Захист доріг від передчасного руйнування: система габаритно-вагового контролю

launch date 04.2015
deadline 12.2016
progress
48%
fact

Ремонтувати дороги, не забезпечивши їх захист - це гроші "на вітер"

Why this reform:

Існуюча на сьогодні в Україні система контролю габаритно-вагових параметрів є неефективною, та ураженою системною корупцією, внаслідок чого вона повністю дискредитувала себе. В результаті, майже кожен третій вантажний автомобіль порушує вагові норми, що призводить до стрімкого руйнування дорожнього полотна та несучої основи. На сьогодні вже більше 97% доріг знаходяться в незадовільному стані, значна частина доріг місцевого значення є повністю зруйнованою.

 

Перед тим, як вкладати значні кошти у відновлення доріг, потрібно захистити їх від передчасного руйнування через порушення вантажними автомобілями норм вагового контролю. Інакше це будуть гроші, “викинуті на вітер”.

Description reform:

Потрібно забезпечити створення нової ефективної системи контролю, використовуючи кращий світовий досвід. А також посилити відповідальність за порушення вагових норм, встановивша справедливі штрафи, що покриватимуть шкоду, нанесену дорозі.

 

Для цього повинні бути вирішені наступні задачі:

  • вагові обмеження на дорогах потрібно привести у відповідність з несучою здатністю, під яку вони запроектовані: 7 тонн на вісь для доріг місцевого значення (4-5 категорії), та 11 тонн на вісь для доріг державного значення (1-3 категорії)
  • необхідно скасувати платні “індульгенції” на знищення доріг, заборонивши перевезення подільних вантажів понад нормативи. Дозвіл на перевезення вантажів понад встановлені вагові обмеження може видаватися лише на унікальні неподільні вантажі, та за умови, що їх неможливо перевезти річкою, залізницею чи повітрям
  • необхідно ввести подвійну відповідальність за порушення вагових норм: не лише перевізника, але й компанії, яка завантажує автомобіль. Саме останні мають “на озброєнні” засоби точного вагового контролю, та будучи при цьому замовниками перевезень прагнуть перекласти відповідальність за порушення норм на перевізника
  • суттєво збільшити штрафні санкції за порушення вагових норм, забезпечивши відшкодування реальної шкоди дорозі. Передбачити конфіскацію транспортного засобу при повторному порушенні на протязі кварталу чи року
  • необхідно внести зміни до законодавства, що дозволить фіксувати вагові параметри автомобіля автоматичними засобами “на ходу”, що значно підвищить ефективність роботи інспекторів. Адже вони зупинятимуть лише автомобілі, які з великою долею імовірності (90%) порушують вагові норми.
  • система вагового контролю повинна бути повністю реформована за прикладом нової поліції. На перехідний період потрібно залучити громадськість та волонтерів для спільного патрулюванно доріг та запобігання корупції в існуючій системі

The materials:
learn about implementation

Stage #1: Введення додаткових вагових обмежень на дорогах загального користування

start - deadline 08.2015 – 12.2015
completed task
2 / 2


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
Task #1: completed.
Обмеження руху вантажівок загальною вагою 40 тон (для контейнеровозів - понад 46 тон) дорогами державного значення.
Results:
Ухвалення Постанови КМУ про внесення змін до п. 22.5 Правил дорожнього руху.
Task #2: completed.
Встановлення вагових обмежень на дорогах місцевого значення (4-5 категорії) на рівні 7 тон на вісь, або 24 тони повної ваги.
Results:
Приведення вагових обмежень на дорогах до їх несучої здатності. Більшість доріг в Україні (75%) здатні витримувати навантаження не більше 7 тон на вісь. Заборона автомобілям (певної ваги) руху дорогами, що не здатні витримувати їх вагу, зупинить стрімке руйнування.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #2: Суттєве збільшення штрафних санкцій за порушення габаритно-вагових норм

