Мінінфраструктури наголошує на необхідності пришвидшення експертизи проектної документації з днопоглиблення Дніпра

Міністерство інфраструктури України нагадує, що відомством в 2015 році вперше було знайдено і застосовано реальний механізм фінансування проекту днопоглиблювальних робіт на перекатах Дніпровського і Дніпродзержинського водосховищ, а також здійснені конкретні кроки в напрямку його реалізації.
Згідно законодавства, підготовчий етап реалізації проекту днопоглиблення Дніпра має включати отримання семи окремих висновків експертиз і погоджень з зацікавленими органами виконавчої влади й місцевими органами самоврядування, а також затвердження фінпланів підприємств, що беруть участь у фінансуванні і замовленні робіт.
Задля якнайшвидшої реалізації проекту Міністерство розпочало роботу над ним і пройшло частину етапів ще до отримання оригіналу документації, який компанія «Нібулон» передала 9 червня 2015 року.
Відомство вже отримало погодження проекту від трьох облдержадміністрацій, Державної служби геології та надр України і Державного Агентства Рибного Господарства України.
У відповідності до законодавства, проектні матеріали було направлено до Міністерства екології і природних ресурсів України для проходження державної екологічної експертизи та до ДП «Укрдержбудекспертиза». Наразі для подальшої реалізації проекту не вистачає висновків цих двох органів.
Угоду з ДП «Укрдержбудекспертиза» було укладено 12 червня, одразу після отримання оригіналу проекту, оскільки оригінали документації є необхідною умовою проведення експертизи. ДП «Укрводшлях» сплатило вартість експертизи. За процедурою експертиза проводиться протягом 60 днів, отже її висновки мають надійти 11.08.2015 року.
Міністерство екології і природних ресурсів України отримало проект на погодження від Мінінфраструктури 13.05.2015 року, але через вкрай забюрократизовану процедуру, висновок досі не поданий.
Міністерство інфраструктури підтримує Українську Зернову Асоціацію в тому, що проект необхідно рухати далі задля збільшення вантажопотоку на Дніпрі та підвищення експортного потенціалу країни. Для цього потрібно отримати позитивне завершення експертизи проектної документації в якнайкоротший строк та затвердити на рівні уряду фінансовий план донора проекту – ДП «АМПУ». Лише за цих умов тендерна процедура на проведення днопоглиблювальних робіт буде відновлена, підрядника буде визначено, і роботи розпочнуться.
Довідка
Міністерство інфраструктури формує державну політику в галузі річкового транспорту. Ключовими завданнями відомства в цьому напрямку є відновлення судноплавства по Дніпру та підвищення конкурентоспроможності внутрішніх водних шляхів у порівнянні з іншими видами транспорту. З цією метою в Міністерстві розробили проект Закону «Про внутрішній водний транспорт», який вже зареєстровано у ВРУ. Новий Закон має забезпечити ефективне утримання річкової інфраструктури та рівний доступ до неї всіх операторів. Він також спростить процедури контролю суден на внутрішніх водних шляхах і приведе українське законодавство у відповідність до європейських норм.
Триває процедура експертизи проекту днопоглиблення Дніпра та тендер на проведення днопоглиблювальних робіт. Проект днопоглиблення був розроблений інститутом ТОВ «Укррічтранспроект» на замовлення компанії «Нібулон» ще в 2013 році. Нинішнім керівництвом Міністерства інфраструктури зроблені реальні кроки до реалізації проекту. Так, відомство вперше знайшло джерело фінансування робіт. Донором визначено ДП АМПУ, яке погодилося надати поворотну фінансову допомогу в розмірі 50 млн грн. Цю суму було включено до фінплану АМПУ та ДП «Укрводшлях».
ВСІ Новини
