Інфраструктурні проекти в галузях автомобільного та міського транспорту
Проект «Міський громадський транспорт в Україні II»
З метою ініціації залучення коштів Європейського інвестиційного банку для фінансування проектів із розвитку міського пасажирського транспорту в містах України, Міністерство інфраструктури України оприлюднює Критерії відбору проектів та Формат вираження інтересів.
Заповнені формати вираження інтересів прохання надсилати до 01.11.2019 у паперовій формі та на електронні адреси: mamich@mtu.gov.ua; samus@mtu.gov.ua
Проект «Міський громадський транспорт в Україні»
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №805 схвалено залучення позики від Європейського інвестиційного банку для реалізації проекту «Міський громадський транспорт в Україні» у обсязі 200 млн євро. Відповідно до розпорядження Президента України від 09.11.2016 № 272 «Про делегацію України для участі у переговорах з Європейським інвестиційним банком щодо укладення Фінансової угоди (Проект «Міський громадський транспорт в Україні») між Україною та Європейським інвестиційним банком», 11.11.2016 Міністром інфраструктури України Омеляном В. та віцепрезидентом Європейського інвестиційного банку Гудзиком В. було підписано текст зазначеної Фінансової угоди.
Таким чином, закладено підґрунтя для підтримки органів місцевого самоврядування та комунальних транспортних підприємств у питаннях залучення пільгових кредитних коштів на оновлення парку трамваїв, тролейбусів, автобусів, вагонів метрополітену, будівництва нових та реконструкції наявних трамвайних і тролейбусних ліній, тягових підстанцій тощо.
Верховною Радою України 12.04.2017 прийнято Закон України «Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект «Міський громадський транспорт в Україні») між Україною та Європейським інвестиційним банком», який передбачає залучення коштів в обсязі 200 млн євро на реалізацію підпроектів з розвитку міського пасажирського транспорту в містах України.
До Проекту «Міський громадський транспорт України» включено підпроекти 11 міст України: Києва, Харкова, Луцька, Одеси, Львова, Запоріжжя, Суми, Івано-Франківська, Миколаєва, Тернополя, Чернігова.
Реалізація зазначеного проекту дасть змогу покращити якість надання населенню послуг з перевезення, забезпечити стабільне функціонування і подальший розвиток міського пасажирського транспорту; покращити екологічний стан у містах.
Строк реалізації Проекту – 14.05.2023
Станом на січень 2020 року, Європейським інвестиційним банком погоджено виділення коштів на реалізацію 13 підпроектів міст Харкова, Львова, Чернігова, Сум, Києва, Луцька, Одеси, Тернополя та Запоріжжя в обсязі 176,2 млн євро.
Укладено 11 Угод про передачу коштів позики між Мінфіном, Мінінфраструктури, міськими радами та комунальними підприємствами обсягом 159,36 млн євро,
В офіційному віснику Європейського Союзу із закупівель 14.06.2019 опубліковано «Запрошення до участі у тендері» за підпроектами міст Харкова, Чернігова, Києва та Луцька.
У вересні – листопаді 2019 року відбулося відкриття тендерних пропозицій за підпроектами м. Луцька на придбання тролейбусів (02.09.2019) та м. Харкова: на придбання вагонів метро для комунального підприємства «Харківський метрополітен» (10.10.2019) та придбання тролейбусів для комунального підприємства «Тролейбусне депо № 3» (08.11.2019).
Наразі здійснюється процедура визначення переможців тендерів.
У Державному бюджеті України на 2020 рік за бюджетною програмою КПКВК 3101610 «Розвиток міського пасажирського транспорту в містах України» передбачено кошти в обсязі 400 000 тис. грн.
