Забезпечення достатнього та ритмічного фінансування дорожньої галузі: Дорожній Фонд

дата старту 06.2015
дедлайн 03.2017
прогрес
70%
факт

Гроші на дороги є, але сьогодні вони до них просто не доходять

Навіщо ця реформа:

На сьогодні в Україні дорожні роботи фінансуються за рахунок акцизів з пального, яких збирається близько 35-40 мільярдів гривень щорічно. А за умови легалізації тіньового ринку імпорту нафтопродуктів, ця сума може сягати 50-60 млрд. грн. вже сьогодні.

 

Проте, реально на будівництво та ремонт доріг за останні 10 років доходило не більше 20%-30% від цієї суми. Це було пов’язано з неефективною та непрозорою системою розподілу та використання цих коштів з боку державних органів та Укравтодору.

 

Необхідно нарешті вирішити цю проблему та забезпечити достатнє та ритмічне фінансування дорожньої галузі, а також цільове використання коштів.

 

Також потрібно знайти додаткові джерела фінансування, для того, щоб відремонтувати наші дороги якомога швидше. Ними можуть стати детінізація ринку імпорту нафтопродуктів, плата з вантажівок вагою більше 12 тонн та/або подальше збільшення акцизів на пальне.

Опис реформи:

Планується створити спеціалізований Державний Дорожній фонд та Територіальні Дорожні фонди, до яких будуть надходити всі акцизи та штрафи, зібрані на дорогах, та використовуватись цільовим способом лише на дорожні роботи та супутню інфраструктуру.

 

Для цього необхідно ухвалити необхідне законодавство “Про Дорожній фонд”, а також внести відповідні зміни до Закону про бюджет. Наразі відповідні проекти напрацьовані Міністерством інфраструктури спільно з робочою групою народних депутатів України та експертів дорожнього ринку. Законопроекти пройшли обговорення та зареєстровані в РАДІ.

дізнатись про впровадження

Етап #1: Створити Державний Дорожній Фонд та Територіальні Дорожні Фонди в областях України для забезпечення достатнього та ритмічного фінансування галузі.

старт - дедлайн 06.2015 – 03.2017
виконано задач
4 / 5


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
  • 5.
Задача #1: виконано.
Створення робочої групи з Народних Депутатів, спеціалістів МІУ, юристів, експертів галузі та розробка відповідних законопроектів
Результати:
Проект Закону України "Про Державний дорожній фонд та Територіальні дорожні фонди."
Задача #2: виконано.
Подача законопроекту на реєстрацію до Верховної Ради
Результати:
Реєстрація законопроекту в РАДІ та отримання позитивних відгуків від зацікавлених органів влади
Задача #3: виконано.
Розгляд законопроекту на комітеті ВРУ з питань транспорту
Результати:
Законопроект погоджено комітетом
Задача #4: виконано.
Розгляд законопроекту на комітеті ВРУ з питань бюджету
Результати:
Законопроект погоджено комітетом
Задача #5: в процесі виконання:
Внесення законопроекту на голосування та ухвалення Народними депутатами ВРУ
Результати:
Законопроект ухвалено ВРУ

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #2: Імплементація закону: створення Державного дорожнього фонду та Територіальних дорожніх фондів

старт - дедлайн 10.2016 – 03.2017
виконано задач
0 / 2


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
Задача #1: планується виконання:
Розробка та затвердження методик та процедур розподілу надходжень до ДДФ на витрати за конкретними проектами дорожніх робіт, погашення кредитів МФО та інших витрат дорожнього господарства.
Результати:
Процедури розподілу надходжень до ДДФ затверджено Кабінетом Міністрів.
Задача #2: планується виконання:
Створення відповідних рахунків у Казначействі
Результати:
Операційна готовність рахунків у Казначействі до проплат за виконані дорожні роботи

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #3: Техніко-економічне дослідження впровадження плати для транспортних засобів масою більше 12 тон за користування автомобільними дорогами загального користування державного значення

старт - дедлайн 01.2016 – 09.2017
виконано задач
1 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: виконано.
Визначення переліку проблемних питань для дослідження. Формування технічного завдання для консультанта-розробника.
Результати:
Дослідження проводиться за кредитні кошти, що надаються Світовим Банком. Від результату виконання завдання консультантом-розробником має надати Україні оптимальне рішення інституційних змін.
Задача #2: в процесі виконання:
Тендерна процедура закупівлі послуг консультанта
Результати:
Обрано досвідчену компанію для виконання проекту, укладено відповідний договір.
Задача #3: планується виконання:
За напрацьованим порівняльним аналізом досвіду країн, що впровадили інтелектуальні транспортні системи, в тому числі системи справляння плати з ТЗ масою більше 12 т, обирається рішення для України.
Результати:
Робочою міжвідомчою групою за участі фахівців галузі та представників громадськості обрано оптимальне технологічне рішення справляння плати й підхід формування тарифів, відповідне рішення офіційно затверджено.
Задача #4: планується виконання:
Розробка концепції та детальної архітектури інтелектуальної транспортної системи. Підготовка технічної, тендерної документації, нормативної бази.
Результати:
Розроблено концепцію, детальна архітектура та план впровадження інтелектуальної транспортної системи. Здійснено повне документальне забезпечення.

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #4: Запровадження плати за проїзд з автомобілів загальною масою більше 12 тонн

старт - дедлайн 10.2015 – 01.2016
виконано задач
0 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: в процесі виконання:
Розробка законопроекту "Про впровадження плати за використання транспортними засобами вагою більше 12 тонн автомобільних доріг загального користування державного значення"
Результати:
Подання законопроекту "Про впровадження плати за використання транспортними засобами вагою більше 12 тонн автомобільних доріг загального користування державного значення" на реєстрацію до Верховної Ради
Задача #2: в процесі виконання:
Розгляд проекту на Комітеті ВР з питань транспорту
Результати:
Законопроект погоджено комітетом
Задача #3: планується виконання:
Внесення законопроекту на голосування та ухвалення народними депутатами ВРУ
Результати:
Створення законодавчих підстав для впровадження системи стягнення з вантажних транспортних засобів фактичною вагою більше 12 тонн.

Забезпечення додаткових надходжень до Дорожнього фонду на рівні 10-15 млрд.грн. на рік

Законодавство:

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #5: Детінізація ринку імпорту нафтопродуктів

старт - дедлайн 01.2016 – 12.2016
виконано задач
0 / 2


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
Задача #1: в процесі виконання:
Посилення обліку операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку
Результати:
Запровадження акцизної накладної, як обов'язкового електронного документу, которий повинен складатись при виконанні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку
Задача #2: планується виконання:
Посилення прикордонного контролю на напрямках з підвищеним ризиком: кордони з Республікою Молдова та Республікою Білорусь
Результати:
Перекриття контрабандних потоків імпорту пального з боку прикордонників

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #6: Збільшення надходжень від акцизів на імпорт пального

старт - дедлайн 01.2016 – 03.2016
виконано задач
0 / 1


Шкала виконання:
  • 1.
Задача #1: в процесі виконання:
Збільшити надходження від акзиців з імпорту нафтопродуктів шляхом перегляду ставок
Результати:
Запровадження нового принципу розрахунку акцизного податку на бензин та дизпаливо, що забезпечить додаткові надходження в бюджет в розмірі від 20 млрд.грн. на рік до 50 млрд.грн. на рік

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Підсумки

дата старту 06.2015
дедлайн 03.2017