Для людей
з вадами зору

    Новини    14 Червня 2017, 13:12
Версiя для друку


Україна повинна скоротити рівень смертності на дорогах щонайменше вдвічі до 2020 року, - Володимир Омелян

14 Червня 2017, 13:12

Україна повинна скоротити рівень смертності на дорогах щонайменше вдвічі до 2020 року. Про це заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час засідання Уряду, яке відбулось 14 червня 2017 року.

У своєму виступі Володимир Омелян наголосив, що минулого і цього року Уряд, Міністерство інфраструктури, Укравтодор особливу увагу приділяють відновленню українських автошляхів: «Ми ремонтуємо не тільки траси міжнародного значення, дороги між містами і селами, а й інфраструктурно єднаємо Україну з ЄС, в тому числі, через розвиток прикордонної інфраструктури і ремонт під’їздних шляхів. Запуск Дорожнього фонду та децентралізація Укравтодору дозволять нам вже протягом п’яти років змінити стан автошляхів. Хочу підкреслити: Дорожній фонд розпочне роботу з 1 січня 2018 року».

За словами Міністра інфраструктури, покращення стану автошляхів не є запорукою зменшення смертності та травмування на дорогах: «Так, прийнято вважати, що погані дороги, відстутність розмітки, дорожніх знаків збільшує ризик аварій. Разом з тим, відремонтована дорога часто спонукає водія випробувати власні сили і сили транспортного засобу. Наслідком є перевищення швидкості, порушення правил дорожньго руху, травматизм і смерть. Так, 26 травня було відкрито нову дорогу на Вилково (Одеська область), а вже за 8 днів на цій дорозі сталася аварія, яка унесла 4 людських життя. Водій не їхав, а летів».

Очільник Міністерства інфраструктури заявив, що з покращенням якості дорожнього покриття проблема безпеки руху посилиться. За офіційними даними, минулого року на українських дорогах загинуло майже 3,5 тисячі людей. 33,5 тисячі було травмовано. За даними Світового банку, збитки економіки від ДТП складають 1,5-2,5% ВВП України, а сукупні річні збитки становлять 4,5 мільярди доларів.

Володимир Омелян наголосив, що роблема з безпекою на дорогах в Україні є нагальною для суспільства та держави. Укравтодор розробив План заходів, який грунтуватиметься на Стратегії з безпеки руху 2020 та включатиме принципи системи «4Е»: Engineering (Інжерерні стандарти: стандарти проектування, будівництва та безпеки на дорогах; стандарти автомобілів); Emergency (Порятунок: швидка медична допомога, допомога після аварії); Enforcement (Правоохоронний нагляд і контроль: контроль швидкості, контроль на вміст алкоголю в крові водія, контроль технічного стану транспортного засобу, контроль навантаження на дорогу, Education (освіта і навчання: усвідомлення та розуміння ризиків, формування поведінки водіїв, пасажирів, пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів).

Кроки, які пропонує Укравтодор з метою зменшення аварійності на автошляхах: будівництво 500 кільцевих розв’язок замість нерегульованих перехресть, оновлення технічних стандартів для проектування та будівництва доріг, облаштування 1000 наземних пішоходних переходів (островки безпеки, освітлення, якісні дорожні знаки та розмітка), запровадження інтелектуальних транспортних систем, в тому числі, й автоматичного вагового контролю, впровадження безпечних перехресть, спорудження надземних та підземних пішоходних переходів, будівництво об’їздних доріг населених пунктів, інженерна ліквідація місць концентрації ДТП, заміна застарілих бар’єрних огороджень, інші аналогічні інфраструктурні заходи.

«Дорожній фонд передбачає, що 5% коштів буде спрямовано саме на забезпечення безпеки руху на автошляхах.Вперше ми маємо захищену статтю фінансування на безпеку. Очікується, що 2018 року на безпеку буде спрямовано 1,6 млрд гривень, 2019-го – 2,5 млрд, а з 2020 – щонайменше 3,5 млрд. Україна може і має скоротити рівень смертності на дорогах щонайменше вдвічі до 2020 року», - наголосив Міністр інфраструктури України, - «Для цього Міністерство пропонує утворити координаційний орган з дорожньої безпеки під головування Прем'єр-міністра України. Цей орган координуватиме зусилля Міністерства інфраструктури, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства охорони здоров’я, Національної поліції, Укравтодору, Укртрансбезпеки, місцевих органів державної влади щодо розвитку системи безпеки на автошляхах. Нам потрібна єдина і збалансована державна політика в цій сфері. Тільки скоординовані дії дадуть системний результат. А результат –врятовані житті наших громадян».

Структура та функції координаційного органу з дорожньої безпеки: координаційний орган з безпеки дорожнього руху (розробка та реалізація стратегії, концепції та плану заходів з безпеки руху, координація дій, контроль виконання, розподіл відповідальності), Міністерство Інфраструктури – Генеральний Директорат з питань безпеки на транспорті (розробка та супровід проектів нормативно-правових актів, забезпечення розподілу коштів), Державне Агентство Інфраструктурних проектів України (розпорядник другого рівня, забезпечення ефективної реалізації плану заходів, збір статистичних даних, аналітика).

Міністр інфраструктури звернувся до Уряду з проханням підтримати проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року» та дати протокольне доручення: Мінінфраструктури разом з МВС, МОЗ, МОН, Мінрегіоном, Мінфіном, Мінекономрозвитку за участю громадських організацій розробити та подати Кабінету Міністрів України проект Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року для реалізації напрямів схваленої Стратегії, які потребують фінансування.

«Процес відновлення автошляхів має відбуватися паралельно із розбудовою дорожньої інфраструктури, в першу чергу, що стосується питань безпеки. Ми маємо скоординувати наші зусилля на центральному і регіональному рівнях з тим, аби травматизму та смертей на наших автошляхах було в рази менше. Разом з тим, хочу закликати громадян не перевищувати швидкість, користуватися пасками безпеки. Якщо влада буде виконувати свою роботу, громадяни – свою, в першу чергу, через відповідальне ставлення до свого власного життя та до життя інших людей, ми отримаємо хорошу синергію і результат», - додав Володимир Омелян.

Стратегія з безпеки руху 2020 from Міністерство інфраструктури України


ВСІ Новини