Порти 2018

З 1 січня 2018 року на 20% зменшено ставки портових зборів. У 2018 році розпочала роботу Державна морська адміністрація. Основними завданнями Морської адміністрації є забезпечення та контроль за безпекою на морському та річковому транспорті.

Незважючи на складну ситуацію на Азовському морі, морські порти України у 2018 році збільшать перевалку вантажів у порівнянні з 2017 роком приблизно на 1,3 млн. т.

Експорт у портах склав 98,9 млн т*, що на 383 тис. т більше, ніж у минулому році, імпорт - 23,78 млн т*, що на 3,36 млн т більше показника 2017 р.

Перевалка контейнерів - 10,93 млн т., збільшення обробки контейнерних вантажів на 11%.

Внутрішні перевезення між морськими портами України - 2,1 млн т, що на 14,2% (260 тис.т) більше, ніж в минулому році.

На 9 об’єктах у морських портах тривають роботи з днопоглиблення.

Підготовлено до концесії два проекти в портах «Ольвія» і «Херсон».

Кількість суднопроходів по р. Дніпро - 16 390, зростання на 11%. Перевезено близько 10 млн т вантажів, що на 22,4% більше за показники 2017 року.

Завершено днопоглиблення в рамках спільного проекту АМПУ, Cargill та MV Cargo у порту Южний. АМПУ створені операційна акваторія (15 м) та підхідний канал (16 м) до причалу № 25 в порту Южний. Зерновий термінал потужністю 5 млн т на рік готовий на 78%, ведуться перші відвантаження зерна. Загальний обсяг інвестицій у проект складає понад $150 млн.

Завершено реконструкцію підхідного каналу у порту Чорноморськ.

Реконструкція проведена вперше за останні 20 років. Збільшено параметри підхідного каналу: довжину – до 1600 м, ширину – до 160 м, глибину – до 16 м. Тривають роботи за другою частиною проекту – днопоглиблення операційної акваторії першого ковша Сухого лиману. По закінченню державні та приватні стивідорні компанії, що працюють у порту Чорноморськ зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу. Підрядник Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC). Інвестиції АМПУ в реалізацію проекту складають 404,1 млн грн (без ПДВ). Економія коштів склала 10% від очікуваної вартості або 40 млн грн.

Вперше за останні 7 років розпочато днопоглиблення у порту Херсон.

Обсяг робіт (403 тис м3) у 4 рази більший ніж будо зроблено з 2005по 2013 роки.

Адміністрацією морських портів підписано 32 меморандуми з бізнесом про розвиток портової інфраструктури, які передбачають інвестиції на суму понад 30 млрд грн.

У 2018 році підписано 11 меморандумів на суму майже 7,6 млрд. грн. Співвідношення приватних та державних інвестицій складає 5 до 1.

Володимир Омелян

Міністр інфраструктури України


Україна цього року успішно пройшла аудит ІМО. Україна підтвердила свій статус морської держави, і вкрай важливо, що такою ж є оцінка наших міжнародних партнерів, зокрема, Міжнародної морської організації. Ми маємо певні зауваження за підсумками аудиту, але серед понад 50 країн, які теж проходили аудит ІМО, результат України можна вважати зразковим. Це однозначно успіх не тільки морської галузі, а й України загалом.

Коли ми в 2014 році прийшли у Міністерство інфраструктури, ми чітко розуміли, що у випадку державних об’єктів власності завжди буде спокуса корупційного збагачення і завжди буде ризик неефективного управління. Тому ми визначили дві ключові речі: перша – це приватизація всіх об’єктів, що можна приватизувати, і друга – це передача в концесію тих об’єктів, які мають стратегічний характер для держави. Це стосується як морських портів, так і в подальшому аеропортів, інших об’єктів інфраструктури. Логіка цього дуже проста: оренда державного майна приводить до численних зловживань. Фактично, бюджети всіх рівнів недоотримують сотні мільйонів і мільярдів гривень. У випадку концесії надходження зростуть мінімум в 2,5-3 рази, державне майно буде управлятися провідними світовими компаніями, які будуть зацікавлені інвестувати власні кошти для того, щоб розвивати виробничу базу, створювати нові робочі місця, а отже, отримувати більше прибутку. В підсумку держава отримує величезний ефект від залучення провідних компаній. Саме тому ми вважаємо, що народні депутати повинні невідкладно прийняти новий Закон про концесію. Цей закон є універсальним і стосується не лише інфраструктури. Ми підготували всю необхідну законодавчу базу спільно з Мінекономрозвитку, спільно з нашими колегами з міжнародних фінансових інституцій. Ми імплементуємо найкращі світові практики в законодавстві.