Для людей
з порушенням зору

    Новини    28 Березня 2018, 13:39
Версiя для друку


Щодо проекту наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні»

28 Березня 2018, 13:39

З метою реалізації рішення Уряду, яким затверджено консолідований фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік, підготовлено проект наказу Мінінфраструктури щодо поетапної індексації тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні у 2018 році.

Ініціатива щодо підвищення тарифів належить ПАТ «Укрзалізниця». Міністр інфраструктури України Володимир Омелян наполягав і наполягає на тому, що підвищення тарифів має відбуватися одночасно із підвищенням якості послуг.

«Якість перевезень, як пасажирських, так і вантажних, має бути на першому місці. Підвищувати тарифи без покращення сервісу –хибна тактика. Водночас, Міністерство інфраструктури розуміє аргументацію ПАТ «Укрзалізниця» і готове підтримати пропозицію товариства щодо підвищення тарифів на пасажирські перевезення з вимогою кардинальної зміни якості самих перевезень», - наголосив Міністр інфраструктури.

Видання зазначеного наказу Міністерства інфраструктури відбувається за процедурою, визначеною законодавством, яка передбачає значну кількість погоджень документу, зокрема, з профспілками.

До Мінінфраструктури 15.02.2018 листом від ПАТ «Укрзалізниця надійшов проект наказу  «Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним  транспортом у внутрішньому сполученні». Висновок Державної регуляторної служби  надано 15.03.2018. Після схвалення Тарифною радою Мінінфраструктури 23 березня, проект наказу надіслано на погодження до Мінекономрозвитку та профспілкових організацій, після отримання цих погоджень проект наказу буде надіслано для проведення його державної реєстрації до Мін’юсту.

 

Довідково:

Проектом наказу  передбачає проведення індексації тарифів на перевезення пасажирів у два етапи по 12%. В цілому, рівень індексації тарифів на перевезення пасажирів у грудні 2018 року по відношенню до грудня попереднього року складе 25%.

Індексацію тарифів передбачається провести у всіх категоріях поїздів та вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів Інтерсіті+), що курсують територією України. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у вагонах 2-го класу швидкісних поїздів Інтерсіті+ (ІС+) та вагонах 1-го та 2-го класу швидкісних поїздів Інтерсіті (ІС) залишається незмінним з моменту заснування швидкісного руху у 2012 році. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у всіх типах вагонів (крім СВ та Інтерсіті+) - з жовтня 2014 року.

На сьогодні з моменту останньої індексації тарифів (жовтень 2014 року), фактичний індекс споживчих цін склав 192,2%, індекс цін виробників промислової продукції – 206,3%. В умовах прогнозу на 2018 рік без індексації тарифів для приведення пасажирських перевезень у внутрішньому сполученні до рівня беззбитковості (нульової рентабельності) тарифи на перевезення необхідно було б підвищити понад 2 рази.

Залізничний транспорт несе значне соціальне навантаження через здійснення приміських та внутрішніх пасажирських перевезень за тарифами нижче економічно обґрунтованого рівня, а також перевезень пільгових категорій громадян, визначених чинним законодавством України. Компенсація від перевезень пільгових категорій пасажирів відбувається не в повному обсязі та на низькому рівні. Так, у 2017 році отримано компенсацію в сумі лише 93 млн. грн., або 11,3% від суми наданих послуг.

ПАТ «Укрзалізниця» не компенсовано за 2017 рік 727,9 млн.грн. витрат на перевезення пільгових категорій.

Відсутність дієвого механізму компенсації щодо недоотриманих залізницями доходних надходжень під час надання суспільних послуг з пасажирських перевезень за тарифами нижче економічно обґрунтованого рівня призводить до перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, що негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі.

Так, у 2017 році на перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних було спрямовано близько 9,95 млрд. грн., а у 2018 році за прогнозом – понад 11 млрд. грн.

Протягом 2015-2017 років відбулося підвищення мінімальної зарплати у понад 3 рази та прожиткового мінімуму майже у 1,5 рази (144,6%), що було передбачено Законами України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік. Подальше їх збільшення прогнозується і у 2018 році. Збиток від курсування пасажирських поїздів внутрішнього сполучення за 2017 рік становить більше 6,0 млрд грн.

Індексація тарифів дозволить частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних та частково компенсувати витрати на утримання парку пасажирських та багажних вагонів.



ВСІ Новини