Для людей
з порушенням зору

    ЗМІ про нас    18 Лютого 2021, 13:24
Версiя для друку


Міністр інфраструктури про "зелені паспорти", компенсацію перевізникам та Угоду про вільне небо

Міністр інфраструктури Владислав Криклій в ефірі Українського радіо розповів про наслідки карантинних обмежень для інфраструктури і перспективи розвитку галузі, зокрема про фінансову підтримку авіаперевізників, Угоду про вільне небо, "зелені паспорти", нові вимоги до пасажирів під час авіарейсів та зростання тарифів на залізничні перевезення
18 Лютого 2021, 13:24

Про наслідки карантинних обмежень для інфраструктури і перспективи розвитку галузі 

Галузь зазнала великих збитків. У сфері залізничних перевезень збитки сягають майже 12 млрд гривень. Але більше всього постраждала авіація. І ми тільки зараз вийшли на обсяг пасажирських перевезень на рівні однієї третини у порівнянні з 2019 роком. І тут великі простої і збитки  — понад півмільярда гривень для "Украероруху", і це співставні суми для наших аеропортів, які тому були вимушені звертатися по допомогу до держави і до організацій, які змогли прокредитувати, щоб ми легше подолали цей період. Звісно, постраждали авіаперевізники, які через зменшення ринку і обсягу перевезень, теж були вимушені відправляти людей на простої. І по кожній авіакомпанії не менше ніж кількасот мільйонів гривень збитків або недонадходжень. 

Про розробку законопроєкту про фінансову підтримку українських авіакомпаній, які зазнали збитків 

У нас немає преференцій до авіакомпаній. Держава допомагала фізичним особам-підприємцям у зв'язку з тим, що вони втрачали доходи і були вимушені через карантинні заходи не працювати. Наразі ми дійшли до згоди і бачення, як підтримати авіацію. І механізм ми запропонуємо у межах у 500 млн гривень. Це буде компенсація їх аеропортових і аеронавігаційних зборів, а вони більше 25% від тих витрат, які понесли. 

Законопроєкт про підтримку авіагалузі розробляється Міністерством інфраструктури. Ми його проговорили з Міністерством фінансів. Зараз відбуваються технічні уточнення по джерелу фінансування. Після чого, сподіваюсь, у парламенті ми доволі швидко пройдемо. Хотілося, щоб ми були підготовлені, особливо в контексті тих великих перспектив, які нам малює Угода про відкрите небо, яку ми в найближчі місяці маємо підписувати. Крім того, це розвиток внутрішніх авіаперевезень, де теж є певні стимули, зокрема обговорювалось питання скасування податку на додану вартість на внутрішні авіаперевезення. Треба, щоб наші авіакомпанії були спроможні і мали певну ліквідність.

Про Угоду про вільне небо  

Були сподівання, що Угода буде підписана 11 лютого. Але я не сказав би, що підписання угоди зірвалось. Бюрократія в ЄС та Єврокомісії теж присутня. І всі члени-держави ЄС мають підписати цю угоду. Ми розмовляли з португальцями розмовляли, щоб це все пришвидшили. Вони намагались, але під наш візит, який був минулого тижня, не встигли це зробити. Хоча мені дуже хотілося, щоб ми повернулися з такою великою перемогою і черговим безвізом, але для авіації. І президент Європейської ради, і президент Єврокомісії говорили про те, що рухаємось за оговореним планом. І додаткових відтермінувань не має бути. 

Наскільки Укладання угоди про відкрите небо пришвидшить відновлення авіаринку

Це не пов'язані речі. Ця угода є для того, щоб було швидше, з більшою кількістю напрямків і з меншою бюрократією. І щоб ми не залежали від двосторонніх напрацювань і швидкості прийняття бюрократичних рішень. Наприклад, якщо з Києва захотіли відкрити рейс на новий напрямок, то не треба для цього між авіаційними владами однієї та іншої країни узгоджувати паритет. Тому що відкрите небо. Перевізник домовляється з аеропортом за часовий слот і полетіли. 

Про засідання уряду щодо адаптивного карантину 

Прем’єр Денис Шмигаль анонсував повернення до активного карантину з наступного тижня. Міністерство охорони здоров'я в нас традиційно напрацьовує всі ці речі. У нас потроху розконсервують певні напрямки. Водночас у нас є додаткові випробування, якщо говорити за можливі обмеження, які по Івано-Франківській області, тому що там рівень захворюваності вищий і суттєво зросла зайнятість. Якщо говорити саме за транспорт, то у нас нічого не змінилося. Якщо буде червона зона, то щодо громадського транспорту можуть бути окремі рішення на рівні місцевої влади можуть прийматися. Назагал і громадський, і залізничний, і авіаційний працює. Єдиним критерієм залишається кількість посадкових місць. Напрямки не закриваються, все працює, тому що так правильніше адмініструвати. І на транспорті доволі гарна дисципліна, зокрема під час залізничних та авіаційних перевезень.

Про відновлення пасажирських перевезень 

На кінець 2020 року відновилася кількість пасажирських перевезень і вийшла на рівень однієї другої в порівнянні з 2019 роком. Не усюди є пасажири, запит і навантаження. Звісно, напрямки будуть відновлювати. Особливо що стосується нічних потягів, то у нас на цей рік передбачено в бюджеті фінансування на залізничні проекти, у першу чергу на пасажирські вагони та електрифікацію ділянок. Зараз готується технічна документація. Ми плануємо розширити коло напрямків, які підтримуються по частині залізничних перевезень. І буде реновація та капітальні ремонти залізничних вокзалів, що вони ставали європейської якості.

Чи будуть підвищені ціни на квитки на пасажирські залізничні перевезення 

Я б не назвав це підвищенням. У нас буде дуже легка індексація, починаючи з березня-квітня. По два відсотки в місяць до кінця року. Це передбачено фінансовим планом "Укрзалізниці". Водночас є можливість, якщо ви купуєте квиток наперед, отримати до 40% знижки. Тому вигідніше купувати не в останній момент, а трохи з запасом часу. І за рахунок знижки квитки будуть виходити дешевше ніж є наразі і ніж буде.

Про відкриття кордонів, вакцинацію та "зелені паспорти": чи стануть вони новим безвізом

Так звані "зелені паспорти", тобто паспорти вакцинації обговорюються. Напрацювання про те, що вакциновані люди матимуть право на поїздки без обмежень, виглядає логічним. Але я не впевнений, що це буде системне рішення. Всіх не можна змусити вакцинуватися. Більше того, у багатьох можуть бути ще і медичні протипоказання до того, щоб проходити процедуру вакцинації.

У нас розпочнеться вакцинація, питання лише коли. Весь світ намагається отримати вакцини. Тому не можна казати, що Україна остання в черзі на вакцинацію. Коли пройдуть ці два необхідних курси вакцинації, це точно сприятиме тому, щоб швидше відновити звичне життя. І найголовніше це дозволить розірвати ці зв'язки передачі коронавірусної хвороби. 

Про нові вимоги до пасажирів на авіарейсах в умовах розвитку нових штамів коронавірусу 

Інфраструктура не прив’язана до штамів. У нас є модель, за якою працюємо. Якщо у людини немає явних ознак, що вона захворіла, зокрема підвищеної температури, то який сенс, виходячи зі штаму, приймати рішення, чи сідає людина на літак, чи не сідає. Тут є симптоматика. Якщо симптоматичні речі відсутні, то працюємо за стандартним режимом. Якщо наявні, то залежно від штаму вже працює сценарій Б.  



ВСІ ЗМІ про нас