start - deadline 10.2015 – 10.2016
completed task
3 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: completed.
Розробка відповідного проекту змін до законодавчих актів України.
Розміри штрафних санкцій повинні покривати реальну шкоду, що нанесено дорозі порушником. Штраф має забезпечити можливість відновлення дорожнього покриття. Альтернативно, може бути в 10 разів більше.
Results:
Розроблено проект змін до законодавства щодо підвищення адміністративної відповідальності водіїв, посадових осіб, що здійснюють випуск на лінію ТЗ за порушення габаритно-вагових норм
Task #2: completed.
Погодження із зацікавленими відомствами. Опрацювання зауважень та пропозицій. Направлення доопрацьованого проекту на розгляд Уряду.
Results:
Проведено аналіз зауважень та пропозицій. За необхідності внесено зміни до проекту. Доопрацьований документ передано на ухвалу до Уряду.
Task #3: completed.
Реєстрація законопроекту у ВР. Погодження з комітетами, винесення на голосування.
Results:
Законопроект зареєстровано, пройшов всі процедури до ухвалення Верховною Радою.
Task #4: planned execution:
Ухвалення законопроекту Верховною Радою України
Results:
Законопроект ухвалено.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #3: Запровадження солідарної відповідальності за перевищення вагових норм замовником та виконавцем перевезення.

start - deadline 10.2015 – 10.2016
completed task
3 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: completed.
Розробка відповідного проекту змін до законодавчих актів України.
Results:
Розроблено проект змін до законодавства щодо введення режиму одночасної адміністративної відповідальності перевізників та суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють навантаження ТЗ за порушення габаритно-вагових норм.
Task #2: completed.
Погодження із зацікавленими відомствами. Опрацювання зауважень та пропозицій. Направлення доопрацьованого проекту на розгляд Уряду.
Results:
Проведено аналіз зауважень та пропозицій. За необхідності внесено зміни до проекту. Доопрацьований документ передано на ухвалу до Уряду.
Task #3: completed.
Реєстрація законопроекту у ВР. Погодження з комітетами, винесення на голосування.
Results:
Законопроект зареєстровано, пройшов всі процедури до ухвалення Верховною Радою.
Task #4: planned execution:
Ухвалення законопроекту Верховною Радою України
Results:
Законопроект ухвалено

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #4: Створення нової дорожньої інспекції - УкртрансБезпеки, за зразком нової поліції

start - deadline 06.2015 – 12.2016
completed task
0 / 3


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Task #1: in progress:
Система відеоконтролю для фотофіксації дій інспектора. Автоматичне розпізнавання номеру автомобіля, що зупинено. Негайна передача цих даних за допомогою GPRS на сервери МІУ, МВС та Укртрансбезпеки для контролю якості роботи інспектора з боку держави та громадськості.
Results:
Відсутність корупції та можливість подвійного державного та громадського контролю за діяльністю інспекторів в онлайн режимі.
Task #2: in progress:
Технічне забезпечення роботи інспекторів мобільними ваговими комплексами в кількості 70-100 одиниць для роботи мобільних груп всією територією України.
Results:
Забезпечення ефекту несподіванки, на відміну від стаціонарних пунктів, яких досвідчені порушники можуть уникати. Мобільні екіпажи зможуть також забезпечити контроль на дорогах місцевого значення, де спорудження стаціонарних комплексів економічно не доцільне.
Task #3: in progress:
Розгортання стаціонарних вагових комплексів зважування ТЗ на ходу. 30-50 комплексів на першому етапі, покриваючи кожну область та морські порти. В подальшому довести кількість динамічних комплексів до 200.
Results:
Після запровадження ефективного вагового контролю залишається лише 10% порушників. Така система забезпечить значне підвищення роботи інспектора за рахунок того, що він зможе витрачати час на перевірку лише тих ТЗ, що порушують вагові норми з ймовірністю 98%+.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Results

launch date 04.2015
deadline 12.2016