Create mechanisms of independent road construction control

launch date 08.2015
deadline 06.2016
progress
20%
fact

Шкода дорозі зростає експоненційно, в залежності від ваги вантажівки

Why this reform:

Дана реформа дозволить розмежувати критичні повноваження, а саме: відокремити функцію “контролю та аудиту якості” від функцій “замовника” та “виконавця” робіт, що забезпечить незалежність та неупередженість при прийманні робіт.

 

Також з метою виконання Коаліційної Угоди та в контексті масштабної децентралізації в країні потрібно ліквідувати монопольне положення Укравтодору на ринку (в особі його дочірньої компанії ПАТ ДАК “Дороги України”), шляхом передачі доріг місцевого значення, відповідне фінансування та експлуатаційні потужності (Облавтодори) у власність місцевим органам влади.

 

Це значно підвищить ефективніть та гнучкість системи управління дорожнім господарством країни, дозволить громадянам реалізувати свої повноваження місцевого самоврядування, впливаючи на стратегію розвитку дорожньої мережі на місцях.

Description reform:
learn about implementation

Stage #1: Передача автомобільних доріг загального користування місцевого значення до сфери управління місцевих органів влади (Законопроект 0954)

start - deadline 04.2015 – 04.2016
completed task
1 / 3


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Task #1: completed.
Зробити опис та сегментацію всіх доріг в країні, враховуючи протяжність та їх стан.
Results:
Це дозволить зробити оцінку необхідних коштів на пріоритезувати етапи передачі доріг.
Task #2: in progress:
Внести зміни до законодавства, що формально дозволить провести децентралізацію.
Results:
Це дозволить визначити відповідальних осіб та процесс передачі доріг на місця.
Task #3: planned execution:
Передача доріг місцевого значення та відповідних експлуатаційних потужностей місцевим органам влади.
Results:
Дороги місцевого значення, відповідне майно та виробничі ділянки Облавтодорів, що обслуговували ці дороги, передано на баланс та в управління новоствореним обласним управлінням дорожнього господарства.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #2: Ліквідація ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" - управлінської компанії, що наразі об'єднує Облавтодори

start - deadline 07.2015 – 12.2016
completed task
1 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: completed.
Затвердження постанови про ліквідацію ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" рішенням Кабінету Міністрів України
Results:
Створено підстави для ліквідації монополії експлуатаційного утримання автомобільних доріг
Task #2: planned execution:
Вирішення проблеми кредиторської заборгованості ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України"
Results:
Дочірні підприємства ліквідованого ПАТ пройшли процедуру аудиту кредиторських заборгованостей, визначені актуальні борги, джерела та строки погашення. Проведено переговри з кредиторами, узгоджено умови їх погашення.
Task #3: planned execution:
Передача частини активів Облавтодорів, що задіяні в обслуговуванні доріг місцевого значення, місцевим органам влади.
Results:
Майно та виробничі потужності облавтодорів, що обслуговували дороги місцевого значення, передано на баланс та в управління новоствореним обласним управлінням дорожнього господарства.
Task #4: planned execution:
Створення державної компанії експлуатаційного утримання доріг державного значення.
Results:
Майно та виробничі потужності облавтодорів, що обслуговували дороги державного значення, передано на баланс та в управління державному підприємству експлуатаційного утримання доріг державного значення.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #3: Організаційне вдосконалення системи управління автомобільними дорогами державного значення

start - deadline 12.2015 – 04.2016
completed task
0 / 4


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Task #1: in progress:
Розмежування критичних повноважень замовника, виконавця та контролера робіт.
Обов'язкове делегування замовником контролю якості та технічного нагляду незалежним інженерним експертам.
Results:
Законодавчо врегульовано та запроваджено практику залучення до контролю за роботою підрядника незалежного інженера-консультанта.
Task #2: planned execution:
Розробка нової структури агентства Укравтодор з оптимізацією обласних служб, реорганізацією державних підприємств підпорядкованих агентству. Узгодження з процесами реорганізації обслуговуючої корпорації ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».
Results:
Створено нову модель управління державного агентства. Визначено підпорядкування та нові функції державних підприємств, скорочено кількість територіальних представництв агентства. Розроблено структуру взаємодії з новим підприємством утримання доріг державного значення.
Task #3: planned execution:
Законодавче врегулювання. Напрацювання нормативної документації з реорганізації агентства.
Results:
Внесено зміни до Положення про державне Агентство, напрацьовані відповідні накази та розпорядження.
Task #4: planned execution:
Реорганізація Укравтодору.
Results:
Оновлене агентство для здійснення управління дорогами державного значення з фокусом на адміністративні функції.

Legislation:

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution

Stage #4: Вдосконалення методологій системи управління станом автомобільних доріг державного значення

start - deadline 12.2015 – 07.2016
completed task
0 / 3


Scale execution:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Task #1: in progress:
Адаптація нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів , що регламентують правила управління проектами з будівництва та ремонтів до практик застосування контрактів Міжнародної федерації інженерів-консультантів (FIDIC).
Results:
Відмова від надмірних ресурсних і технологічних регламентацій, що блокують дотепер розвиток технологій та інновацій, відповідно конкурентного ринку.
Task #2: planned execution:
Відновлення системного моніторингу технічних показників стану автомобільних доріг і мостів, обладнання засобами обліку інтенсивності та складу потоків ТЗ. Створення та регулярне поповнення єдиної бази даних вказаними показниками.
Results:
Робоча модель розподілу фінансових ресурсів в залежності від технічного стану мережі з урахуванням соціально-економічного і адміністративного значення (СУСП та АЕСУМ). Забезпечено прозорість планування витрат і контролю доцільності.
Task #3: planned execution:
Розробка вітчизняної системи кількісних показників (на зразок підходу OPRC) для оцінки і оплати робіт та послуг з утримання автомобільних доріг за кінцевими
Results:
Перехід від існуючої системи регламентації та оцінки витрат до системи оцінки результатів роботи підрядників за показниками, що корелюють з рівнем безпеки руху і споживчими якостями автомобільних доріг. Прозорість та уніфікація контролю.

Conventions notation:

  • - completed
  • - in progress
  • - planned execution