Розробка, забезпечення прийняття закону України «Про внутрішній водний транспорт»
Протягом усіх років незалежності в Україні відсутній базовий спеціальний закон щодо судноплавства на річкових водних шляхах. Це фактично позбавляє внутрішній водний транспорт можливості сталого розвитку, залучення інвестицій, забезпечення безпеки судноплавства.
Подолання комплексу законодавчих, організаційних та фінансово-економічних проблем, що заважають сталому розвитку внутрішнього водного транспорту (ВВТ) України, суб’єктів господарювання будь-якої форми власності, які на законних підставах використовують об’єкти інфраструктури внутрішніх водних шляхів, у тому числі портів (терміналів), судновласників, інших суб’єктів та споживачів їхніх послуг (робіт). Державне регулювання у сфері внутрішнього водного транспорту здійснюється з метою реалізації єдиної економічної, інвестиційної, науково-технічної та соціальної політики розвитку внутрішнього судноплавства за принципами пріоритетності потреб внутрішнього водного транспорту та сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у зазначеній сфері. Проектом передбачається ціла низка стимулюючих новацій для переміщення вантажопотоків з автомобільних доріг на внутрішній водний транспорт для збереження дорожнього покриття та екології, нарощування вітчизняного суднобудування, зростання конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту та його привабливості для іноземних інвестицій тощо. Проектом акту визначено джерела фінансування витрат на утримання, ремонт та реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд за рахунок власника (власників) гідроелектростанцій Дніпровського каскаду; передбачено звільнення суден від плати за шлюзування; визначено умови звільнення від сплати в морських портах портових зборів для суден, що здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом; визначено джерела компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти інфраструктури річкових водних шляхів; передбачено звільнення від сплати за піднімання ферм мостів; впровадження автоматичного обліку річкових перевезень. Саме така модель утримання внутрішніх водних шляхів запроваджена у країнах ЄС.
Stage #1: Розробка законопроекту із залучення широкого кола учасників, що пов’язані із судноплавством на річкових водних шляхах (РВШ)
- 1.
- 2.
- 3.
Conventions notation:
- - completed
- - in progress
- - planned execution
Stage #2: Забезпечення прийняття законопроекту Верховною Радою України в першому читанні
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
Conventions notation:
- - completed
- - in progress
- - planned execution
Stage #3: Забезпечення прийняття законопроекту Верховною Радою України в другому читанні
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
Conventions notation:
- - completed
- - in progress
- - planned execution
Stage #4: Імплементація Закону України «Про внутрішній водний транспорт»
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
Conventions notation:
- - completed
- - in progress
- - planned execution