Міністерство інфраструктури та АсМАП України категорично не погоджуються зменшувати квоту дозволів на міжнародні вантажні автоперевезення транзитом через Угорщину
Міністерство інфраструктури та АсМАП України продовжать відстоювати позицію українського бізнесу в подальших переговорах з Угорщиною щодо контингенту дозволів на міжнародні вантажні автоперевезення. У 2016 році угорці пропонують значно зменшити кількість дозволів, ввести додатковий транспортний податок та значно обмежити рух вантажних автомобілів з низькою категорією екологічності. Міністерство інфраструктури та Асоціація міжнародних автоперевізників вважає, що такий підхід створює неможливі умови українським перевізникам для здійснення міжнародних перевезень транзитом через Угорщину.
Протягом року в робочому порядку на рівні фахівців Міністерств та профільних асоціацій обох країн опрацьовувалися різноманітні можливі варіанти вирішення зазначеного питання, але порозуміння так і не було знайдено. Декілька разів перший заступник Міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер з робочим візитом відвідав Будапешт, щоб вирішити дане питання, однак на даний момент квота разових дозволів на вантажні перевезення на 2016 рік до Угорщини досі не узгоджена. Українська сторона не відмовляється від пошуку компромісних варіантів і продовжує переговори. В зв’язку з цим міністерство рекомендує перевізникам утриматись від планування перевезень до Угорщини за разовими дозволами на початку 2016 року, до моменту узгодження квоти, що буде прийнятною для українського бізнесу.
Угорці пропонують обмінятися дозволами на перший квартал 2016 року у кількості 6500 штук, що не влаштовує українську сторону, тому що це значно менше, ніж реальні потреби українських перевізників. Міністерство інфраструктури України спільно з національною асоціацією міжнародних перевізників АсМАП наполягає на встановленні квоти дозволів на 2016 рік на рівні 2014 року, а саме: загальна кількість 45 250 дозволів для кожної із сторін, у тому числі 20 000 двосторонніх, 21 000 транзитних, +2 750 в/з третіх країн і 1 500 для нерегулярних пасажирських перевезень.
Якщо такий варіант не задовольняє Угорську Сторону, то як компромісний варіант Міністерство інфраструктури України пропонує обмінятися 25 000 транзитними, безкоштовними дозволами для кожної з сторін. При цьому обмін здійснити разово, без поділу на квартали або півріччя, як це відбувалося в попередні роки. Варто зауважити, що дана позиція була озвучена неодноразово під час переговорів різного рівня і шляхом офіційного листування.
Наразі Міністерство національного розвитку Угорщини відмовляється пристати на компромісні пропозиції української сторони щодо кількості дозволів на міжнародні перевезення між нашими країнами на 2016 рік. Про це угорське відомство повідомило Мініфраструктури України листом від 21 грудня 2015 року. Поки переговори тривають, українська сторона закликає перевізників планувати поїздки до Угорщини лише на підставі дозволів, термін дії яких спливає 31 січня 2016 року, або використовувати багаторазові дозволи ЄКМТ.
Зазначена вище ситуація продовжує негативно впливати на розвиток транспортної галузі України. Міністерство інфраструктури спільно з АсМАП і та урядом України намагається вирішити це питання, аби в 2016 році українські автоперевізники мали можливість вести свій бізнес без додаткових витрат на оплату вартості дозволів. Так, про ситуацію поінформовано Премєр-міністра Арсенія Яценюка, МЗС, та єврокомісара з питань транспорту Віолетту Бульц. Також найближчим часом планується візит делегації Міністерства інфраструктури України до Єврокомісії для обговорення вищезазначених питань на загальноєвропейському рівні.
ВСІ Новини