Розробка, забезпечення прийняття закону України «Про внутрішній водний транспорт»

дата старту 03.2015
дедлайн 03.2016
прогрес
45%
факт

Навіщо ця реформа:

Протягом усіх років незалежності в Україні відсутній базовий спеціальний закон щодо судноплавства на річкових водних шляхах. Це фактично позбавляє внутрішній водний транспорт (ВВТ) можливості сталого розвитку, залучення інвестицій, забезпечення безпеки судноплавства.

Ця реформа необхідна для подолання комплексу законодавчих, організаційних та фінансово-економічних проблем, що заважають сталому розвитку (ВВТ) країни.

Опис реформи:

Відсутність базового закону, що регулює функціонування ВВТ негативно вплинула на його розвиток, стримує використання внутрішніх річкових водних шляхів у повній мірі, створила умови для незадовільного стану річкового господарства і скорочення інвестицій, зумовила суттєвий рівень зносу інфраструктури та брак бюджетних коштів на її утримання, гостру нестачу флоту для перевезень вантажів річками. Відсутність надійного економічного механізму утримання судноплавних гідроспоруд (шлюзів) несе загрозу надзвичайної ситуації техногенного характеру територій і міст у Дніпровському басейні, не дозволяє забезпечити комплексний розвиток, нарощування потенціалу та підвищення конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту.

Запропонований проект акта є спеціальним галузевим законом у сфері ВВТ, який, зокрема, регулює діяльність ВВТ, використання річкових водних шляхів та їх берегових смуг для судноплавства, відносини, пов’язані з використанням річкових суден, суден змішаного плавання, малих, спортивних і розважальних суден під час їх плавання внутрішніми річковими водними шляхами, визначає правовий режим об’єктів інфраструктури ВВТ, діяльність органів виконавчої влади, що здійснюють державне регулювання, управління, державний нагляд та контроль за безпекою судноплавства, адміністрації річкових водних шляхів України, суб’єктів господарювання будь-якої форми власності, які на законних підставах використовують об’єкти інфраструктури внутрішніх водних шляхів, у тому числі портів (терміналів), судновласників, інших суб’єктів та споживачів їхніх послуг (робіт). Державне регулювання у сфері ВВТ здійснюється з метою реалізації єдиної економічної, інвестиційної, науково-технічної та соціальної політики розвитку внутрішнього судноплавства за принципами пріоритетності потреб внутрішнього водного транспорту та сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у зазначеній сфері. Проектом передбачається ціла низка стимулюючих новацій для переміщення вантажопотоків з автомобільних доріг на ВВТ для збереження дорожнього покриття та екології, нарощування вітчизняного суднобудування, зростання конкурентоспроможності ВВТ та його привабливості для іноземних інвестицій тощо. Проектом акту визначено джерела фінансування витрат на утримання, ремонт та реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд за рахунок власника (власників) гідроелектростанцій Дніпровського каскаду; передбачено звільнення суден від плати за шлюзування; визначено умови звільнення від сплати в морських портах портових зборів для суден, що здійснюють перевезення ВВТ; визначено джерела компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти інфраструктури річкових водних шляхів; передбачено звільнення від сплати за піднімання ферм мостів; впровадження автоматичного обліку річкових перевезень. Саме така модель утримання внутрішніх водних шляхів запроваджена у країнах ЄС. Законопроектом передбачено низку дерегуляцій стосовно прогулянкових малих суден – їх реєстрації, технічного нагляду, умов збереження та виходу на воду. Проведено чіткій розподіл прогулянкових суден і суден для розваг (водних мотоциклів). Термінологія законопроекту приведена у повну відповідність із европейським законодавством в галузі судноплавства.

