Забезпечення якісного виконання дорожніх робіт: незалежний контроль та гарантії якості

дата старту 04.2015
дедлайн 12.2015
прогрес
44%
факт

Наразі Укравтодор сам себе контролює. Потрібен незалежний контроль

Навіщо ця реформа:

Дана реформа забезпечить об’єктивний контроль якості будівництва, ремонту та утримання доріг, що дозволить суттєво підняти ефективність використання коштів, викорінити корупцію, та забезпечити гарантійні терміни служби дорожнього покриття.

Опис реформи:

Кінцева мета полягає в тому, щоб замовник (держава) платив підряднику за виконані роботи лише після того, як незалежний аудитор перевірив їх якість, або підрядник забезпечить належні фінансові гарантії на період гарантійного терміну служби дороги.

 

Суть реформи полягає в тому, щоб забезпечити ефективний контроль якості виконання дорожніх робіт та послуг на всіх важливих етапах, від проектування, до будівництва та фінальної прийомки.

 

Реформування полягатиме у запровадженні різних механізмів контролю якості, котрі довели свою ефективність та використовуються у інших країнах:

  • контроль якості всіх робіт за допомогою незалежних аудиторів
  • збільшення гарантійного терміну на виконані роботи з 1 (зараз) до 5-10 років
  • впровадження механізмів фінансових гарантій на виконані роботи
  • запровадження громадського контролю, прозорості та відкритості даних

Реформа розпочнеться із запровадження незалежного контролю якості шляхом залучення незалежних міжнародних компаній та експертів до контролю якості всіх видів дорожніх робіт, що фінансуються за рахунок держави. Так, починаючи з 2016 року, жодний контракт не буде оплачений, якщо на акті виконаних робіт не буде підпису незалежного аудитора, котрий підтвердить, що роботи виконані якісно.

 

На сьогодні замовником послуг з контролю якості дорожніх робіт є Укравтодор. Проте всі такі послуги він закуповує у власних структурах: контроль виконують ДП “ДорЦентр” та інженери з контролю якості, які працюють у Службах автомобільних доріг.

 

У процесі реформи, всі ці структури буде ліквідовано, а контроль якості буде передано незалежним експертам на аутсорсинг. На початковому етапі (2016 рік) послуги незалежних експертів будуть фінансуватись за кошти, що надаються Світовим Банком у кредит, а в подальшому, після ліквідації ДорЦентру, такі послуги будуть замовлятись за рахунок держави.

 

В подальшому планується також створення «Асоціації інженерів у сфері автомобільних доріг», котра візьме на себе підготовку та сертифікацію українських незалежних аудиторів, а також незалежний технічний та експертний контроль. Це дозволить здешевити дані послуги за рахунок залучення українських незалежних інженерів-експертів.

 

Також буде посилено громадський контроль, шляхом забезпечення повної прозорості будівельних процесів, інформування громадськості та користувачів доріг про плани та виконання робіт, та допуск їх до контролю якості разом з незалежними інженерами-аудиторами.

 

Також буде підвищено відповідальність підрядника шляхом збільшення гарантійного терміну з 1 до 5-10 років та страхування ризиків його банкрутства. Альтернативно, можна використовувати довгострокові (5-10 років) контракти на будівництво та подальшу експлуатацію дороги.

дізнатись про впровадження

Етап #1: Запровадження незалежного контролю якості шляхом залучення незалежних міжнародних компаній та експертів до контролю якості всіх видів дорожніх робіт, що фінансуються за рахунок держави

старт - дедлайн 01.2015 – 06.2015
виконано задач
1 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: виконано.
Пілотний проект з незалежного аудиту дорожніх робіт
Результати:
Напрацовано методику незалежного контролю якості дорожніх робітіз залученням незалежних контролерів-аудиторів на прикладі однієї області. За результатами аудиту отримано вичерпні дані для підготовки технічного завдвння з проведення тендерів/конкурсів закупівлі подібних
Задача #2: в процесі виконання:
Запровадити незалежний контроль якості виконання дорожніх робіт в усіх областях України. Закупити послуги на 2016 рік за кошти Світового Банку.
Результати:
Об'єктивний контроль якості всіх дорожніх робіти, що фінансуються за рахунок держави, починаючи з 2016 року
Задача #3: планується виконання:
Об'єднати дублюючі структури (ДорЦентр та представництва в обласних службах автомобільних доріг САД), що формально займаються контролем якості. Підпорядкувати ДП ДорЦентр Міністерству інфраструктури.
Результати:
Відокремлено від Замовника функцію контролю якості виконаних робіт.
Задача #4: планується виконання:
Сприяти створенню «Асоціації інженерів у сфері автомобільних доріг», котра візьме на себе підготовку та сертифікацію українських аудиторів, а також незалежний технічний та експертний контроль
Результати:
Ліквідовано монополію контролю якості, ринок послуг контролю якості відкрито для незалежних інженерів-аудиторів. Суттєве здешевлення послуг контролю за рахунок залучення вітчизняних спеціалістів.

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #2: Збільшення гарантійного терміну на виконані роботи з 1 (зараз) до 5-10 років

старт - дедлайн 09.2015 – 01.2016
виконано задач
0 / 1


Шкала виконання:
  • 1.
Задача #1: в процесі виконання:
Збільшити гарантійні строки на дорожні роботи до 5-10 років
Результати:
Держава повинна вимагати , щоб усі капітальні ремонти, виконані за кошти державного бюджету, або профінансовані з кредитів під державні гарантії, мали гарантійний строк 9-12 років, а для цементно-бетонних доріг 28-30 років.

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #3: Впровадження механізмів фінансових гарантій на виконані роботи.

старт - дедлайн 01.2016 – 12.2016
виконано задач
0 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: в процесі виконання:
Прив'язка виплат за виконані роботи з експлуатаційного утримання автодоріг до кінцевих результатів (OPRC).
Результати:
Роботи будуть оплачуватись лише в разі відповідності технічному завданню та за фактом надання послуг згідно контракту. В новому, третьому проекті Світового Банку планується здійснювати утримання доріг M03, M06 та M07 на умовах OPRC.
Задача #2: планується виконання:
Страхування ризику банкрутства підрядника протягом гарантійного строку.
Результати:
У випадку банкрутства підрядника протягом гарантійного строку, страхова компанія бере на себе виплати за гарантійним випадком на усунення наслідків.
Задача #3: планується виконання:
Запровадження довгострокових (5-7 річних) контрактів утримання автодоріг, а також будівництво або капітальний ремонт з подальшим експлуатаційним утриманням (через зміни в ЗУ Про державні закупівлі).
Результати:
Компанія, що має можливість довгостроково утримувати дорогу, проводить ремонт якісно з метою максимального захисту дорожнього одягу та основи, вчасно проводить всі регламентні роботи, заощаджуючи майбутні витрати на утримання.

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Підсумки

дата старту 04.2015
дедлайн 12.2015