Захист доріг від передчасного руйнування: система габаритно-вагового контролю

дата старту 04.2015
дедлайн 12.2016
прогрес
48%
факт

Ремонтувати дороги, не забезпечивши їх захист - це гроші "на вітер"

Навіщо ця реформа:

Існуюча на сьогодні в Україні система контролю габаритно-вагових параметрів є неефективною, та ураженою системною корупцією, внаслідок чого вона повністю дискредитувала себе. В результаті, майже кожен третій вантажний автомобіль порушує вагові норми, що призводить до стрімкого руйнування дорожнього полотна та несучої основи. На сьогодні вже більше 97% доріг знаходяться в незадовільному стані, значна частина доріг місцевого значення є повністю зруйнованою.

 

Перед тим, як вкладати значні кошти у відновлення доріг, потрібно захистити їх від передчасного руйнування через порушення вантажними автомобілями норм вагового контролю. Інакше це будуть гроші, “викинуті на вітер”.

Опис реформи:

Потрібно забезпечити створення нової ефективної системи контролю, використовуючи кращий світовий досвід. А також посилити відповідальність за порушення вагових норм, встановивша справедливі штрафи, що покриватимуть шкоду, нанесену дорозі.

 

Для цього повинні бути вирішені наступні задачі:

  • вагові обмеження на дорогах потрібно привести у відповідність з несучою здатністю, під яку вони запроектовані: 7 тонн на вісь для доріг місцевого значення (4-5 категорії), та 11 тонн на вісь для доріг державного значення (1-3 категорії)
  • необхідно скасувати платні “індульгенції” на знищення доріг, заборонивши перевезення подільних вантажів понад нормативи. Дозвіл на перевезення вантажів понад встановлені вагові обмеження може видаватися лише на унікальні неподільні вантажі, та за умови, що їх неможливо перевезти річкою, залізницею чи повітрям
  • необхідно ввести подвійну відповідальність за порушення вагових норм: не лише перевізника, але й компанії, яка завантажує автомобіль. Саме останні мають “на озброєнні” засоби точного вагового контролю, та будучи при цьому замовниками перевезень прагнуть перекласти відповідальність за порушення норм на перевізника
  • суттєво збільшити штрафні санкції за порушення вагових норм, забезпечивши відшкодування реальної шкоди дорозі. Передбачити конфіскацію транспортного засобу при повторному порушенні на протязі кварталу чи року
  • необхідно внести зміни до законодавства, що дозволить фіксувати вагові параметри автомобіля автоматичними засобами “на ходу”, що значно підвищить ефективність роботи інспекторів. Адже вони зупинятимуть лише автомобілі, які з великою долею імовірності (90%) порушують вагові норми.
  • система вагового контролю повинна бути повністю реформована за прикладом нової поліції. На перехідний період потрібно залучити громадськість та волонтерів для спільного патрулюванно доріг та запобігання корупції в існуючій системі

Матерiали:
дізнатись про впровадження

Етап #1: Введення додаткових вагових обмежень на дорогах загального користування

старт - дедлайн 08.2015 – 12.2015
виконано задач
2 / 2


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
Задача #1: виконано.
Обмеження руху вантажівок загальною вагою 40 тон (для контейнеровозів - понад 46 тон) дорогами державного значення.
Результати:
Ухвалення Постанови КМУ про внесення змін до п. 22.5 Правил дорожнього руху.
Задача #2: виконано.
Встановлення вагових обмежень на дорогах місцевого значення (4-5 категорії) на рівні 7 тон на вісь, або 24 тони повної ваги.
Результати:
Приведення вагових обмежень на дорогах до їх несучої здатності. Більшість доріг в Україні (75%) здатні витримувати навантаження не більше 7 тон на вісь. Заборона автомобілям (певної ваги) руху дорогами, що не здатні витримувати їх вагу, зупинить стрімке руйнування.

