Забезпечення достатнього та ритмічного фінансування дорожньої галузі: Дорожній Фонд
Гроші на дороги є, але сьогодні вони до них просто не доходять
На сьогодні в Україні дорожні роботи фінансуються за рахунок акцизів з пального, яких збирається близько 35-40 мільярдів гривень щорічно. А за умови легалізації тіньового ринку імпорту нафтопродуктів, ця сума може сягати 50-60 млрд. грн. вже сьогодні.
Проте, реально на будівництво та ремонт доріг за останні 10 років доходило не більше 20%-30% від цієї суми. Це було пов’язано з неефективною та непрозорою системою розподілу та використання цих коштів з боку державних органів та Укравтодору.
Необхідно нарешті вирішити цю проблему та забезпечити достатнє та ритмічне фінансування дорожньої галузі, а також цільове використання коштів.
Також потрібно знайти додаткові джерела фінансування, для того, щоб відремонтувати наші дороги якомога швидше. Ними можуть стати детінізація ринку імпорту нафтопродуктів, плата з вантажівок вагою більше 12 тонн та/або подальше збільшення акцизів на пальне.
Планується створити спеціалізований Державний Дорожній фонд та Територіальні Дорожні фонди, до яких будуть надходити всі акцизи та штрафи, зібрані на дорогах, та використовуватись цільовим способом лише на дорожні роботи та супутню інфраструктуру.
Для цього необхідно ухвалити необхідне законодавство “Про Дорожній фонд”, а також внести відповідні зміни до Закону про бюджет. Наразі відповідні проекти напрацьовані Міністерством інфраструктури спільно з робочою групою народних депутатів України та експертів дорожнього ринку. Законопроекти пройшли обговорення та зареєстровані в РАДІ.
Етап #1: Створити Державний Дорожній Фонд та Територіальні Дорожні Фонди в областях України для забезпечення достатнього та ритмічного фінансування галузі.
Етап #2: Імплементація закону: створення Державного дорожнього фонду та Територіальних дорожніх фондів
- 1.
- 2.
Умовні позначення:
- - виконано
- - в процесі виконання
- - планується виконання
Етап #3: Техніко-економічне дослідження впровадження плати для транспортних засобів масою більше 12 тон за користування автомобільними дорогами загального користування державного значення
Етап #4: Запровадження плати за проїзд з автомобілів загальною масою більше 12 тонн
Етап #5: Детінізація ринку імпорту нафтопродуктів
- 1.
- 2.
Умовні позначення:
- - виконано
- - в процесі виконання
- - планується виконання
Етап #6: Збільшення надходжень від акцизів на імпорт пального
- 1.
Умовні позначення:
- - виконано
- - в процесі виконання
- - планується виконання