Міністерство інфраструктури України


Дорожня галузь «в цифрі». Мінінфраструктури створює нові цифрові інструменти для якісного управління

16 Квітня 2021, 11:12
Вдосконалити роботу дорожньої галузі України: покращити стан дорожньої мережі як державного, так і місцевого значення, оптимізувати витрати на її розбудову, відновлення та утримання, збільшити транспортний потенціал України, а також посилити контроль за використанням коштів, передбачених у Державному бюджеті на ці потреби, можливо виключно шляхом оцифрування всіх даних дорожньої галузі та діджиталізації процесів управління нею.

Такого висновку дійшли учасники круглого столу «Інструменти для ефективного планування та управління місцевою дорожньою мережею», який відбувся 14 квітня 2021 року за участі представників Міністерства інфраструктури України, команди підтримки реформ Укратводору, обласних державних адміністрацій та Ініціативи з прозорості інфраструктури CoST Ukraine.

На думку головуючих на заході заступника Міністра інфраструктури України Дмитра Живицького та заступника Міністра інфраструктури України з питань цифрової трансформації Анатолія Клімашевського, сьогодні в дорожньому господарстві Україні надзвичайна кількість важливих даних, однак інформації, необхідної для побудови якісної системи управління галуззю немає.

«І якщо раніше на меті органів влади був збір та обробка даних за тим чи іншим інфраструктурним проєктом, сьогодні в пріоритеті – створення гнучких автоматизованих систем управління масивами інформації задля надання всім учасникам процесів будівництва, відновлення та експлуатаційного утримання дорожньої мережі України можливостей для планування та прогнозування перспектив і ризиків своєї роботи, а також комунікації для обміну досвідом, інформацією та кращими практиками з колегами з інших регіонів або за аналогічними проєктами», – розповів Д. Живицький.

Його думку поділив А.Клімашевський, зауваживши, що згідно з діючими регламентами, більшість яких затверджено ще за радянських часів, до кожного інфраструктурного проєкту, який реалізовано, реалізується або тільки планують реалізувати, мають йти креслення, розрахунки, техніко-економічних обґрунтування та багато інших документів, представлених на паперових носіях. У той час, як стоси паперу, на яких викладено важливу інформацію надзвичайно складно, незручно, а подеколи й неможливо використовувати в сучасних реаліях.

«Цифровізація української інфраструктури загалом і дорожньої галузі зокрема – це те, що необхідно було розпочати вже давно і те, що потрібно реалізувати якомога швидше», – наголосив А.Клімашевський.

Він підкреслив, що цифровий дублікат дорожньої інфраструктури України дозволить не лише стандартизувати підхід до моделювання доріг, а й допоможе вдосконалити діючу транспортну модель та запровадити інтелектуальні транспортні системи, що дасть поштовх розвитку транспортного потенціалу України.

При цьому першим кроком у цьому напрямі має стати формування єдиної бази з даними про кожну автомобільну дорогу України, яка міститиме вичерпні відомості про хід її будівництва, періодичність проведення ремонтних робіт,  експлуатаційне утримання та детально описаний поточний стан.

«Формування єдиного підходу та відповідного програмного забезпечення для збору даних про технічний стан автомобільних доріг, а також їх геопросторові дані надасть змогу створювати регіональні програми розвитку місцевої мережі, а місцевій владі – приймати рішення та планувати свою роботу на середньострокову та довгострокову перспективу на підставі точної та актуальної інформації, поєднувати технічні дані із інформацією про соціально-економічний розвиток регіону і планувати роботу комплексно, узгоджено з усіма іншими обласними програмами. Коштів не вистачить на все, тому важливо планувати якісно», – акцентував А.Клімашевський.

Систему, яка може акумулювати та систематизувати такий значний масив інформації,  представили спеціалісти державного підприємства «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки».

Проєкт «Didgital Road» був розроблений ГЦЦК в рамках виконання  Міністерством інфраструктури України своїх зобов’язань відповідно до Національним Планом дій Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2021-2022 рр, затвердженого розпорядженням КМУ від 24.02.2021 № 149.

За словами розробників ресурсу, першим завданням, яке вирішуватиме система, буде запровадження єдиної для всіх балансоутримувачів цифрової моделі паспорту дороги, яка відповідатиме діючому СОУ та паспортизація всіх доріг за новим універсальним форматом.

«Сьогодні всі, хто займається паспортизацією доріг, мають власну тактику заповнення паперових форм паспортів, у той час як паспортизація доріг за єдиною електронною формою відповідно до встановленого стандарту дозволить сформувати вичерпну базу знань про мережу доріг в тій чи іншій області з високою деталізацією та точністю, а автоматизовані функціональні інструменти обробки та аналізу нададуть оперативний доступ до паспортної, просторової, діагностичної, ремонтної та експлуатаційної інформації про кожну з доріг України», – впевнений проєктний менеджер ДП ГЦЦК, експерт з транспортного моделювання Дмитро Беспалов.

Іншою розробкою IT-спеціалістів, представленою в ході заходу став проєкт «Система управління інфраструктурними будівельними проєктами» (СУІП).

Метою проєкту є автоматизація управління інфраструктурними проєктами, що реалізовуються за публічні кошти, а також контроль за виконанням робіт з планування, проєктування, будівництва та експлуатації інфраструктурних об’єктів, використанням бюджетних коштів в режимі реального часу. 

Планується, що обидва проєкти візьмуть старт протягом найближчих 3 місяців, у той час як активна фаза їхньої реалізації та безпосередньо тестова експлуатація заплановані на друге півріччя 2021 року та 2022 рік – відповідно.   

На переконання виконавчого директора Ініціативи з прозорості інфраструктури Святослава Абрамова, повсюдна цифровізація інфраструктури, рівно як й інших сфер, є саме тим кроком, який виведе українську економіку з тіні, адже значно збільшить прозорість всіх її галузей.

«CoST Ukraine виступає за прийняття цього рішення від початку своєї роботи в Україні, а тому ми всебічно підтримуємо цю ініціативу Міністерства та Укравтодору», – підсумував він.

 

Проведення круглого столу «Інструменти для ефективного планування та управління місцевою дорожньою мережею», в рамках Проєкту «Прозорість та підзвітність при здійсненні дорожніх робіт на дорогах місцевого значення: міста та громади» стало можливим завдяки Агентству Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID).

Зміст цього матеріалу є виключною відповідальністю CoST Ukraine і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.





Адреса цієї сторінки: http://mtu.gov.ua/news/32749.html
При використанні матеріалів посилання на джерело - обов'язкове