Для людей
з порушенням зору

    Новини    14 Лютого 2020, 15:05
Версiя для друку


Україна переходить до Європейської моделі щорічного перегляду та актуалізації ставок плати за АНО

14 Лютого 2020, 15:05

У Міністерстві інфраструктури України сьогодні пройшли консультації із користувачами повітряного простору у межах обговорення проекту наказу Міністерства інфраструктури "Про встановлення ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден в повітряному просторі України".

Прогятом 2019 року Євроконтроль проаналізував плановий обсяг витрат, необхідних для забезпечення безперебійного функціонування аеронавігаційної системи України на період 2019 – 2024 років. На основі розрахунків Центрального бюро маршрутних зборів Євроконтролю було підтверджено відповідність принципам Євроконтролю сформованої бази витрат та відповідність ставок плати за аеронавігаційне обслуговування в повітряному просторі України на 2020 рік.

Окрім того, Євроконтролем було встановлено, що діючі ставки в Україні (які діяли з липня 2019 року) занижені та не покривають витрат на аеронавігаційне обслуговування.

З огляду на ці висновки та враховуючи  рекомендації Антимонопольного комітету України (щодо усунення дискримінаційних умов та диференційованих ставок плати для різних аеропортів), Міністерство інфраструктури підготувало зміни до наказу від 04.06.2019 № 415 «Про встановлення Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден в повітряному просторі України», яким вводиться оновлені ставка плати за аеронавігаційне обслуговування на маршруті та єдина для всіх аеропортів України ставка плати на підході та в районі аеродрому.

Таким чином Україна нарешті переходить до Європейської моделі щорічного перегляду та актуалізації ставок плати за АНО з урахуванням поточної рівня витрат, ситуації з інтенсивністю повітряного руху та розміром курсу Євро.

З огляду на важливість процесу цього року Мінінфраструктури було ініційовано проведення декілька раундів консультацій з різними категоріями користувачів послуг з АНО та міжнародними організаціями. Перший раунд відбувся у Брюсселі у листопаді 2019 року за участі ІАТА та іноземних користувачів (що складають більше 70% об’ємів повітряного руху). Сьогодні  пройшли консультації із українськими користувачами повітряного простору у межах  обговорення поекту  цього наказу. В лютому заплановано і третій раунд консультацій за участі ІАТА , а також іноземних та українських авіакомпаній.

Для організації та забезпечення аеронавігаційного  обслуговування в будь-якій державі необхідна складна аеронавігаційна система, всі складові якої передбачають використання дорогого високотехнологічного обладнання та підготовки висококваліфікованого персоналу. Також важливе дотримання норм і стандартів, прийнятих міжнародною авіаційною спільнотою. Від рівня розвитку національної аеронавігаційної системи залежить безпека повітряного руху, а значить - життя і долі людей. Застосовані міністерством принципи визначення бази витрат, що стосуються організації повітряного руху на маршруті та обчислення одиничних ставок плати за аеронавігаційне обслуговування в Україні, повністю відповідають встановленим Європейською організацією з безпеки аеронавігації (Євроконтроль).

Беззаперечною є нагальною потреба усунути порушення антимонопольного законодавства та запровадити європейський принцип повного покриття витрат, які несе країна, і зокрема національний провайдер, на забезпечення аеронавігаційного обслуговування та підтримання високого рівня безпеки аеронавігаційної системи. Адже в авіації - на першому місці безпека.



ВСІ Новини