дізнатись про впровадження

Етап #1: Розробка законопроекту із залучення широкого кола учасників, що пов’язані із судноплавством на річкових водних шляхах (РВШ)

старт - дедлайн 03.2015 – 07.2015
виконано задач
3 / 3


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
Задача #1: виконано.
Формування робочої групи з представників річкових перевізників, портів, терміналів, суб’єктів забезпечення безпечного судноплавства, обслуговування ВВТ, судновласників малих і спортивних суден, громадських організацій, органів державної влади
Результати:
Виявлення активних представників громадськості і бізнесу, организація їх роботи
Задача #2: виконано.
Робота робочої групи
Результати:
Синтез, обговорення комплексу взаємопов’язаних законодавчих рішень
Задача #3: виконано.
Підготовка законопроекту, проведення його обговорення, попереднє узгодження з органами влади
Результати:
Приведення пропозицій Міністерства та робочої групи у взаємоувязаний пакект законодавчих ініциатив

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #2: Забезпечення прийняття законопроекту Верховною Радою України в першому читанні

старт - дедлайн 08.2015 – 12.2015
виконано задач
3 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: виконано.
Підготовка регламентного пакету документів для реєстрації законопроекту
Результати:
Крок, передбачений регламентом ВР
Задача #2: виконано.
Передача законопроекту та регламентного пакету документів народним депутатам-представникам галузі в Комітеті Верховної Ради по транспорту
Результати:
Реєстрація законопроекту у ВР
Задача #3: виконано.
Реєстрація законопроекту, включення до порядку денного сесії Верховної Ради, попереднє обговорення з Комітетом по транспорту, доопрацювання та внесення в узгодженій редакції
Результати:
Удосконалення тексту законопроекту на базі зауважень профільного Комітету ВР
Задача #4: в процесі виконання:
Супровід розгляду законопроекту 10 комітетами Верховної Ради, доопрацювання за результатами розгляду, представлення на пленарному засіданні Верховної Ради
Результати:
Закон, прийнятий у першому читанні

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #3: Забезпечення прийняття законопроекту Верховною Радою України в другому читанні

старт - дедлайн 01.2016 – 03.2016
виконано задач
0 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: планується виконання:
Доопрацювання законопроекту по зауваженнях сесії Верховної Ради
Результати:
Удосконалення тексту закона, що прийнятий у першому читанні, на базі зауважень народних депутатів і фракцій ВР
Задача #2: планується виконання:
Організація і проведення експертного розгляду законопроекту, що доопрацьований
Результати:
Удосконалення тексту закона, що прийнятий у першому читанні, з урахуванням думки експертів галузі
Задача #3: планується виконання:
Супровід розгляду, погодження законопроекту, що доопрацьований, за регламентом Верховної Ради
Результати:
Узгодження тексту закона, що прийнятий у першому читанні, за регламентом ВР
Задача #4: планується виконання:
Представлення законопроекту, що доопрацьований, для розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради
Результати:
Закон, прийнятий у другому читанні та у цілому

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Етап #4: Імплементація Закону України «Про внутрішній водний транспорт»

старт - дедлайн 04.2015 – 03.2016
виконано задач
0 / 4


Шкала виконання:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
Задача #1: планується виконання:
Реформування системи державних підприємств, що забезпечують судноплавство на РВШ
Результати:
Створення єдиної системи забезпечення безпеки судноплавства та функціонування стратегичних обєктів РВШ
Задача #2: планується виконання:
Реформування органів державного нагляду за судноплавством по РВШ
Результати:
Реформування системи державного нагляду (контролю) відповідно европейських стандартів
Задача #3: планується виконання:
Прийняття пакету рішень Кабінетом Міністрів України
Результати:
Приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність новому закону
Задача #4: планується виконання:
Прийняття пакету рішень Міністерством інфраструктури України та іншими ЦОВВ
Результати:
Приведення актів ЦОВВ у відповідність новому закону

Умовні позначення:

  • - виконано
  • - в процесі виконання
  • - планується виконання

Підсумки

дата старту 03.2015
дедлайн 03.2016