Для людей
з порушенням зору

    Про нас    Структура Міністерства    Департамент ціноутворення, економіки та організації будівництва
Версiя для друку


Департамент ціноутворення, економіки та організації будівництва

Структура підрозділу
 
Директор ДепартаментуВахович Інна Володимирівна
тел. 351-46-04

Заступник директора Департаменту – начальник відділу ціноутворення, проектування та експертизи проектів

МАЛЬКО Маргаріта Олексіївна
тел. 351-46-05

Заступник директора Департаменту – начальник відділу економіки та організації будівництва

Митропан Тетяна Костянтинівна
тел. 351-46-05

Начальник відділу ціноутворення у будівництві та утримання автомобільних доріг загального користування

Бібик Юлія Миколаївна
тел. 351-46-76

Начальник відділу організації інвестиційно-будівельної діяльності

 
 
Чисельність спеціалістів - 17

 

Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

1) розробляє та бере участь у розробленні проектів законів України, інших нормативно-правових актів з питань компетенції Департаменту, зокрема, на виконання міжнародних договорів України; погодженні проектів законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та ЦОВВ;

2) бере участь: у підготовці та поданні Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України “Про санкції”, та у формуванні, реалізації державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції Департаменту;

3) бере участь в межах компетенції у міжнародному співробітництві;

4) бере участь у забезпеченні відповідно до законодавства виконання зобов’язань за міжнародними договорами України та їх імплементацію в національне законодавство, виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, з питань що належать до компетенції Департаменту;

5) бере участь у здійсненні відповідно до законодавства: взаємодії з партнерами з розвитку з питань залучення міжнародної технічної допомоги для підтримки формування та реалізації державної політики та координацію реалізації проектів міжнародної технічної допомоги з питань, що належать до компетенції Департаменту;

6) визначає пріоритети та здійснює заходи щодо формування та реалізації державної політики ціноутворення у будівництві, економіці та організації будівництва;

7) бере участь у взаємодії з інституціями Ради Європи, Європейського Союзу, міжнародними організаціями, фондами, проектами технічної допомоги та донорськими установами щодо реалізації державної політики у сфері будівництва з питань, що належать до компетенції Департаменту;

8) здійснює моніторинг та оцінювання результатів реалізації державної політики у сферах, віднесених до компетенції Департаменту за визначеними показниками досягнення поставлених цілей, розробляє пропозиції щодо продовження, перегляду або коригування державної політики;

9) здійснює методологічне регулювання питань визначення вартості будівництва на всіх стадіях інвестування;

10) надає консультативно-методичну допомогу учасникам будівництва з питань ціноутворення в будівництві на всіх стадіях інвестування;

11) забезпечує формування, розроблення та затвердження кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві та визначає порядок їх застосування (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються, кошторисної нормативної бази та визначає порядок її застосування при здійсненні будівництва із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії;

12) здійснює перевірку в межах повноважень, передбачених законом, дотримання кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві під час обчислення вартості будівництва об’єктів (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються, дотримання нормативних документів і нормативів обчислення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії:

готує за дорученням Кабінету Міністрів України експертні висновки щодо вартісних показників робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду бюджету, в тому числі пов’язаних із ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій;

погоджує титули об’єктів і титули на виконання проектно-вишукувальних робіт, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку;

13) здійснює методологічне керування проектно-вишукувальними організаціями, яке спрямоване на вдосконалення механізму визначення вартості проектно-вишукувальних робіт;

14) надає методичну допомогу організаціям та підприємствам у вирішенні питань, що пов’язані із застосуванням кошторисних норм і нормативів, визначенням кошторисної вартості будівництва;

15) здійснює методологічний супровід питань з розроблення проектної документації, у тому числі розроблення кошторисної частини проектної документації із застосуванням автоматизованих програмних комплексів;

16) здійснює нормативно-методичне забезпечення діяльності служби замовника будівництва об’єктів, у тому числі щодо визначення витрат з утримання апарату замовника;

17) здійснює методологічне забезпечення питань економіки та організації будівництва;

18) здійснює організаційне забезпечення з визначення методичних підходів до розробки укрупнених кошторисних норм та визначення вартості будівництва з їх використанням;

19) забезпечує визначення методичних підходів та організаційних засад щодо аналізу цін на матеріально-технічні ресурси при визначенні вартості будівництва на різних етапах інвестиційно-будівельного проекту;

20) готує пропозиції щодо науково-дослідних та проектних робіт, координує наукові дослідження у сфері будівництва з питань, що належать до компетенції Департаменту;

21) інформує та надає роз’яснення з питань застосування нормативних документів у галузі кошторисного нормування, ціноутворення, а також взаємовідносин між учасниками будівництва;

22) здійснює методологічний супровід з питань консервації та розконсервації об’єктів будівництва; розробляє порядок консервації та розконсервації об’єктів будівництва та у разі необхідності внесення зміни до нього;

23) бере участь у діяльності робочих груп та комісій з питань компетенції Департаменту;

24) здійснює організаційне забезпечення роботи тимчасових та постійно діючих консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Міністерства, для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з питань діяльності, що належать до компетенції Міністерства, а також інших дорадчих органів з питань, що належать до компетенції Департаменту;

25) здійснює нормативно-методичне забезпечення проведення експертизи та затвердження проектів будівництва, готує з цих питань пропозиції Кабінету Міністрів України;

26) забезпечує погодження галузевих кошторисних норм у разі відсутності кошторисних норм України, які відображають галузеві особливості щодо ціноутворення у будівництві;

27) розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань ціноутворення у будівництві, економіки і організації будівництва, вживає заходів щодо їх погодження та прийняття у встановленому порядку;

28) забезпечує в установленому порядку погодження нормативно-правових актів, що надійшли від інших ЦОВВ;

29) розробляє та забезпечує затвердження порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів та порядку здійснення технічного нагляду;

30) проводить роботу з моніторингу вартості будівництва та тенденцій розвитку будівельної галузі, аналізу вартісних показників будівництва в розрізі складових та підготовки поточних і прогнозних вартісних показників;

31) розробляє та забезпечує затвердження: порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури; порядок і розмір плати за її проведення; положення про атестаційну архітектурно-будівельну комісію або інші документи, що регулюють її діяльність, а також зміни до них;

32) забезпечує можливе утворення і функціонування атестаційної архітектурно-будівельної комісії Міністерства для проведення виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури за відповідним напрямом атестації, організаційно технічне, методичне та інше забезпечення якої здійснює уповноважена (визначена) нею організація або установа, яка є робочим органом комісії на період її діяльності;

33) забезпечує затвердження: критеріїв, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва; порядку формування та ведення переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, а також зміни до них; забезпечує утворення та діяльність робочої групи (експертної комісії) з питань включення/виключення експертних організацій до/з переліку;

34) забезпечує затвердження: порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності; порядку делегування повноважень саморегулівним організаціям у сфері архітектурної діяльності, а також зміни до них; забезпечує утворення та діяльність комісії з питань реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності та делегування повноважень таким організаціям;

35) забезпечує затвердження індексів балансової вартості об’єктів житлового фонду;

36) забезпечує опрацювання та організацію розгляду звернень щодо погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм у проектній документації на будівництво, які передбачають дотримання вимог до будівель і споруд у спосіб, не передбачений державними будівельними нормами, бере участь в організації та розгляді таких звернень;

37) забезпечує опрацювання та організацію розгляду звернень щодо включення експертних організацій до переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва;

38) забезпечує: в межах повноважень, передбачених законом: перевірку, перегляд, скасування галузевих нормативних документів з ціноутворення;

39) забезпечує в межах повноважень з використанням електронного кабінету ЄДЕССБ внесення в електронну систему відомостей та інформації з питань:

професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, у тому числі в частині реєстру атестованих осіб, реєстру саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності, делегування саморегулівним організаціям повноважень, визначених законом;

ведення переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва;

погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм у проектній документації на будівництво, які передбачають дотримання вимог до будівель і споруд у спосіб, не передбачений державними будівельними нормами;

40) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом: реєстрацію кошторисних норм, змін до них шляхом внесення запису до ЄДЕССБ;

41) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом: внесення запису щодо втрати чинності або скасування кошторисних норм до ЄДЕССБ;

42) забезпечує взаємодію з експертними організаціями, включеними до переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва та контроль за їх відповідністю критеріям, визначеним законодавством;

43) забезпечує взаємодію з саморегулівними організаціями у сфері архітектурної діяльності та контроль за їх відповідністю критеріям, визначеним законодавством та виконанням ними делегованих повноважень;

44) бере участь у проведенні моніторингу процесів ведення ЄДЕССБ;

45) аналізує показники, що характеризують будівельну діяльність;

46) готує пропозиції щодо вдосконалення статистичної звітності у будівництві з питань, що відносяться до компетенції Департаменту;

47) розробляє пропозиції з удосконалення договірних взаємовідносин суб'єктів підрядної діяльності у будівництві;

48) здійснює методичне забезпечення професійної класифікації у будівництві;

49) забезпечує підготовку пропозицій до Генеральної та Галузевої угод та реалізацію в межах компетенції положень цих угод, взаємодіє з галузевою профспілкою;

50) розробляє та забезпечує затвердження порядку визначення, застосування та здійснює розрахунок показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України та зміни до них;

51) бере участь у розробці організаційно-методичних засад визначення розміру шкоди та збитків внаслідок пошкодження/руйнування обєктів житлового призначення внаслідок збройної агресії російської федерації проти України;

52) бере участь у розробці організаційно-методичних засад надання компенсації за об’єкти пошкодженого/зруйнованого житла внаслідок збройної агресії російської федерації проти України;

53) бере участь у межах повноважень, передбачених законом, у формуванні та реалізації єдиної державної економічної, тарифної, інвестиційно-кредитної та соціальної політики з питань, що належать до компетенції Департаменту;

54) забезпечує виконання державних цільових програм та інших програм у сфері будівництва з питань, що належать до компетенції Департаменту;

55) проводить роботу з моніторингу вартості будівництва об’єктів транспортної інфраструктури та аналізу вартісних показників в розрізі її складових;

56) готує в межах повноважень Департаменту, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президента України;

57) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;

58) бере участь у формуванні гендерної політики;

59) здійснює внутрішній контроль в межах компетенції Департаменту;

60) проводить цифрову трансформацію у відповідних сферах, віднесених до компетенції Департаменту;

61) бере участь у здійсненні контролю за використанням фінансових і матеріальних ресурсів Департаменту;

62) за дорученням керівництва Міністерства розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України, запити на інформацію з питань, що належать до компетенції Департаменту;

63) забезпечує в межах повноважень Департаменту залучення громадян до участі в управлінні державними справами, ефективну взаємодію з інститутами громадянського суспільства, здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства, врахування громадської думки під час забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері будівництва з питань ціноутворення у будівництві, економіці та організації будівництва;

64) бере участь в оприлюднені інформації про діяльність Міністерства, зокрема через засоби масової інформації і на офіційному сайті та власному інформаційному ресурсі Міністерства з питань, що належать до компетенції Департаменту;

65) організовує ведення діловодства та архівне збереження документів відповідно до встановлених правил;

66) виконує інші функції відповідно до покладених на Департамент завдань.