Семінар ЄІБ з вибірки та моніторингу Рамкові кредити для транспорту України
Закупівля в проектах, які фінансуються ЄІБ
EIB workshop on disbursements and monitoring Ukraine Transport Framework Loans
Стартова Нарада Групи впровадження (під) Проектів (ГВП)
Стартова Нарада Керівництво з процедур Проекту (КПП)
Стартова Нарада Інституційні механізми
Політика закупівлі ЄІБ. Стартова Нарада Проект міського громадського транспорту
EIB Procurement Policy. Kick Off Meeting of Ukraine Urban Public Transport
Інформація про поточні інфраструктурні проекти, що ведуться в рамках галузі автомобільного транспорту
Мінінфраструктури та ДП „ДержавтотрансНДІпроект” на виконання пункту 268 Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 №847; Транспортної стратегії України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.10.2010 № 2174 (розділ „Пріоритети розвитку автомобільного транспорту”); Галузевої програми забезпечення безпеки руху на автомобільному транспорті на 2013-2015 роки, затвердженої наказом Мінінфраструктури від 04.04.2013 №210 (із доповненнями, внесеними наказом Мінінфраструктури від 8.04.2014 № 171); Концепції Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 732; Галузевої програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами шляхом їх раціонального використання у сферах транспорту та зв‘язку на 2010 – 2014 роки, затвердженої рішенням Колегії Мінтрансзв’язку від 17.09.2009 № 18; постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.2012 № 397 „Деякі питання визначення середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності галузевого рівня на 2012 – 2016 роки” здійснювали заходи щодо створення в Україні науково-дослідного випробувального центру перспективних технологій безпечного, екологічно сприятливого та енергоефективного автомобільного транспорту разом із автополігоном у складі, комплексом випробувальних лабораторій та відповідною інфраструктурою тощо. Зазначений проект є ключовим для отримання технологічних можливостей проведення Україною наукових досліджень щодо підвищення вимог до екологічної безпечності транспортних засобів та практичного впровадження в Україні європейських екологічних стандартів у галузі транспорту, зменшення енергетичної залежності України тощо.
У 2014 році здійснювалися роботи з пошуку місця розташування вищевказаного центру та автополігону, а також джерел фінансування для їх створення. Разом із Київською обласною державною адміністрацією та Вишгородською районною державною адміністрацією було обговорено питання щодо розташування автополігону у передмісті міста Києва.
Крім того, продовжувалися роботи з концептуального опрацювання проекту споруд автополігону на основі вивчення міжнародного досвіду та перспективних стандартів щодо методів дорожніх випробовувань колісних транспортних засобів.
Затверджене Мінінфраструктури технічне завдання на проектування споруд українського автополігону було направлено для ознайомлення європейській компанії з проектування полігонів IDIADA (Іспанія), де отримало високу оцінку експертів проектного підрозділу.
Компанією IDIADA було надано попередні оцінки вартості окремих елементів українського автополігону та надано пропозиції щодо виконання відповідних проектних робіт на європейському рівні (в Україні відсутній такий досвід і відповідні технології).
ДП „ДержавтотрансНДІпроект” у 2014 році неодноразово презентувало цей проект в Мінінфраструктури представникам Європейських організацій з надання підтримки транспортній галузі та в Мінекономрозвитку представникам міжнародних фінансових організацій та Європейської Комісії в Україні. Проект був високо оцінений з точки зору важливості для України завдань, що вирішуються, та його внутрішнього наповнення. Проте міжнародні фінансові організації не виявили практичного інтересу щодо фінансування цього та інших подібних проектів в Україні, оскільки, де-факто, не зацікавлені надавати Україні доступ до сучасних технологій, підтримувати розвиток вітчизняної науки та створення високотехнологічних конкурентоспроможних виробництв в Україні.
В умовах відсутності фінансування та невизначеності принципового питання з остаточним місцем розташування зазначеного дослідницького центру з автополігоном у складі, виконання робіт за проектом фактично призупинено до прийняття на державному рівні принципового політичного рішення щодо забезпечення його фінансування та принципового вирішення питання щодо місця розташування об’єкту (принаймні надання певних гарантій закріплення земельної ділянки на період фінансування проведення вишукувальних, передпроектних робіт тощо).
Посібник з процедур проекту «Міський громадський транспорт України»
Проект міського громадського транспорту України:
Аналіз витрат і зисків (АВЗ). Економічний аналіз та оцінка ризиків
Аналіз витрат і зисків (АВЗ).Фінансовий аналіз
Технічна документація для заявок на фінансування МФУ
Наступні кроки реалізації проекту «Міський громадський транспорт України»
Звіт про виконання проекту «Міський громадський транспорт України» за І півріччя 2019 року