Create special comission of road movement control

launch date 04.2015
deadline 12.2015
progress
44%
fact

Наразі Укравтодор сам себе контролює. Потрібен незалежний контроль

Why this reform:

Дана реформа забезпечить об’єктивний контроль якості будівництва, ремонту та утримання доріг, що дозволить суттєво підняти ефективність використання коштів, викорінити корупцію, та забезпечити гарантійні терміни служби дорожнього покриття.

Description reform:

Кінцева мета полягає в тому, щоб замовник (держава) платив підряднику за виконані роботи лише після того, як незалежний аудитор перевірив їх якість, або підрядник забезпечить належні фінансові гарантії на період гарантійного терміну служби дороги.

 

Суть реформи полягає в тому, щоб забезпечити ефективний контроль якості виконання дорожніх робіт та послуг на всіх важливих етапах, від проектування, до будівництва та фінальної прийомки.

 

Реформування полягатиме у запровадженні різних механізмів контролю якості, котрі довели свою ефективність та використовуються у інших країнах:

  • контроль якості всіх робіт за допомогою незалежних аудиторів
  • збільшення гарантійного терміну на виконані роботи з 1 (зараз) до 5-10 років
  • впровадження механізмів фінансових гарантій на виконані роботи
  • запровадження громадського контролю, прозорості та відкритості даних

Реформа розпочнеться із запровадження незалежного контролю якості шляхом залучення незалежних міжнародних компаній та експертів до контролю якості всіх видів дорожніх робіт, що фінансуються за рахунок держави. Так, починаючи з 2016 року, жодний контракт не буде оплачений, якщо на акті виконаних робіт не буде підпису незалежного аудитора, котрий підтвердить, що роботи виконані якісно.

 

На сьогодні замовником послуг з контролю якості дорожніх робіт є Укравтодор. Проте всі такі послуги він закуповує у власних структурах: контроль виконують ДП “ДорЦентр” та інженери з контролю якості, які працюють у Службах автомобільних доріг.

 

У процесі реформи, всі ці структури буде ліквідовано, а контроль якості буде передано незалежним експертам на аутсорсинг. На початковому етапі (2016 рік) послуги незалежних експертів будуть фінансуватись за кошти, що надаються Світовим Банком у кредит, а в подальшому, після ліквідації ДорЦентру, такі послуги будуть замовлятись за рахунок держави.

 

В подальшому планується також створення «Асоціації інженерів у сфері автомобільних доріг», котра візьме на себе підготовку та сертифікацію українських незалежних аудиторів, а також незалежний технічний та експертний контроль. Це дозволить здешевити дані послуги за рахунок залучення українських незалежних інженерів-експертів.

 

Також буде посилено громадський контроль, шляхом забезпечення повної прозорості будівельних процесів, інформування громадськості та користувачів доріг про плани та виконання робіт, та допуск їх до контролю якості разом з незалежними інженерами-аудиторами.

 

Також буде підвищено відповідальність підрядника шляхом збільшення гарантійного терміну з 1 до 5-10 років та страхування ризиків його банкрутства. Альтернативно, можна використовувати довгострокові (5-10 років) контракти на будівництво та подальшу експлуатацію дороги.

learn about implementation

Stage #1: Запровадження незалежного контролю якості шляхом залучення незалежних міжнародних компаній та експертів до контролю якості всіх видів дорожніх робіт, що фінансуються за рахунок держави

start - deadline 01.2015 – 06.2015
completed task
1 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: completed.
Пілотний проект з незалежного аудиту дорожніх робіт
Results:
Напрацовано методику незалежного контролю якості дорожніх робітіз залученням незалежних контролерів-аудиторів на прикладі однієї області. За результатами аудиту отримано вичерпні дані для підготовки технічного завдвння з проведення тендерів/конкурсів закупівлі подібних
Task #2: in progress:
Запровадити незалежний контроль якості виконання дорожніх робіт в усіх областях України. Закупити послуги на 2016 рік за кошти Світового Банку.
Results:
Об'єктивний контроль якості всіх дорожніх робіти, що фінансуються за рахунок держави, починаючи з 2016 року
Task #3: planned execution:
Об'єднати дублюючі структури (ДорЦентр та представництва в обласних службах автомобільних доріг САД), що формально займаються контролем якості. Підпорядкувати ДП ДорЦентр Міністерству інфраструктури.
Results:
Відокремлено від Замовника функцію контролю якості виконаних робіт.
Task #4: planned execution:
Сприяти створенню «Асоціації інженерів у сфері автомобільних доріг», котра візьме на себе підготовку та сертифікацію українських аудиторів, а також незалежний технічний та експертний контроль
Results:
Ліквідовано монополію контролю якості, ринок послуг контролю якості відкрито для незалежних інженерів-аудиторів. Суттєве здешевлення послуг контролю за рахунок залучення вітчизняних спеціалістів.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #2: Збільшення гарантійного терміну на виконані роботи з 1 (зараз) до 5-10 років

start - deadline 09.2015 – 01.2016
completed task
0 / 1


Scale execution:
  • 1.
Task #1: in progress:
Збільшити гарантійні строки на дорожні роботи до 5-10 років
Results:
Держава повинна вимагати , щоб усі капітальні ремонти, виконані за кошти державного бюджету, або профінансовані з кредитів під державні гарантії, мали гарантійний строк 9-12 років, а для цементно-бетонних доріг 28-30 років.

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #3: Впровадження механізмів фінансових гарантій на виконані роботи.

start - deadline 01.2016 – 12.2016
completed task
0 / 3


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Task #1: in progress:
Прив'язка виплат за виконані роботи з експлуатаційного утримання автодоріг до кінцевих результатів (OPRC).
Results:
Роботи будуть оплачуватись лише в разі відповідності технічному завданню та за фактом надання послуг згідно контракту. В новому, третьому проекті Світового Банку планується здійснювати утримання доріг M03, M06 та M07 на умовах OPRC.
Task #2: planned execution:
Страхування ризику банкрутства підрядника протягом гарантійного строку.
Results:
У випадку банкрутства підрядника протягом гарантійного строку, страхова компанія бере на себе виплати за гарантійним випадком на усунення наслідків.
Task #3: planned execution:
Запровадження довгострокових (5-7 річних) контрактів утримання автодоріг, а також будівництво або капітальний ремонт з подальшим експлуатаційним утриманням (через зміни в ЗУ Про державні закупівлі).
Results:
Компанія, що має можливість довгостроково утримувати дорогу, проводить ремонт якісно з метою максимального захисту дорожнього одягу та основи, вчасно проводить всі регламентні роботи, заощаджуючи майбутні витрати на утримання.

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Results

launch date 04.2015
deadline 12.2015