Для людей
з порушенням зору

    Бізнесу    Транзитні можливості України
Версiя для друку


Транзитні можливості України

Україна – зручний транспортний хаб (вузол) між Європою та Азією

Протягом всієї своєї історії Україна перебувала на перетині світових торговельних шляхів та була своєрідним центром і важливим опорним пунктом на шліху з Європи до Азії.

Протягом століть йде мова про вигідне географічне положення та величезний транзитний потенціал нашої держави.

Сьогодні, Міністерство інфраструктури України поставило перед собою амбітну задачу – повною мірою реалізувати цей потенціал та перетворити Україну на головну транзитну державу Євразійського континенту з найкомфортнішими умовами для перевезень у сполученні Європа-Азія та надійного міжнародного партнера-постачальника найкращих логістичних послуг на континенті.

Цій високій меті присвячено широких комплекс дій та окремий напрям у міжнародній діяльності Міністерства.

Систематично та регулярно проводяться переговори з країнами-партнерами щодо опрацювання технічних та технологічних можливостей виконання міжнародних вантажних перевезень всіма видами транспорту, узгодження найкращих та найбільш зручних умов перевезень для вантажовласників та інших учасників ринку.

З метою якісного та всеохоплюючого опрацювання питань сфери міжнародних вантажних перевезень Міністерство інфраструктури України виступило ініціатором створення нових внутрішніх та міжнародних інструментів для досягнення мети.

Так, Міністерство ініціює створення в Україні міжвідомчого консультативно-дорадчого органу – Транзитної Ради. До складу новоствореного органу увійдуть представники Мінінфраструктури, Мінекономрозвитку, Мінфіну, МЗС, МВС, Мін’юсту, ДЕС., Держприкордонслужби та інших зацікавлених центральних органів виконавчої влади на рівні не нижче заступників керівників зазначених органів.

Робота Транзитної ради дозволить безпрецедентно оперативно та комплексно опрацьовувати актуальні та перспективні питання розвитку можливостей транспортної галузі України та реалізації її транзитного потенціалу та максимально швидко реалізовувати прийняті рішення.

16-17.05.2016 року в м.Баку, за участю української делегації (ПАТ «Укрзалізниця»), відбулось засідання координаційної ради ТМТМ (Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут). Серед іншого, було прийнято рішення про включення України в ТМТМ як повноцінного члена. Для України членство в ТМТМ надає можливість брати участь у формуванні тарифної політики на зазначені перевезення, відпрацювання нових логістичних рішень і т.д.

Також, бажаючи оптимізувати роботу з іноземними країнами-партнерами та створити умови для комплексного підходу до аналізу умов перевезень та розвитку супутньої інфраструктури, Мінінфраструктури України вийшло з ініціативою реалізації багатостороннього проекту «три моря – сто доріг», тобто мова йде про організацію мультимодальних перевезень між регіонами Балтійського, Чорного та Каспійського морів не за одним маршрутом транспортування, а декількома. Реалізація проекту дозволить отримати сінергетичний ефект від поєднання потенційних можливостей роботи всіх видів транспорту: залізничного, автомобільного, річкового, морського, поромного.

Українською стороною ініційовано опрацювання проекту багатосторонньої міжурядової Угоди, положення якої дозволять формувати взаємовигідну багатосторонню транспортну політику з організації перевезень між регіонами Балтійського, Чорного та Каспійського морів. Проект Угоди та надіслано на розгляд 18-ти країнам-партнерам.

Проектом Угоди передбачено створення умов задля організації конструктивної дискусії і вироблення узгоджених рішень за участю міністерств країн-підписантів, що займаються питаннями транспорту, митними формальностями, розвитком інфраструктури та залученням інвестицій. При цьому передбачається обов'язкове залучення до зазначеної роботи представників бізнес-структур, які є вантажовласниками або беруть безпосередню участь у виконанні перевезень усіма видами транспорту в вищевказаному регіоні трьох морів.

09.09.2016 відбулося чергове засідання Ради директорів зі спільної  експлуатації залізнично-поромної переправи Іллічівськ – Поті/Батумі – Варна. 

На регулярній основі проводяться переговори з узгодження конкурентних умов та цінової політики для виконання перевезень за вказаним маршрутом. Так, відбулася низка міжнародних переговорів на рівні керівництва транспортних міністерств з такими країнами, як Австрія (05.10.2015 та 29.10.2015), Польща (22-24.02.2016), Туреччина (03-04.03.2016), Словаччина (13-14.04.2016), Іран (01.06.2016 та 13.07.2016). Заплановані робочі наради з представниками Кореї, Угорщини, Польщі, Румунії, Туреччини та Ірану.

Разом з тим, з іноземними партнерами опрацьовуються взаємовигідні умови виконання мультимодальних перевезень з країн Азії за маршрутами:

- поїздів «Вікінг» та «Зубр», що прямують через Україну транзитом Республікою Білорусь в напрямку країн Литви, Латвії, Естонії і далі, з використанням поромних переправ Балтійського моря до країн Скандинавії;

- транспортування вантажів з порту Іллічівськ до м. Славкув (Польща) без перевантаження по широкій колії 1520 мм або через ст. Мостиську;

- перевезення в напрямку Словаччини з подальшим транспортуванням вантажів у напрямку Чехії, Австрії, Сербії, Чорногорії;

- перевезення (включаючи контрейлерні) до логістичних центрів Угорщини і далі до країн Центральної Європи, наприклад Австрії, Італії.

- у сполученні країни Західної та Північної Європи - Індія, із можливим залученням транспортної інфраструктури Ісламської Республіки Іран, зокрема із використанням поромного сполучення порт Бендер-Аббас (Іран) – порт Мумбай (Індія).

 


{#HTML_FILES#}