Дороги
VS Шляхи

Триває масштабний ремонт доріг по всій Україні. 95 % доріг перебували у зруйнованому стані і не ремонтувались 20-30 років. За 3 останні роки, вперше з часів Незалежності України, відремонтувано близько 7 000 км доріг. Дороги мають гарантійний термін обслуговування і підрядники мусять виправляти недоліки власним коштом.

Здійснено всеукраїнську дорожню реформу. Створено Дорожній фонд, який працює з 1 січня 2018 року. Вперше в історії Україна має захищене фінансування на ремонт і будівництво автошляхів. Завдяки Дорожньому фонду відомо, скільки коштів і яка область отримує на ремонт і відновлення автошляхів. Дорожній фонд працює ефективно, він виявився дієвим інструментом для розбудови українських автошляхів. У державному бюджеті на 2018 рік сукупне фінансування фонду становило 32,6 млрд грн. У 2019 році Дорожній фонд збільшиться з нинішніх 32,6 млрд гривень до майже 51 млрд гривень.

Розпочато будівництво нових автобанів: GO-Нighway та Via Carpatia. GO-Нighway з'єднає порти Балтійського і Чорного моря від Гданська до Одеси, Херсона та Миколаєва. Via Carpatia – транспортна магістраль, яка має з’єднати всю Європу – з півночі на південь. В Україні магістраль проходитиме через Львів, Мостиська, Тернопіль, Чернівці, Луцьк, Ягодин, Рівне, Житомир, Вінницю, Коростень, Умань, Одесу, Київ.

У 2018 році у межах реалізації GO-Нighway ремонтували дороги у Вінницькій, Черкаській, Львівській, Тернопільській, Хмельницькій областях.

За окремими бюджетними програмами здійснювали ремонти на ділянках доріг М-03 Київ — Харків — Довжанський - в Харківській, Полтавській, Донецькій областях, Н-31 Дніпро – Решетилівка – в Дніпропетровській та Полтавській областях, Н-03 Житомир — Чернівці – в Житомирській, Хмельницькій, Чернівецькій областях, Р-46 Харків — Охтирка - в Сумській та Харківській областях.

Великий обсяг робіт виконали за загальною Програмою розвитку мережі доріг на основних коридорах: М-06 Київ — Чоп, М-19 Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече, М-21 Виступовичі — Житомир — Могилів-Подільський на ділянці Житомир — Вінниця, М-22 Полтава — Олександрія, Н-08 на ділянці Запоріжжя — Маріуполь, Н-09 Мукачеве — Львів, Н-11 Дніпро — Миколаїв.

1 січня 2018 року відбулась децентралізація Укравтодору – 123 тис. км автошляхів було передано на обласний і місцевий рівень разом із відповідним фінансуванням. Субвенція з Дорожнього фонду місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у 2018 році - 11 млрд 530 млн 865,2 тис. грн, у 2019 році – більше ніж 14,6 млрд гривень.

Топ-7 областей за обсягами використання коштів Дорожнього фонду, які було спрямовано на ремонт автошляхів місцевого значення у 2018 році: Хмельницька – 100 % виконання, Вінницька – 98 % виконання, Чернігівська – 96 % виконання, Запорізька – 94 % виконання, Львівська, Харківська – 92 % виконання, Дніпропетровська – 91 % виконання.

З червня 2018 року у Міністерстві інфраструктури України запровадили щомісячне оприлюднення результатів використання коштів з державного бюджету місцевими бюджетами.

generated with ISM

З метою збереження доріг від руйнування перевантаженим транспортом, у 2016 році введено габаритно-ваговий контроль на автошляхах. У 2017 році закуплено 78 нових комплексів, наразі їх кількість перевищує 100 одиниць.

У 2018 році розпочато проект щодо системи контролю трафіку. Ця система є елементом «розумної дороги» - сучасного цифрового рішення, що забезпечує управління галуззю в режимі онлайн, з мінімальним втручанням чиновника.

Зміст проекту полягає в наступному: WiM-комплекси, яких буде збудовано 10 одиниць, виявлятимуть серед потоку перевантажені вантажівки і передаватимуть інформацію про них інспекторам “Укртрансбезпеки” на мобільні пункти контролю, розташовані далі по дорозі. Системи будуть розташовані на автодорогах М-01, М-03, М-05, М-06, М-07. Тобто, на початковому етапі WiM-комплекси працюватимуть у режимі преселекції, а пізніше – в автоматичному режимі накладання санкцій. Стратегічні цілі застосування технології WiM: зберегти дороги від передчасного руйнування, зменшити ймовірність і тяжкість наслідків дорожніх аварій за участі вантажівок, створити невідворотність контролю та покарання за порушення вимог законодавства стосовно вагових обмежень.

Розроблено Національну програму з підвищення безпеки автошляхів. Ця програма фінансується за рахунок 5% з Дорожнього фонду, передбачено виділення близько 8 млрд гривень. Ми плануємо створити об’єкти безпечної інфраструктури: 500 острівців безпеки, 500 кільцевих розв'язок і 1000 освітлених пішохідних переходів. В рамках програми було визначено 109 місць найбільшої концентрації ДТП по усій Україні, аби зробити їх безпечними.

Володимир Омелян

Міністр інфраструктури України


З кожним роком в Україні буде більше якісних автодоріг і контролю за ними. Цифри приємно вражають. Протягом 2014−2018 років нами відновлено 7342 км автошляхів. Це як дорога з Києва до Нью-Йорку. З них 3800 км – за 2018 рік. Це більше, ніж дорога Київ − Мадрид.

З Дорожнього фонду виділено 23,8 млрд на дороги державного значення, 11,5 млрд – на дороги місцевого значення. Україна вперше виділяє таке значне фінансування і вперше залучає масштабний громадський контроль якості робіт та контроль відповідності документації фактично виконаним роботам. Безпрецедентний моніторинг доріг проведено у вересні−листопаді 2018 року.

Крім того, якщо при будівництві доріг у 2015−2016 роках використовувалася трирічна гарантія, починаючи з 2017 року – п’ятирічна, то з 2018 року – від 5 до 10 років, а з наступного 2019 року гарантія буде обов’язково 10 років на середній капітальний ремонт і нове будівництво. В рамках цього гарантійного періоду будь-яка компанія, якій замовник виставив акт дефектності, повинна усунути всі виявлені недоліки за власний рахунок. Платники податків нічого знов не будуть платити. І в 95% випадках компанії-підрядники погоджуються з актами та усувають дефекти, недоліки за власний рахунок. У тендерах на ремонтно-будівельні роботи на автошляхах в Україні вже беруть участь понад 40 компаній і конкуренція, а з нею і якість робіт, невпинно зростають.