Міністерство інфраструктури України


Здійснення габаритно-вагового контролю з метою збереження автомобільних доріг в пріоритеті Мінінфраструктури

23 Жовтня 2020, 13:45

Реалізація заходів з автоматичного зважування в русі транспортних засобів на постійному контролі Мінінфраструктури.

З метою здійснення контролю та забезпечення вчасного запуску систем автоматичного зважування в русі Weigh-in-Motion, 20 жовтня 2020 року, під головуванням заступника Міністра інфраструктури України Дмитра Живицького відбулась нарада з представниками Державного агентства автомобільних доріг України, Державного агентства інфраструктурних проектів України, Державної служби України з безпеки на транспорті та Державного підприємства «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки» з приводу питань здійснення габаритно-вагового контролю, стану реалізації проєкту встановлення систем автоматичного зважування в русі Weigh-in-Motion.

Мінінфраструктури поставило основне завдання перед Укравтодором, Укртрансбезпекою та ДП «ГЦЦК» завершити роботи по введенню в експлуатацію та запуску 48 WiM- комплексів до кінця 2020 року.

З цією метою при Укртрансбезпеці створюється Центр обробки даних, де в режимі реального часу буде оброблюватись інформація від усіх встановлених WiM- комплексів для здійснення преселекції, а вже з 2021 року нарахування в автоматичному режимі штрафів за перевищення транспортними засобами ваги або габаритів за схожим принципом здійснення автоматичного накладання штрафів за порушення правил дорожнього руху.

На цей час 6 WіM-комплексів вже працюють у тестовому режимі преселекції. Зазначені WiM-комплекси виокремлюють із загального потоку ті транспортні засоби, які рухаються з перевищенням дозволених параметрів, після чого інспекторами Укртрансбезпеки проводиться зупинка такого транспортного засобу з метою здійснення відповідних заходів контролю (зважування) і накладання санкцій.

Наразі система вже дозволяє здійснювати попередній відбір для контролю. Потенційно з допомогою WiM держава нарешті отримає ефективний і надійний інструмент прямого стягнення штрафів за перевищення габаритно-вагових норм та убереже дороги від руйнування перенавантаженими транспортними засобами.

З метою ефективного внутрішнього контролю за роботою інспекторів  Укртрансбезпеки у 2020 році було закуплено 170 бодікамер для запобігання корупційних правопорушень, дотримання культури здійснення габаритно-вагового контролю та уникнення конфліктних ситуацій між інспекторами Укртрансбезпеки та водіями транспортних засобів.

 

Довідково:

Зважування в русі (Weight-in-Motion, WiM) — це сучасна розумна система комплексного збору інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами. Вона здійснює автоматичний моніторинг руху на дорогах у режимі реального часу, гарантує точні вимірювання з мінімальною похибкою, збір необхідних даних про транспортні засоби — і все це без впливу людського фактору.

WiM означає:

  • цілодобовий моніторинг руху;
  • автоматична фіксація порушень;
  • мінімальний вплив людини.

В рамках Пілотного проєкту з впровадження системи зважування в русі (WiM) встановлено портали  WiM на найбільш навантажених підходах до міста Києва:

WIM 1 (автомобільна дорога М-06 Київ – Чоп, км 24+130);

WIM 2 (автомобільна дорога М-06 Київ – Чоп, км 54+336);

WIM 3 (автомобільна дорога М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 80+939);

WIM 4 (автомобільна дорога Р-03 Північно-східний обхід м. Бориспіль, км 19+543);

WIM 5 (автомобільна дорога М-05 Київ – Одеса, км 36+304);

WIM 6 (автомобільна дорога М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін), км 62+879).

Протягом наступних років систему WiM планується поширити на всю мережу автомобільних доріг України, використовуючи досвід, набутий під час реалізації Пілотного проєкту.

  





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/32302.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове