Набула чинності Міжнародна конвенція про контроль суднових баластних вод й осадів та управління ними (BWM 2004)
З 8 вересня 2017 року, дати набрання чинності Міжнародною конвенцією про контроль суднових баластних вод й осадів та управління ними (BWM 2004), судна, що заходять у порти країн, які ратифікували цей документ, стають об'єктами підвищеної уваги з боку інспекторів контролю державою порту (PSC).
Держави - ратифіканти BWM 2004 мають забезпечувати виконання вимог цієї Конвенції суднами, що заходять до їх портів, незалежно від того, чи є держава прапора судна учасником BWM 2004, чи ні. Уповноважені особи PSC можуть перевірити судно щодо наявності у судна дійсного Міжнародного свідоцтва про управління баластними водами, яке видає адміністрація держави прапора, провести перевірку журналу операцій з баластними водами та відібрати проби суднових баластних вод.
Згідно з положеннями Конвенції, якщо на судні немає дійсного свідоцтва або є явні підстави вважати, що:
a) стан судна або його устаткування не відповідає у значній мірі відомостям, що містяться у свідоцтві, або
b) капітан або екіпаж не знає основних суднових процедур, які стосуються управління баластними водами, або не виконують таких процедур,
інспектор PSC може провести ретельну перевірку та має вжити «таких заходів, які забезпечують, щоб судно не скидало баластних вод доти, доки воно не зможе зробити це, не створюючи загрози шкоди навколишньому середовищу, здоров'ю людини, майну або ресурсам».
На 71-ій сесії Комітету ІМО із захисту морського середовища 3-7 липня 2017 року прийнято проект поправок до тексту BWM 2004, які стосуються, зокрема, строків та етапів введення в дію вимог стандарту D-2 для різних суден. Проект поправок розіслано державам-членам циркулярним листом ІМО від 08.09.2017 № 3771 (Circular Letter No. 3771, 8 September 2017).
На думку експертів, для судновласників найбільш витратною статтею приведення суден у відповідність до вимог BWM 2004 є задоволення стандарту «D-2», забезпечення якого можливо за умови встановлення на судні системи управління баластними водами (BWMS). Вартість такої системи може перевищувати 1 млн. доларів США.
Міністерство інфраструктури проводить відповідну підготовчу роботу щодо ратифікації Україною Міжнародної конвенції про контроль суднових баластних вод й осадів та управління ними з урахуванням рекомендацій Місії Міжнародної морської організації з оцінки потреб і надання консультацій в Україні 14-18 грудня 2015 року.
Сполучені Штати Америки також не ратифікували BWM 2004 і не можуть регулювати відповідність її вимогам суден під їх прапором та іноземних суден, що заходять у територіальні води США. Водночас, 7 вересня поточного року Берегова охорона США (USCG) розповсюдила інструктивний лист, у якому встановила добровільний інспекційний режим для суден під американським прапором, що перевозять вантажі до країн, що ратифікували BWM 2004.
Мінінфраструктури теж розглядає можливість встановлення добровільного інспекційного режиму для суден під прапором України, що перевозять вантажі до держав - ратифікантів BWM 2004.
Інформація про дату набрання чинності BWM 2004 у державах,
що приєдналися до Конвенції
Contracting State/Territory | Ratification type | Date of entry into force in country | Contracting State/Territory | Ratification type | Date of entry into force in country |
Albania | Accession | 2017-09-08 | Maldives | Ratification | 2017-09-08 |
Antigua and Barbuda | Accession | 2017-09-08 | Malta | Accession | 2017-12-07 |
Argentina | Ratification | 2017-11-02 | Marshall Islands | Accession | 2017-09-08 |
Australia | Ratification | 2017-09-08 | Mexico | Accession | 2017-09-08 |
Bahamas | Accession | 2017-09-08 | Mongolia | Accession | 2017-09-08 |
Barbados | Accession | 2017-09-08 | Republic of Montenegro | Accession | 2017-09-08 |
Belgium | Accession | 2017-09-08 | Morocco | Accession | 2017-09-08 |
Brazil | Ratification | 2017-09-08 | Netherlands | Acceptance | 2017-09-08 |
Canada | Accession | 2017-09-08 | Bonaire, Sint Eustatius and Saba (Caribbean parts of the Netherlands) | Extended | 2017-09-08 |
Republic of the Congo | Accession | 2017-09-08 | New Zealand | Accession | 2017-09-08 |
Cook Islands | Accession | 2017-09-08 | Nigeria | Accession | 2017-09-08 |
Croatia | Accession | 2017-09-08 | Niue | Accession | 2017-09-08 |
Denmark | Accession | 2017-09-08 | Norway | Accession | 2017-09-08 |
Faroes, Denmark | Extended | 2017-09-08 | Palau | Accession | 2017-09-08 |
Egypt | Accession | 2017-09-08 | Panama | Accession | 2017-09-08 |
Fiji | Accession | 2017-09-08 | Peru | Accession | 2017-09-08 |
Finland | Acceptance | 2017-09-08 | Republic of Korea | Accession | 2017-09-08 |
France | Accession | 2017-09-08 | Russian Federation | Accession | 2017-09-08 |
Georgia | Accession | 2017-09-08 | Saint Kitts and Nevis | Accession | 2017-09-08 |
Germany | Accession | 2017-09-08 | Saint Lucia | Accession | 2017-09-08 |
Ghana | Accession | 2017-09-08 | Saudi Arabia | Accession | 2017-09-08 |
Greece | Accession | 2017-09-26 | Sierra Leone | Accession | 2017-09-08 |
Honduras | Accession | 2017-10-10 | Singapore | Accession | 2017-09-08 |
Indonesia | Accession | 2017-09-08 | South Africa | Accession | 2017-09-08 |
Islamic Republic of Iran | Accession | 2017-09-08 | Spain | Ratification | 2017-09-08 |
Jamaica | Accession | 2017-12-11 | Sweden | Accession | 2017-09-08 |
Japan | Accession | 2017-09-08 | Switzerland | Accession | 2017-09-08 |
Jordan | Accession | 2017-09-08 | Syrian Arab Republic | Ratification | 2017-09-08 |
Kenya | Accession | 2017-09-08 | Tonga | Accession | 2017-09-08 |
Kiribati | Accession | 2017-09-08 | Trinidad and Tobago | Accession | 2017-09-08 |
Lebanon | Accession | 2017-09-08 | Turkey | Accession | 2017-09-08 |
Liberia | Accession | 2017-09-08 | Tuvalu | Accession | 2017-09-08 |
Madagascar | Accession | 2017-10-27 | United Arab Emirates | Accession | 2017-09-08 |
Malaysia | Accession | 2017-09-08 |
|
|
|
ВСІ Фахівцям та експертам