Для людей
з порушенням зору

    Новини    5 Листопада 2021, 16:00
Версiя для друку


Верховна рада України прийняла законопроєкт №0060, що розблоковує транзит у країни Балтії та Скандинавії

5 Листопада 2021, 16:00
Йдеться про внесення змін до Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про міжнародне автомобільне сполучення від 17 грудня 1992 року. Нові зміни лібералізують автомобільні перевезення між двома країнами.
 
Таким чином український бізнес отримує постійний доступ до ринків Балтії та Скандинавії.
«Відсутність необхідної кількості дозволів від Польщі та Білорусі, додаткові умови для транзитного проїзду через Росію, призвели до ситуації, за якої українські експортери опинилися фактично відрізаними від ринків Литви, Латвії, Естонії та Фінляндії.
 
Лише через відсутність білоруських дозволів, втрати прибутків перевізників за листопад-грудень цього року мали б скласти 1 млрд грн. Якщо враховувати ще потреби виробників, то фактичні ж втрати для країни були б ще більші.
 
Сьогодні парламент відстояв національні інтереси України на міжнародному ринку вантажних перевезень та захистив український експорт.
 
Важливо, що законопроєкт №0060 підтримали всі фракції. Я дякую народним депутатам за те, що у складних геополітичних умовах, ми спільно змогли запропонувати бізнесу конкретний вихід з кризи» — розповідає заступник Міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
 
Ключові зміни
▪ лібералізація умов виконання вантажних перевезень між Україною та Білоруссю;
▪ звільнення нерегулярних пасажирських автоперевезень від дозвільної системи;
▪ розблокування роботи українських автоперевізників на балтійському та скандинавському напрямках.
 
Контекст
▪ На сьогодні понад 1,6 тис. українських перевізників здійснюють міжнародні автомобільні перевезення в Литву, Латвію, Естонію та Фінляндію через територію Білорусі.
▪ Перевізники вже в серпні вичерпали річну квоту дозволів Білорусі, яка у 2021 році була встановлена на рівні 37 тис. дозволів і у вересні – 26 тис. транзитних дозволів. При цьому потреба в додаткових дозволах до кінця року складає для двосторонніх перевезень – 20 тисяч, транзитних – 10 тисяч дозволів.
▪ Ускладнює проблему те, що обсяг дозволів на здійснення вантажних автомобільних перевезень до
Республіки Польщі на цей рік вичерпано, а їх загальна щорічна кількість є недостатньою для задоволення навіть базових потреб українських експортерів та перевізників. Водночас наприкінці минулого року польська сторона збільшила річну квоту міжнародних дозволів для Російської Федерації - на 10 000, а для Республіки Білорусь - 6 000 дозволів.

 



ВСІ Новини