-денного строку прийому заявок на участь у концесійному конкурсі у порту Херсон братимуть:

1. Компанія Busserk Liman İşletme Loj. Hizm. LTD.ŞTİ (Туреччина)  

Турецька стивідорна компанія, що заснована у 2013 році. 50 % належить Erkport Lojistik - турецькій логістичній компанії з 15-річним досвідом, а інші 50% - Емраху Гезгіну. Компанія є оператором 3 портів в Туреччині: порту Губретас (з 2016 року) - 1,5 млн тонн, порту Ісденір (з 2017 року) - 15 млн тонн, і порту Гіресун (з 2019 року) - 1,235 млн тонн. Busserk обробляє загальні, сипучі та контейнерні вантажі. Складська потужність компанії складає понад 500 тис. тонн.

2. ТОВ «Спеціальна компанія Морський порт Херсон» (консорціум у складі українського портового оператора ТОВ «Аскет Шиппінг» - 40%-  та українського зернотрейдера ТОВ «Глобал Грейн» - 60%)

ТОВ «Аскет Шиппінг» є українським портовим оператором. Після отримання статусу оператора у 2016 році компанія почала інвестувати в створення припортових зернових складів, автоколони, сертифіковані лабораторії, засоби механізації та перевантажувальну техніку. Компанія працює в Бердянському, Маріупольському, Миколаївському, Одеському та Херсонському морських портах і співпрацює з найбільшими зернотрейдерами України.

ТОВ «Глобал Грейн» - український зернотрейдер, що працює в Херсонській області. Основна діяльність компанії сфокусована на оптовій торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням та кормами для тварин.

3. ТОВ «Рісоіл-Херсон» (консорціум у складі ТОВ "ПЕТРО ОЙЛ ЕНД КЕМІКАЛС"- 60%, що входить до групи компаній Georgian industrial Group  та українського портового оператора АТ RISOIL S.A. (Швейцарія) - 40%

Georgian industrial Group є однією з найбільших промислових груп Грузії. GIG має різноманітні сфери діяльності з фокусом на енергетичному секторі що передбачає: виробництво та торгівлю електроенергією, заправку та торгівлю природним газом. GIG також займається комерційною нерухомістю, будівельними матеріалами та металовиробництвом.

Група агропромислових компаній RISOIL заснована в Женеві, Швейцарія. RISOIL S.A. представлена в Україні компаніями: Risoil Terminal - найбільший універсальний експортно-імпортний Термінал по перевалці українських харчових рослинних масел і зернових в Чорноморському регіоні; «Рісойл-південь» - термінал з перевалки масла в Південному; «Роздільнянський елеватор» (Одеська область); «Морський технічний центр» - спеціалізується на наданні комплексних послуг з перевалки контейнерів і навалювальних вантажів.

4. ТОВ "УКРМОРПОРТ" (консорціум у складі ПАТ "КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ РІЧКОВИЙ ПОРТ" - 10%,  ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЮРАН" ТОВ "ДП ЮРОЛ" – 40%, що пов’язана з українським портовим оператором Одеського порту Бруклін-Київ та ТОВ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "ДЖАСТІС ЕНД ЛО" – 50%)

ПАТ "КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ РІЧКОВИЙ ПОРТ" спеціалізоване транспортне підприємство. Порт відкритий для судів типу “ріка - море” і має можливість отримувати різноманітні вантажі із портів Дніпра, Чорного та Середземного морів, а також представляти продукцію українських виробників на Європейський ринок.

ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЮРАН" ТОВ "ДП ЮРОЛ", що пов’язане з українським портовим оператором Одеського порту Бруклін-Київ. Компанія ТОВ Бруклін-Київ має 25 років успішної роботи на ринку стивідорних послуг України та є членом Американської торговельної палати і Торгово-промислової палати Великої Британії. Стивідорна компанія «Бруклін-Київ» забезпечує перевантаження всіх видів вантажів і надає такі види послуг: cтивідорні послуги, обробка контейнерів, зберігання вантажів, швартові операції, агентування суден та внутрішньопортове експедирування вантажів.





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/31380.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове