Для людей
з порушенням зору

    Оголошення    10 Жовтня 2023, 13:41
Версiя для друку


Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України

«Про затвердження Змін до Тарифів на послуги із забезпечення лоцманського проведення суден»
10 Жовтня 2023, 13:41

 

Проєкт наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України «Про затвердження Змін до Тарифів на послуги із забезпечення лоцманського проведення суден» (далі – проєкт наказу) розроблено з метою реалізації приписів статті 21 Закону України «Про морські порти України» щодо регулювання тарифів на спеціалізовані послуги, що надаються у морському порту суб’єктами природних монополій, а також забезпечення ефективного використання гідротехнічних споруд, інших об’єктів портової інфраструктури, забезпечення фінансування безперебійної роботи лоцманської служби, збільшення пропускної спроможності українських портів і безпечного плавання.

 

Проєктом наказу пропонується внести зміни до Тарифів на послуги із забезпечення лоцманського проведення суден (далі – Тарифи), затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 03 грудня 2013 р. № 965, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 грудня 2013 року за № 2138/24670.

 

На сьогодні, зважаючи на проведення російською федерацією збройної агресії проти України, логістику вантажоперевезень України значною мірою порушено. Тому, кожний можливий шлях перевезення вантажів є вкрай важливим для економіки України, що працює в умовах воєнного стану. Тому, для забезпечення економічної стабільності нагальною є потреба в налагодженні нормальної роботи портової інфраструктури.

 

На сьогодні значно зросли витрати державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ»), на яке покладено завдання утримання та забезпечення ефективного використання гідротехнічних споруд, інших об’єктів портової інфраструктури відповідно до статті 15 Закону. Основними чинниками, що спричиняють зростання витрат є:

 

– подорожчання енергоносіїв, палива;

 

– часткова окупація морської інфраструктури;

 

– постійні обстріли працюючої інфраструктури.

 

Таким чином, для покращення функціонування портової інфраструктури існує нагальна потреба збільшити доходи ДП «АМПУ».

 

Із зазначеною метою пропонується підвищити на 20 відсотків установлені Тарифами ставки лоцманського збору в морських портах Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ, а також плату за затримку лоцмана на судні.

 

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1273 внесено зміни до меж акваторії морського порту Ізмаїл, якими до акваторії порту включено частину річки Дунай (Кілійське гирло) від 97 кілометра до Чорного моря.

 

При цьому, відповідно до Тарифів, лоцманський збір справляється за різними ставками за зовнішньопортове та внутрішньопортове проведення. Відповідно, виникає ситуація, коли за лоцманське проведення суден до 97 кілометра Дунаю лоцманський збір має справлятися за нижчою ставкою за внутрішньопортове проведення.

 

Як вбачається з розрахунків, проведених ДП «АМПУ», виручка при справлянні лоцманського збору за ставками для внутрішньопортового проведення буде меншою в порівнянні із зовнішньопортовим у залежності від об’єму судна, ділянки, кількості миль та ставки в 7,8–8,9 раза.

 

Для запобігання цьому пропонується внести зміни до Тарифів, якими передбачити справляння лоцманського збору за ставками для зовнішньопортового проведення в межах портових акваторій за лоцманське проведення до / з морських портів / морських терміналів та причалів, розташованих на річках Дунай, Південний Буг, Дніпро.

 

Також, як убачається з аналізу, проведеного ДП «АМПУ», при лоцманському проведені судна в морський порт Ізмаїл каналом Дунай – Чорне море в порівнянні із Сулінським каналом, середній час лоцманського проведення (роботи лоцмана) в 2 рази більший, відстань лоцманського проведення в 2,35 рази довша, а вартість лоцманського проведення в 1,5 дешевша, а при здійснення суднозаходження в морський порт Рені каналом Дунай – Чорне море в порівнянні з Сулінським каналом, хоча вартість лоцманського проведення в 1,22 дорожча, але при цьому середній час лоцманського проведення (роботи лоцмана) в 6,5 рази більший, а відстань лоцманського проведення в 4,3 рази довша.

 

Тобто, при більшій зайнятості лоцмана під час здійснення суднозаходження в морські порти Ізмаїл, Рені каналом Дунай – Чорне море в порівнянні з Сулінським каналом як по часу так и по відстані, вартість лоцманського проведення по порту Ізмаїл дешевша, а по порту Рені несуттєво дорожча.

 

Тому, пропонується підвищити на 20 відсотків ставки лоцманського збору за зовнішньопортове лоцманське проведення для суден, що проходять каналом Дунай – Чорне море на баровій частині гирла Новостамбульське (Бистре).

 

Пропозиції та зауваження до проєкту наказу можуть надсилатися зацікавленими юридичними та фізичними особами протягом 30 днів з дня його оприлюднення до Управління морського та річкового транспорту Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України на адресу: просп. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, або на електронну адресу rebenok@mtu.gov.ua

 

Проєкт Наказу 

Зміни

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Порівняльна таблиця

 



ВСІ Оголошення