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #2: Суттєве збільшення штрафних санкцій за порушення габаритно-вагових норм

старт - дедлайн 10.2015 – 10.2016
виконано задач
3 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: виконано.
Розробка відповідного проекту змін до законодавчих актів України.
Розміри штрафних санкцій повинні покривати реальну шкоду, що нанесено дорозі порушником. Штраф має забезпечити можливість відновлення дорожнього покриття. Альтернативно, може бути в 10 разів більше.
Результати:
Розроблено проект змін до законодавства щодо підвищення адміністративної відповідальності водіїв, посадових осіб, що здійснюють випуск на лінію ТЗ за порушення габаритно-вагових норм
Задача #2: виконано.
Погодження із зацікавленими відомствами. Опрацювання зауважень та пропозицій. Направлення доопрацьованого проекту на розгляд Уряду.
Результати:
Проведено аналіз зауважень та пропозицій. За необхідності внесено зміни до проекту. Доопрацьований документ передано на ухвалу до Уряду.
Задача #3: виконано.
Реєстрація законопроекту у ВР. Погодження з комітетами, винесення на голосування.
Результати:
Законопроект зареєстровано, пройшов всі процедури до ухвалення Верховною Радою.
Задача #4: планується виконання:
Ухвалення законопроекту Верховною Радою України
Результати:
Законопроект ухвалено.

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #3: Запровадження солідарної відповідальності за перевищення вагових норм замовником та виконавцем перевезення.

старт - дедлайн 10.2015 – 10.2016
виконано задач
3 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: виконано.
Розробка відповідного проекту змін до законодавчих актів України.
Результати:
Розроблено проект змін до законодавства щодо введення режиму одночасної адміністративної відповідальності перевізників та суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють навантаження ТЗ за порушення габаритно-вагових норм.
Задача #2: виконано.
Погодження із зацікавленими відомствами. Опрацювання зауважень та пропозицій. Направлення доопрацьованого проекту на розгляд Уряду.
Результати:
Проведено аналіз зауважень та пропозицій. За необхідності внесено зміни до проекту. Доопрацьований документ передано на ухвалу до Уряду.
Задача #3: виконано.
Реєстрація законопроекту у ВР. Погодження з комітетами, винесення на голосування.
Результати:
Законопроект зареєстровано, пройшов всі процедури до ухвалення Верховною Радою.
Задача #4: планується виконання:
Ухвалення законопроекту Верховною Радою України
Результати:
Законопроект ухвалено

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #4: Створення нової дорожньої інспекції - УкртрансБезпеки, за зразком нової поліції

старт - дедлайн 06.2015 – 12.2016
виконано задач
0 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: в процесі виконання:
Система відеоконтролю для фотофіксації дій інспектора. Автоматичне розпізнавання номеру автомобіля, що зупинено. Негайна передача цих даних за допомогою GPRS на сервери МІУ, МВС та Укртрансбезпеки для контролю якості роботи інспектора з боку держави та громадськості.
Результати:
Відсутність корупції та можливість подвійного державного та громадського контролю за діяльністю інспекторів в онлайн режимі.
Задача #2: в процесі виконання:
Технічне забезпечення роботи інспекторів мобільними ваговими комплексами в кількості 70-100 одиниць для роботи мобільних груп всією територією України.
Результати:
Забезпечення ефекту несподіванки, на відміну від стаціонарних пунктів, яких досвідчені порушники можуть уникати. Мобільні екіпажи зможуть також забезпечити контроль на дорогах місцевого значення, де спорудження стаціонарних комплексів економічно не доцільне.
Задача #3: в процесі виконання:
Розгортання стаціонарних вагових комплексів зважування ТЗ на ходу. 30-50 комплексів на першому етапі, покриваючи кожну область та морські порти. В подальшому довести кількість динамічних комплексів до 200.
Результати:
Після запровадження ефективного вагового контролю залишається лише 10% порушників. Така система забезпечить значне підвищення роботи інспектора за рахунок того, що він зможе витрачати час на перевірку лише тих ТЗ, що порушують вагові норми з ймовірністю 98%+.

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Підсумки

дата старту 04.2015
дедлайн 12.2016