Україна долучиться до розвитку магістрального водного шляху Е-40 на ділянці Дніпро-Вісла
17 листопада у білоруському місті Брест представники Мінінфраструктури України взяли участь у 2-й сесії Комісії з питань розвитку воднотранспортного сполучення Е-40 на ділянці Дніпро-Вісла.
Під час засідання відбулася презентація проміжних звітів техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) проекту відновлення водного шляху Е-40. Учасники також аналізували поточні та перспективні обсяги вантажопотоку на шляху Е-40, шляхи усунення «вузьких місць» на білоруській, польській та українській його частинах. На порядку денному також були екологічні наслідки реалізації проекту та аналіз орієнтовного обсягу робіт. Багато уваги приділили й економічним розрахункам та аналізу переваг транспортування вантажів річковим транспортом по маршруту Е-40, у порівнянні з залізничним та автомобільним видами транспорту.
Крім того, учасники тристоронньої зустрічі визначили найбільш оптимальний маршрут проходження трас водного шляху на території Польщі та Білорусі з урахуванням найменшого впливу на природне середовище та обсягу фінансування на його будівництво.
Надалі проект ТЕО буде доопрацьовано та представлено під час фінального засідання транскордонної Комісії, яке відбудеться 15-16 грудня 2015 року в місті Люблін (Польща). Після цього його передадуть на розгляд Європейської Комісії.
Довідка
Транскордонна Комісія, до складу якої входять представники регіональних органів влади, міністерств, науково-дослідних інститутів, транспортних, логістичних, природоохоронних організацій України, Білорусі та Польщі, була створена у 2014 році за фінансової підтримки Європейського Союзу в рамках проекту «Відновлення магістрального водного шляху E-40 на ділянці Дніпро-Вісла: від стратегії до планування».
Завдяки проекту, на початку 2015 року розпочав роботу міжнародний консорціум під керівництвом Морського інституту в Гданську (Польща), мета якого – виявити найоптимальніший сценарій відновлення водного шляху Е-40.
Перетинаючи Польщу, Білорусь і Україну, водна магістраль Е-40 з'єднує порти Гданська і Херсону по річках Вісла, Західний Буг, Прип'ять і Дніпро. Наразі ділянка Е-40 між Варшавою та Брестом непридатна для судноплавства. При цьому відновлення активної річкової торгівлі дозволить країнам-сусідкам обмінюватися 4 мільйонами тонн товарів на рік та розвивати логістичні центри, з яких вантажі зможуть відправлятися в будь-які куточки Європи й Азії.
Відновлення судноплавства річками й каналами між Польщею, Білоруссю та Україною дозволить створити в їх прикордонних регіонах нові робочі місця, розвивати виробництво, а також транскордонний річковий туризм.
Більше інформації про проект на офіційному сайті: http://e40restoration.eu/ua/.
ВСІ Новини