Для людей
з порушенням зору

    Новини    11 Грудня 2018, 13:11
Версiя для друку


Концесія є ключем до вирішення проблем у сфері портової інфраструктури, - Володимир Омелян

11 Грудня 2018, 13:11

Концесія є ключем до вирішення проблем у сфері портової інфраструктури, народні депутати мають найближчим часом прийняти закон про концесію.  Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян сьогодні, 11 грудня 2018 року, під час спільного брифінгу з Першим віце-прем‘єр-міністром – Міністром економічного розвитку і торгівлі  Степаном Кубівим.

Міністр інфраструктури відзначив, що концесія як механізм державно-приватного партнерства є ефективним інструментом залучення приватних інвестицій для розвитку об’єктів портової інфраструктури: «Коли ми в 2014 році прийшли у Міністерство інфраструктури, ми чітко розуміли, що у випадку державних об’єктів власності завжди буде спокуса корупційного збагачення і завжди буде ризик неефективного управління. Тому ми визначили дві ключові речі: перша – це приватизація всіх об’єктів, що можна приватизувати, і друга – це  передача в концесію тих об’єктів, які мають стратегічний характер для держави. Це стосується як морських портів, так і в подальшому аеропортів, інших об’єктів  інфраструктури. Логіка цього дуже проста: оренда державного майна приводить до численних зловживань. Фактично, бюджети всіх рівнів недоотримують сотні мільйонів і мільярдів гривень. У випадку концесії надходження зростуть мінімум в 2,5-3 рази, державне майно буде управлятися провідними світовими компаніями, які будуть зацікавлені інвестувати власні кошти для того, щоб розвивати виробничу базу, створювати нові робочі місця, а отже, отримувати більше прибутку. В підсумку держава отримує величезний ефект від залучення провідних компаній. Саме тому ми вважаємо, що  народні депутати повинні невідкладно  прийняти новий Закон про концесію. Цей закон є універсальним і стосується не лише інфраструктури. Ми підготували всю необхідну законодавчу базу спільно з Мінекономрозвитку, спільно з нашими колегами з міжнародних фінансових інституцій. Ми  імплементуємо найкращі світові практики в законодавстві».

«Ми вважаємо, що саме концесія є ключем до вирішення проблем галузі в цілому. Ми розуміємо, що ні платники податків, ні український бюджет не мають шансу на інвестиції в десятки мільярдів гривень, які необхідні вже сьогодні. Але це можливо зробити за рахунок прямих іноземних інвестицій, це можливо зробити за рахунок залучення прямих інвесторів. Ми це вже робимо в залізничній галузі, авіаційній, але ми повинні це зробити системно по всій країні. І я дякую, що Уряд в цьому випадку говорить одним голосом. І нам дуже важливо, щоб парламент довів цю справу до кінця, щоб Україна отримала один із найкращих світових законів по концесії вже найближчим часом», - зазначив  Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури наголосив на важливості прозорих процедур концесійного конкурсу, що дозволяє залучити широке коло учасників і забезпечити інтереси держави. За його словами, вже 7 компаній підтвердили свою участь. Понад 20 компаній виявили свою зацікавленість у подальшій реалізації проектів. Дані ТЕО свідчать, що реалізація проекту концесії в Спеціалізованому морському порту «Ольвія» сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 17,3 млрд грн та збільшенню надходжень до бюджетів різних рівнів, – до 58 млрд грн за весь період дії договору концесії (що становитиме 35 років), у тому числі надходжень від концесійних платежів − до 19,5 млрд грн. В той же час, реалізація проекту в Херсонському морському порту впродовж 30 років сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 1,37 млрд грн та збільшенню надходжень до бюджетів різних рівнів – до 14,3 млрд грн за весь період дії договору концесії, у тому числі надходжень від концесійних платежів – до 2,8 млрд грн.

Міністр інфраструктури відзначив, що зазначені результати досягнуто завдяки плідній співпраці Мінінфраструктури, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Європейського банку реконструкції та розвитку, Міжнародної фінансової корпорації, Світового банку та Адміністрації морських портів України.

Довідково:

Мінінфраструктури розпочало підготовку до реалізації двох пілотних проектів концесії в Спеціалізованому морському порту «Ольвія» та в морському порту Херсон  у листопаді 2016 року. У травні 2017 року за підтримки Світового банку та ЄБРР завершено підготовку попередніх техніко-економічних обґрунтувань обох проектів. На  базі підготовлених пре-ТЕО розроблено концептуальні записки пілотних проектів, проведено їх аналіз із залученням представників Мінекономрозвитку та Мінфіну та прийнято рішення про доцільність подальшого розроблення ТЕО проектів. 14 листопада 2017 року відбулося підписання Меморандуму між Мінінфраструктури та МФК про співробітництво у сфері державно-приватного партнерства, а 27 листопада 2017 року відбулося підписання Угоди про надання консультаційних послуг між ЄБРР та ДП «АМПУ» щодо розроблення ТЕО проектів у портах Ольвія та Херсон. Підписання зазначених документів створило основу для практичної роботи над розробленням ТЕО та над підготовкою відкритого конкурсу із залучення приватних партнерів до реалізації пілотних концесійних проектів.

Консорціумконсультантів, до складу якого увійшли представники відомих міжнародних і досвідчених українських компаній, розробив ТЕО проектів, які було подано на розгляд Мінінфраструктури для проведення аналізу ефективності. Під час розроблення ТЕО здійснено глибокий і системний аналіз ринку, фінансовий, технічний, екологічний та юридичний аналіз, а також проведено зустрічі з великою кількістю вітчизняних та міжнародних потенційних приватних партнерів.

Робочими групами з питань проведення аналізу ефективності проектів концесії в Спеціалізованому морському порту Ольвія та в Херсонському морському порту при Мінінфраструктури було затверджено проекти Висновків за результатами аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства щодо обох проектів. В середині листопада цього року Мінінфраструктури направило зазначені Висновки до Мінекономрозвитку з метою їх подальшого погодження.  У разі визнання проекту доцільним, на початку 2019 року буде оголошено про проведення конкурентного та прозорого конкурсу, що буде супроводжуватися консультаційною підтримкою ЄБРР та МФК.



ВСІ Новини